Wat is een spinnenweb?
Zoals je wellicht kunt verwachten is het bij een wereldwijd web gebruikelijk dat er termen worden ontwikkeld zoals een spinnen web. Hierbij worden bijvoorbeeld spiders ook als vakterm gebruikt waarbij spiders website indexeren. Spinnenweb zoekmachine optimalisatie is ook een vaak gebruikte term om bezoekers op te vangen op basis van een structuur die overeenkomt met een echt spinnenweb. Maar wat is een spinnenweb en hoe kun je dit het beste toepassen voor marketingdoeleinden. Als eerst zullen we het hebben over de definitie spinnenweb en tot slot zullen we het hebben over de mogelijkheden die hierbij gepaard gaan zodat je een goed beeld hebt wat een spinnenweb nu precies doet.
Definitie van een spinnenweb
Als we kijken naar het woord website zie je dat er niets meer staat begint met een web zoals de spinnend ie maken. Een website is een klein web binnen een groot wereldwijd web. Het is goed om te benoemen dat een ieder web de bezoeker kan worden opgevangen. Bij online marketing wordt de klant of de bezoeker vaak gezien als prooi terwijl een aanbieder vaak als spin wordt gezien. Het is daarom goed om te kijken naar de mogelijkheden zodat je zeker weet dat je een goede keuze maakt.
Van web naar web
Hoe langer je een bezoek vasthoudt op een website dus meer voordeel je daarvan zult hebben voor aanbieders. Wanneer je een webshop onder een product aantal gelijksoortige producten laat zien en dat maakt het een stuk eenvoudiger. Als iemand naar een keuken kijkt zul je merken dat er vaak een link naar gerelateerde producten staat. Hierbij is het ook goed om te vermelden dat bij informatieve website blog artikelen worden gebruikt om links door te laten linken naar bepaalde diensten en/of producten.
Zorgen om je klanten vast te houden
Het is altijd een strijd om je bezoeker en de consument in het spinnenweb vast te houden. Door de opkomst van social media en de invloed van zoekmachines is de strijd alleen maar heftiger geworden. Om deze reden is het goed om te kijken naar de mogelijkheden zodat je zeker weet dat je de beste keuze zult maken. Je wilt er immers zeker van zijn dat je jouw potentiële bezoekers zo lang mogelijk op de website houdt. Je wilt natuurlijk wel dat de bounce-rate zo laag mogelijk blijft en dat is natuurlijk erg fijn en dat is natuurlijk erg prettig.