Wat is conversie attributie?
Een conversie attributie is belangrijk voor een ondernemer om te kijken welke acties een gebruiker van zijn website moet maken om zijn doel te behalen. Dit is belangrijk om te weten want je wilt weten welke acties dit zijn en hoe jij die kunt verbeteren of zelfs kunt aanpassen. Zo kan er de waarde van iedere actie worden berekend en gekeken worden wel actie het beste is. Deze kan het bedrijf dan eventueel voor meerdere dingen hergebruiken en toepassen met nieuwe content. Er zijn natuurlijk veel mogelijkheden die kunnen leiden tot het worden van een klant. Er zijn verschillende kanalen die ertoe kunnen leiden dat iemand een klant wordt. Een hiervan is een advertentie, via een advertentie kunnen mensen getriggerd raken om erop te klikken en eventueel iets te kopen op je website. Een andere optie is een link in een stukje content op bijvoorbeeld een blog. Die link stuurt je dan naar de website en kan ervoor zorgen dat het leidt tot een aankoop. Ook aanwezig zijn op social media kan zorgen dat iemand een klant wordt. Het kan ook zijn dat je door offline reclame een klant wordt van een bedrijf. Dit kan bijvoorbeeld komen door een nieuwsbrief die je iedere maand de deur uit doet. Dit is minder effectief dan een online promotie, maar kan zeker wel enige klanten opleveren. Dit werkt vooral via oudere doelgroepen.
Waarom conversie attributie zo belangrijk is?
Conversie attributie is belangrijk omdat je niet alleen een klant wilt hebben in je bedrijf. Het is ook belangrijk dat je weet hoe diegene een klant is geworden van je bedrijf. Het is heel erg belangrijk dat je weet hoe een klant denkt mocht hij een klant worden. Op deze manier kan je dit ook toepassen bij mensen die nog geen klanten zijn. Je kunt hier zelfs je content op baseren om nieuwe mensen te lokken op je website. Het kan ook zijn dat je geen nieuwe klanten krijgt. En dan kan je eventueel sommige acties weglaten of juist laten staan, zodat het proces richting nieuwe klanten beter wordt.