Wat is awareness trial repeat?
Wat betekent awareness trial repeat? Dat is een vraag die veel mensen hebben als ze hierover nadenken. De afkorting hiervan is ATR en het is eigenlijk een methode waarin de drie stappen staan die een klant moet doorlopen. Deze drie punten zullen ervoor zorgen dat de klant op de hoogte is van een product of dienst. En begeleiden tot het punt waar het gebruikt wordt of aangeschaft wordt. Daar staat de methode ATR dus voor. De A van ATR staat voor awareness. In deze fase is de bewustwording van een product erg belangrijk. Ook kan dit natuurlijk met een merk of een dienst. Het hoeft dus niet alleen een product te zijn. Ook de bewustwording met een of meerdere kenmerken van een product,merk of dienst.
Belangrijke beginfase
Dit is dus de eerste en ook gelijk een belangrijke fase in de STAR methode. Vaak zeggen ze de eerste indruk is belangrijk. Dat is hetzelfde bij deze stap. De volgende fase is de T en die staat voor Trail. In deze fase kan een potentiële klant een testfase ingaan of al overgaan tot aanschaf van het product of dienst. Dit is natuurlijk alleen als de eerste fase positief is. Anders gaat deze fase natuurlijk nooit gebeuren. Daarom is het dus ook zo belangrijk om ervoor te zorgen dat de eerste stap zo belangrijk is. De laatste stap van deze methode is de R en deze staat voor repeat.
Beslissing nemen
Deze fase is natuurlijk de beslissing van de klant. Dit kan zijn dat ze het testproduct gaat aanschaffen. Ook kan het zijn dat ze opnieuw het product kopen. Dit is dan vaak bij wat lagere prijs artikelen. het belangrijkste aan deze methode is dat je de eerste stappen goed doorloopt. De basis is namelijk het belangrijkste. Daarom is het ook belangrijk om alle nodige informatie te geven aan de potentiële klant aan het begin van de fases. Zo voorkom je dat de klant uiteindelijk het niet koopt doordat hij geen informatie heeft gekregen. En dat is natuurlijk iets wat je niet wilt als bedrijf. Elke klant levert namelijk geld op voor het bedrijf. Dus elke klant is ook belangrijk.