Wat is zoekvolume

Wat is zoekvolume

Wat is zoekvolume

Een zoekvolume is een term waar je misschien niet zo mee bezig houdt. Toch kan het voor veel bedrijven wel interessant zijn. Maar wat is het nou eigenlijk. Een zoekvolume houdt niks meer in dan het aantal zoekopdrachten wat je krijgt bij het opzoeken van een woord. Dit wordt ook wel het zoekwoord of een zoekterm genoemd. Dit wordt dan in een zoekopdracht een paar keer in een bepaalde tijd weergegeven. Dit kan bijvoorbeeld een keer in de week zijn. Ook is het maar een meetpunt dat wordt gebruikt bij een zoekmachine voor het optimaliseren ervan. Zo kan de zoekmachine beter adverteren. Daarom hoor je ook steeds meer mensen praten over hoe het nou eigenlijk kan dat je reclame krijgt op bijvoorbeeld je telefoon van een nieuwe wasmachine.

Het gebruik van cookies

Dit heeft alles te maken met wat jij wel en niet accepteert. De meeste mensen die klikken namelijk maar ergens op en weten niet wat het inhoud. In de meeste gevallen zijn dit cookies. Doordat er steeds meer internet wordt gebruikt door de mensen worden er ook steeds meer cookies aangemaakt in je telefoon. Die cookies worden ook opgeslagen in je telefoon. Zo kan je precies door middel van cookies precies zien wat je hebt opgezocht. Je geeft dus ook gelijk toestemming dat je gegevens worden opgeslagen in sommige gevallen. Dit gebeurt heel veel met het sociale media. Bijvoorbeeld met Facebook. Die bedrijven verdienen daar ook heel veel geld mee om je gegevens door te verkopen aan andere bedrijven die reclame geven aan jouw in de hoop dat je producten of diensten van hun gaat bestellen.

Jaarlijks levert dit ook veel op voor bedrijven. Meestal doen ook alleen maar grote bedrijven dit opdat hun het kapitaal hebben om het te kunnen betalen. Zo zie je vast wel een iets voorbij komen van Mediamarkt of misschien wel Zalando. Doordat die bedrijven zo groot zijn kunnen hun het makkelijk betalen. En maken ze veel winst op de producten die ze verkopen. Dit is ook voor iedereen verschillend. Dit komt omdat iedereen wat anders opzoekt en dus ook andere aanbiedingen krijgen.