Wat is FAQ?

Wat is FAQ?

Wat is FAQ?

Wat is FAQ? De afkorting FAQ staat voor ‘Frequently Asked Questions’, wanneer we dit vertalen naar het Nederlands, dan kunnen we dit dus zien als de ‘veelgestelde vragen’ pagina die je vaak. Deze lijst bestaat in veel gevallen uit vragen over een bedrijf of over een website. Het kan ook zo zijn dat er uitleg wordt gegeven over punten waar mensen vaak tegenaan lopen bij een bedrijf of een website. Het is erg handig om een FAQ pagina op te stellen op het moment dat jij eigenaar bent van een website. Door een gelijknamige pagina op te stellen, zorg je ervoor dat klanten goed op de hoogte gesteld worden van nodige informatie. Ook voorkom jij op die manier dat de consument contact op hoeft te zoeken met jouw klantenservice. De kans is namelijk groot dat hun vraag al terug te vinden is in de FAQ. Wil jij weten hoe je deze lijst op moet stellen? Dan is het aan te raden om verder te lezen. Onderstaand geven we jou hier namelijk meer informatie over, veel leesplezier toegewenst.

De definitie

De definitie van FAQ kunnen we gemakkelijk uitleggen. Hier hebben we je bovenstaand ook al een kleine hoeveelheid informatie over gegeven. Echter zijn er een aantal andere redenen om deze lijst samen te stellen. Onderstaand sommen we deze redenen even voor je op:

  • Met behulp van een FAQ kan je het imago van jouw bedrijf versterken, dit doe je door een bepaalde toon aan te slaan in de antwoorden. Kies je ervoor om een hele formele toon aan te slaan of juist een ietwat informelere toon?
  • Een FAQ kan ook voor extra vertrouwen zorgen bij de bezoeker, er kan meer informatie in te vinden zijn voor de bezoeker. Dit kan voor hen erg handig zijn.
  • Tevens kan het hebben van een FAQ pagina onzekerheden bij de bezoeker wegnemen, dit is dan op een proactieve manier.
  • Ook kun jij dankzij een FAQ jouw website extra optimaliseren in de zoekmachine op het gebied van SEO. Dit doe je door bepaalde zoekwoorden mee te nemen in de lijst.
  • De klantenservice verlichten van zorgen. Als de FAQ goed is, staan de benodigde vragen in deze lijst en worden veel vragen van de bezoekers direct beantwoord.

Mocht jij deze lijst ook willen maken voor jouw bezoekers? Ga dan eerst op onderzoek uit wat betreft de veelgestelde vragen. Je zou je hierover kunnen informeren bij de medewerkers van de klantenservice, of door middel van een enquête of iets dergelijks. Ook is het belangrijk dat de lijst een logische volgorde heeft, het is dan ook aan te raden om SEO toe te passen op deze lijst.