Wanneer je als bedrijf aan marketing doet of van plan bent dit te gaan doen, worden er allerlei termen om je heen geslingerd. Van online presence, tot SEO, Display Advertising en Remarketing. Wellicht zoek je vervolgens snel even op wat die termen nou eigenlijk betekenen of inhouden. Want wat is bijvoorbeeld remarketing en waar zorgt het voor? In dit artikel gaan we hier op in en leggen we je uit waar remarketing nou eigenlijk voor staat, wat het voor je kan doen en wat het uiteindelijk effectief doet. Ben jij benieuwd hoe jij jouw conversiepercentage en je klantenbestand flink kan laten groeien? Dan is het aangeraden dit artikel eens aandachtig door te lezen.
Wat is remarketing?
Remarketing is eigenlijk de strategie van herkenning, die je bij veel reclames op televisie ziet toegepast worden. In dit geval laat je een commercial of een gerelateerde reclame twee keer zien zodat mensen denken: “oh ja, dat zag ik al eerder”. Een soort herkenning dus. Bij televisie of radio gebeurt dit altijd wel, omdat je reclames meerdere malen wordt getoond en/of uitgezonden, maar in de online wereld is dit minder evident. Als mensen een reclame zien over een bedrijf zullen ze die daarna waarschijnlijk niet meer zien. Dan bloed de effectiviteit van de advertentie bij de klant dood. Door vervolgens een opvolgende reclame te maken die ze bijvoorbeeld via Facebook zien zorg je ervoor dat ze het bedrijf nu voor de tweede keer tegenkomen en wellicht gaan kijken wat het nou eigenlijk is. Dat terug laten komen van reclames in diverse soorten en op verscheidene platformen is remarketing.
Wat doet remarketing?
Remarketing is iets ingewikkelds waarbij wordt gemeten of iemand je reclame heeft gezien. Vervolgens wordt er voor gezorgd dat die persoon ook de tweede reclame van jouw bedrijf te zien krijgt, van een ander platform, of op hetzelfde platform. Zo weet je zeker dat je de juiste mensen heel effectief blijft benaderen. Hoe deze mensen worden bijgehouden? Door middel van de welbekende cookies. Op deze manier raak je deze potentiële klanten of leads niet snel kwijt en dat is natuurlijk precies wat je nodig hebt om je conversie tot een hoger niveau te kunnen laten groeien. Je kunt dit gemakkelijk uitbesteden aan een digital marketing bureau, zoals bijvoorbeeld Webshuttle.nl. Op deze manier ben je er zeker van dat je een goede resultaten zult boeken en dat je marketing op de juiste manier zal worden uitgevoerd. Remarketing kan een lastig parket zijn en daarom wil je dit graag uitbesteden aan een professional. Bij Webshuttle beschikken ze over een team vol specialisten zonder dat ze een duur kantoor hebben waar jij als klant voor dient te betalen. Enkel betalen voor geleverd werk van hoge kwaliteit dus!