Wat is een effective cost per mille?

Wat is een effective cost per mille?

Wat is een effective cost per mille?

Adverteren op het internet, je kunt er een hoop nieuwe klanten door krijgen en ook je omzet flink mee verhogen. Echter is dit niet altijd het geval. Het kan namelijk ook zo zijn dat je een hoop geld verliest doordat je op een verkeerde manier adverteert. Juist daarom gaan we je uitleggen wat een effectieve cost per mille is. Dit is namelijk een formule waarmee je kan berekenen wat een bepaalde campagne oplevert en dit is wel zo handig. Dit is al helemaal handig wanneer jij via verschillende kanalen adverteert. Je wilt natuurlijk wel weten welk kanaal het beste is. Stel nou dat je via Google adverteert, maar ook via Facebook en je erachter komt dat je via Facebook veel meer opbrengsten hebt, dan stop je natuurlijk met adverteren via Facebook en stop je meer geld in Google.

Het kan best lastig zijn om dit te bepalen en gelukkig hebben wij daarom deze handige formule voor je. Onderstaand vertellen we je precies hoe deze formule werkt en hoe je hem moet toepassen. Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, dan kan je natuurlijk contact met ons opnemen. Wij staan klaar om al je vragen te beantwoorden. Echter verwachten wij dat je na het lezen van deze informatie al een stuk wijzer bent geworden!

Resultaten gemakkelijk vergelijken met een formule

Bovenstaand vertelden we het al, met behulp van een goede formule kan je dus resultaten vergelijken. Mocht jij je afvragen welke formule dit precies is, dan gaat deze alinea jou absoluut verder helpen. We gaan je nu namelijk de formule geven: CPM= (totale inkomsten van een advertentiecampagne/totaal aantal impressies) x1000.

Op het moment dat je meerdere campagnes hebt lopen en je doet per campagne deze formule, dan kan je dit mooi naast elkaar zetten en kan je alle campagnes gemakkelijk met elkaar vergelijken. Kortom, deze formule pas je toe om uiteindelijk zo effectief mogelijk te werk te gaan. De formule werkt ook echt, het is dan ook niet gek dat veel online marketeers deze toepassen. Probeer hem anders zelf eens uit, je zult zien dat het wat voor je zou kunnen betekenen.