Wat is een quickscan?

Wat is een quickscan?

Wat is een quickscan?

Een quickscan is een belangrijk iets bij bijvoorbeeld het opbouwen van een website. Als je een website bouwt is dit natuurlijk nooit in een keer goed zelfs als je het door een ander laat doen. Er kunnen altijd fouten ontstaan of iets waar je tegenaan loopt. Het kan zelfs zo zijn dat je dingen over het hoofd ziet. Het is natuurlijk niet handig als je jouw website online gooit en er zelfs voor adverteert dat er fouten in de website zitten. Dit is niet handig voor de bezoekers, wellicht kunnen ze sommige acties niet uitvoeren en dit kan je veel klanten schelen. Ook kan het zo zijn dat door de fouten Google je website niet goed kan lezen. Hierdoor wordt je minder hoog geplaatst in de ranking van Google. Het is heel belangrijk dat je website hoog staat in de Google Ranking omdat dit ervoor zorgt dat er meer bezoekers naar je website komen. En meer bezoekers betekent meer klanten en dat betekent weer meer omzet voor je bedrijf. Daarom voer je een quickscan uit waarbij je alle fouten van je website in kaart brengt. Het zijn niet alleen foute die je met je blote oog kan zien, maar ook fouten die in de codering van de website zitten. Dit kunnen codes zijn waarmee je bijvoorbeeld een website kan laden. Deze moeten natuurlijk kloppen anders kunnen mensen problemen hebben met het laden van je website en die kunnen dan niet je content bekijken. Door middel van de quickscan kan je dus alle fouten eruit halen en zorgen dat je website SEO correct is. Op deze manier kan je website een goede positie krijgen in de Google Ranking.

Wie kan er een quickscan uitvoeren?

Meestal huur je een marketing bureau in om een quickscan van je website te maken. Deze bureaus kijken naar bepaalde punten op je website, zo kijken ze bijvoorbeeld naar de laadsnelheid en naar het gebruik van de frames. Je kan deze bureaus inhuren om bijvoorbeeld alleen maar een quickscan te maken om te controleren op de fouten op je website. Als de fouten eenmaal gevonden zijn kan je ervoor kiezen om deze zelf te verbeteren, maar je kan ook het marketingbureau vragen om de fouten voor jou uit de website te halen. Dit scheelt jou als bedrijf veel tijd, maar kan het wel wat geld kosten.