Wat is property?

Wat is property?

Wat is property?

Property is een code term in de Google Analytics. Het staat voor alle kanalen die gekoppeld zijn aan een uniek ID. Dit is belangrijk voor Google omdat ze hierdoor kunnen zien wat de weergave zijn en hoe de Analytics berekend moeten worden. Op deze manier kunnen ze informatie halen uit alle property die jij als bedrijf hebt. Dit is natuurlijk heel erg belangrijk voor je bedrijf. Hierdoor kan je bedrijf en je website hoger worden geplaatst in de Google Ranking. Dit is handig omdat je hierdoor meer bezoekers krijgt op je website en wellicht meer omzet kan gaan draaien hierdoor. Het is belangrijk dat Google deze kanalen kan koppelen omdat er soms ook meerdere eigenaren aan bepaalde kanalen zitten. Zonder dat deze gekoppeld zijn kan dit leiden tot een verwarring bij het informatie ophalen van Google. Dit wil je voorkomen en je wilt dat Google gemakkelijk de informatie uit je property kan halen. Het is belangrijk dat je dit kunt doen, zo kan je als bedrijf meerdere websites of blogs koppelen aan je property. Op deze manier kan je Google Analytics gebruiken. Via deze service van Google kan je allemaal informatie halen uit je websites of blogs. Je kan hieruit zien hoeveel weergaven je per dag krijgt. Maar je kan ook zien hoeveel bezoekers je hebt en hoeveel bezoekers een actie uitvoeren. Daarnaast kan je informatie van je bezoekers zien waar ze bijvoorbeeld vandaan komen. En ook dingen zoals koopgedrag en leeftijden worden hierbij gecoacht.

Vergelijking

Je kan een property met veel dingen vergelijken zodat het meer duidelijk is voor je bedrijf. Zo kan je het zien als een filiaal of wel een franchise keten. Hierbij heb je natuurlijk meerdere winkels op andere locaties. Maar deze zijn natuurlijk wel verbonden aan een bedrijf die ze allemaal in de gaten houdt. Daarnaast stuurt iedere filiaal informatie over bijvoorbeeld verkoop naar het hoofdkantoor. Dit zijn dan allemaal property die zijn verbonden in een geheel iets. Op deze manier is het hoofdkantoor dan in principe Google Analytics en zei halen alle informatie uit de verschillende winkels. Op deze manier kunnen ze dingen aanpassen of wellicht weghalen.