Wat is click to conversion time?

Wat is click to conversion time?

Wat is click to conversion time?

Een click to conversion time is de tijd tussen dat een klant voor het eerst op een link drukt en wanneer hij een klant wordt. Deze tijd tussen dat een klant voor de eerste keer op een link drukt en een klant wordt is super belangrijk voor een marketeer. Hierin kan een marketeer bepalen hoelang het duurt voordat iemand nou echt een klant wordt. Hierbij kan hij dingen aanpassen op de advertentie of online campagne om dit nog beter te maken. Hieruit kunnen ze bijvoorbeeld opmaken welke doelgroepen er op de link drukken. En welke doelgroepen slomer of juist sneller op een link klikken. Hierbij kunnen ze het bijvoorbeeld voor die doelgroep makkelijker maken om sneller een klant te worden. Het kan bijvoorbeeld voor een oudere doelgroep moeilijker zijn dan een jonger doelgroep, om zichzelf een klant te maken. Al deze date is natuurlijk super belangrijk voor de marketeer en het bedrijf die het gebruikt.

 

Wat doet een persoon in de click to conversion time?

Een persoon doet veel dingen in deze tijd. Zo kan een persoon lang op een website kijken of naar producten kijken. Het belangrijke is dat een persoon een account maakt of uiteindelijk een account maakt, vanaf dat moment kan je iemand pas een klant noemen. Het is voor je belangrijk dat je weet wat de klant op je website doet in deze tijd. Alle extra pagina’s die je aanklikt op een website kan terug worden gezien door de website-eigenaar. Op deze manier krijgt je alle informatie om te kijken wat deze mensen allemaal op je website aanklikken. Met deze informatie kan je dingen verbeteren. Bijvoorbeeld als je ziet dat er iets niet veel bekeken wordt kan je het verbeteren.

 

Aandacht houden van een toekomstige klant

Het is belangrijk dat je een persoon aan kan houden op je website. Dit betekent dat diegene geïnteresseerd moet blijven op de website waar hij op aan het kijken is. Dit kan je doen door middel van een filmpje of interessante afbeeldingen of teksten. Op deze manier verliest deze persoon zijn aandacht niet en kan hij misschien wel een klant worden.