SEO landingspagina

SEO landingspagina

SEO Landingspagina

Als we kijken naar zoekmachine optimalisatie zijn SEO landingspagina’s de eerste pagina waar een bezoeker op komt als ze via de zoekresultaten op je website terecht komen. Vaak worden deze pagina’s bezocht omdat ze in een zoekmachine op een bepaalde zoekterm hebben gezocht om vervolgens op de website te komen. Om deze reden is het goed om te melden hoe meer vermeldingen in de zoekmachines hoe meer bezoekers uitkomen op je website. Hoe je dit het beste kunt doen zullen we in dit artikel kort toelichten zodat je hier een goed beeld van hebt. Hierdoor weet je zeker dat je een goede keuze zult maken.

Om je toch een goed beeld te geven van de mogelijkheden voor het schrijven van een goed SEO landingspagina zullen we op deze pagina kort stilstaan bij een aantal zaken die van belang zijn zodat je zeker weet dat je niet voor verrassingen komt te staan. Dat is natuurlijk erg prettig, want niets is zo vervelend als het maken van verkeerde keuzes en daarom is het goed om hier aandacht aan te besteden.

De belangrijkste tips

Als we kijken naar het schrijven van een goed SEO artikel is het goed dat je op de hoogte bent van de belangrijkste tips. Om deze reden zullen we hieronder puntsgewijs kort stilstaan bij de belangrijkste onderdelen zodat je hier een goed beeld van hebt.

  1. Als eerst is het goed om een goede titel te schrijven. De eerste titel moet altijd een H1 zijn omdat dit voor Google een indicatie is dat dit het belangrijkste onderdeel van de tekst is. Vergeet om deze reden dan ook niet om hier een zoekwoord in te verwerken.
  2. Als tweede is het goed om stil te staan bij witregels. Het is goed om witregels te gebruiken zodat de tekst een stuk rustiger en bevorder verder uitziet. Dit komt de leesbaarheid van de tekst ten goede.
  3. Daarnaast is het goed om je bezoekers te helpen. Veel mensen lezen de teksten niet, maar scannen de teksten. Help je bezoekers en gebruik titels dan ook.
  4. Het is goed om korte teksten te gebruiken waarbij de zinnen niet te lang zijn. Probeer hierbij alinea’s te maken van maximaal zes alinea’s om de leesbaarheid zo goed mogelijk te houden.
  5. Als we kijken naar afbeeldingen is het goed om deze niet te doen vergeten. Relevante afbeeldingen hebben namelijk zeker een toegevoegde waarde en maken je pagina aantrekkelijker om te gaan lezen. Indien mogelijk is het ook aan te raden om een onderschrift in de tekst te verwerken.
  6. Het is verstandig om een opsomming te gebruiken. Het gebruiken van deze opsommingen zorgt dat een scannende lezer alles goed en snel kan lezen en dat is prettig als je op zoek bent naar een goede oplossing.
  7. Als we kijken naar de ideale landingspagina bestaat deze uit ongeveer 300 woorden. Hierbij is het tevens goed om te benoemen dat de lengte van de tekst afhangt van de behoefte en de vraag van een bepaald zoekwoord. Heeft een zoekwoord veel concurrentie? Dan is het aan te raden om veel meer woorden te schrijven zodat je hierin onderscheidend bent.
  8. Daarnaast is het ook goed om te kijken naar de verwijzingen in de website. Verwijs door middel van een interne link zodat bezoekers snel informatie kunnen vinden over verschillende onderwerpen. Hierdoor kun je een goed cluster content neerzetten en dat is natuurlijk erg prettig.
  9. Tot slot is het goed om diverse redenen te geven door te klikken en om gebruik duidelijk call to action buttons te nemen. Hierdoor weet je zeker dat je een goede keuze zult maken en dat is natuurlijk erg prettig.

De META title en description

Als je potentiële bezoeker op de website terecht komt is het eerste wat ze zien in de zoekmachines je meta title en meta description. Hiermee wordt je namelijk met je website weergegeven aan een nieuw publiek.

Hierbij is het aan te raden om aantrekkelijke titel te maken van ongeveer 60 tekens lang. Hierbij is het tevens goed om de titel te voorzien van de meest belangrijke zoekwoorden die het liefst in het begin van de titel moeten komen terwijl je bedrijfsnaam weer aan het einde moet komen. Hierdoor zorgt ervoor dat je titel uitnodigt om door te klikken.

Als we kijken naar de omschrijving is het goed om te benoemen dat deze tussen de 135 en 150 karakters mag zijn inclusief bijbehorende spaties. Hierbij is het goed om de omschrijving te bevatten met de belangrijkste zoekwoorden verpakt in een aansprekende call-to-action. Hierbij is het tevens goed om te benoemen dat elke pagina een eigen rol heeft in de website waardoor zowel automatisch de page title als description worden gemaakt. Het is daarom goed om te benoemen dat je hiervoor alles handmatig moet aanpassen.

Gebruik een goede plugin voor je website

Als je aan de slag wilt gaan met het schrijven van een SEO landingspagina, dan is het goed om hiervoor een plugin te gebruiken. Als je namelijk een plugin gebruikt kan de tool je inzicht geven in alles zodat je zeker weet dat je een goede keuze zult maken en dat is natuurlijk erg prettig. Om je hier een goed voorbeeld van te noemen is het goed om te kijken naar de mogelijkheden die hierbij gepaard gaan zodat je zeker weet dat je niet voor verrassingen komt te staan en dat is natuurlijk erg prettig.

Waarschijnlijk vraag je jezelf nu af welke plugin moet ik dan installeren om ervoor te zorgen dat ik een goede keuze zal maken. Hierbij is het goed om te kijken naar de plugin SEO by yoast. Als je hier namelijk voor kiest weet je zeker dat je een goede keuze zult maken waarbij je altijd op de hoogte bent voor je website. Yoast geeft je namelijk alle informatie op het gebied van meta’s, maar laat je ook direct zien hoe het zit met de leesbaarheid van je content. Hierdoor weet je zeker dat je er alles aan doet om ervoor te zorgen dat je een goede keuze zult maken en dat is natuurlijk wel zo prettig.

Blijf relevant SEO teksten schrijven

Als we kijken naar SEO teksten is het goed om altijd goed te blijven schrijven conform de richtlijnen van Google. Echter, is het van belang om niet door te draaien in het verwerken van zoekwoorden en andere poespas. Om deze reden is het altijd goed om de volgende stappen te hanteren als je besluit een SEO landingspagina te gaan schrijven. Hierdoor weet je zeker dat je op de hoogte bent van alle informatie en dat is natuurlijk erg prettig.

  1. Schrijf de tekst alsof je ze voor normaal gebruik zou gaan schrijven. Het is hierbij niet de bedoeling dat je volledig gaat richten op zoekmachine optimalisatie doeleinden en daarom is het goed om in eerste instantie de teksten te gaan schrijven voor jouw potentiële doelgroep. Hierdoor weet je zeker dat je een goede keuze zult maken en dat je tekst ook de doelgroep aanspreekt. Het hoog staan in Google is natuurlijk een ding, maar je moet uiteindelijk ook dingen gaan verkopen en hierbij komt deze stap goed tot haar recht.
  2. Optimaliseer de tekst vervolgens met de belangrijkste zoekwoorden. Het is hierbij van belang om het hoofdzoekwoord ongeveer 1,5 tot 2 procent terug te laten komen in de tekst. Dit noemt men ook wel keyword density.
  3. Controleer tot slot of alles goed gaat en/of de teksten zijn geschreven volgens jouw wensen. Je wilt er immers zeker van zijn dat je een goede keuze maakt en daarom is het goed om hier voldoende aandacht aan te besteden. Weet je niet zeker wat je moet doen, dan is het aan te raden om hierover in contact te treden met een specialist zodat je zeker weet dat je een goede beslissing zult maken en dat is natuurlijk erg prettig.

Schakel een specialist in

Weet jij niet goed wat je het beste kunt doen of kun jij niet zelf de teksten schrijven in hoger te komen in Google? Dat is natuurlijk erg zonde en daarom is het goed om te kijken naar de mogelijkheden zodat je zeker weet dat je niet voor verrassingen komt te staan en dat is natuurlijk erg prettig. Wist je namelijk dat ongeveer 75 procent van de meeste gebruikers niet goed weten hoe ze het moet aanpakken? Dat is natuurlijk erg zonde, want hierdoor zul je merken dat je enorm veel misloopt en om deze reden is het zeker goed om hierover in gesprek te treden met een specialist die je verder kan helpen.

Daarnaast is het ook altijd mogelijk om contact met ons op te nemen. Wij helpen je graag verder bij het maken van de juiste keuzes zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Als je namelijk voor verrassingen komt te staan is dat niet prettig en daarom is het goed om hierover met een specialist in contact te treden. Wij schrijven inmiddels al jaren content voor diverse bedrijven en hebben aantoongevend resultaten behaald. Hierdoor weet je zeker dat je met een specialist contact opneemt en dat is natuurlijk erg prettig