Wat is een redesign?

Wat is een redesign?

Wat is een redesign?

Een redesign wordt vaak gebruikt in de marketingwereld en in het zakenleven om aan te geven dat een object of bijvoorbeeld een promotiemiddel opnieuw moet worden gemaakt. Zo kan het zijn dat je een nieuw product hebt ontwikkeld en deze uiteindelijk laat maken. Dan kan het zijn dat er een fout zit in het product. Hierop kan je dan een nieuw ontwerp maken waardoor het product eindelijk weer goed is. Het is belangrijk dat hierbij een onderzoek wordt gedaan op het product. Zo kunnen de mensen kijken of het product klopt en waar eventuele fouten zitten. Op basis van dit onderzoek kan je dan een redesign laten maken. Daarnaast heeft redesign ook een andere betekenis. Zo kan het zijn dat je een nieuw product wilt laten maken, maar gebruik je de basis van een ander product. Zo gebruik je de basis als origineel en voeg je hier dingen aan toe die het uiteindelijk een nieuw product vormen. Op deze manier maak je ook gebruik van redesign. Deze vorm van werken zorgt ervoor dat je niet alles opnieuw hoeft te maken en te ontwerpen. Op deze manier kan dit je heel veel tijd en geld schelen. Dit is natuurlijk heel fijn voor je bedrijf, omdat je dit geld weer in andere dingen kan steken die er wel nut bij hebben. Als voorbeeld heb je een logo van Nike. Het logo van Nike is in de laatste 80 jaar heel veel veranderd. Zo is de kleur vaak veranderd en de vorm, daarnaast is de slogan ook een paar keer veranderd. Bij al deze veranderingen is het origineel van het logo gebruikt om het nieuwe logo te maken. Dit zijn allemaal voorbeelden van redesign en zoals je ziet wordt dit ook gebruikt door grotere bedrijven.

Redesign bij digitale media

Bij digitale media zie je deze vorm ook vaak terugkomen. Dit is vooral bij websites, waar op zijn tijd de website vernieuwd wordt en er bijvoorbeeld een nieuw design op de website komt. Daarnaast kan de content ook vervangen worden. Dit zijn dan ook allemaal voorbeelden van redesign. Dit is natuurlijk belangrijk omdat de klanten en eventuele bezoekers ook veranderingen soms willen zien. Daarnaast vinden iets nieuws ook af en toe leuk.