Wat is een banner?
Een banner kennen veel mensen, jij vast ook wel. Het is eigenlijk niets meer en niets minder dan een stuk doek met daarop een boodschap. Omdat banners niet heel duur zijn om te laten maken in tegenstelling tot andere reclameacties zijn banners daarom ook goed geschikt om reclames te maken voor je eigen bedrijf. Een banners is ook handig omdat je het in principe tegen elk gebouw kan laten aanhangen. Het duurste aan een banners is daarom ook het laten plaatsen. Er zijn zelfs muren van gebouwen die je kan huren om zo je bedrijf te promoten. Als het een druk punt is zal dat wel veel geld kunnen kosten. Banners zijn ook een van de oudste marketing. Terug in de middeleeuwen werkt het eigenlijk al gebruikt, maar toen meer in de vorm van een vlag. Zo konden andere groepen/stammen zien dat het een andere groep was of juist je eigen groep.
Tegenwoordig wordt het steeds meer gebruikt op een online manier. Hierbij kun je denken aan een reclame plek wat een bedrijf krijgt op een andere site. Dit is dus ook een goede vorm van marketing voor de online wereld. Je zou het vast al wel is een keertje gezien hebben. Deze vorm van marketing is ook erg handig voor veel website en ondernemingen. Ook worden de fysieke banners vervangen van doeken naar elektrische schermen. Dit is veel makkelijker aangezien je dan alleen maar een bepaald filmpje of foto hoeft te downloaden om op het bord komen te staan. Buiten dat het veel werk scheelt kost het wel veel meer in de kosten van de stroom. Veel mensen zijn daarom daarop ook op tegen terwijl de andere het een veel beter en mooier idee vinden. Een banner kun je samen helemaal samenstellen. Veel mensen kiezen dus ook voor andere designs. Ook kiezen ze er vaak om er een product op te zetten of hun logo. Dit is namelijk gelijk goede promotie voor je bedrijf. Het is namelijk niet gratis om een banner te maken. Daarom is het belangrijk om hier een goede keuze voor te maken. Het kost namelijk wel geld en dat zou anders zonde zijn.