Wat zijn advertentie extensies?
Heb je ook van advertentie extensies gehoord? Met behulp van advertentie extensies kun je namelijk extra informatie toevoegen aan bijvoorbeeld een zoekmachine advertentie waardoor je meer redenen kunt opnoemen om zodoende mogelijke klanten te werven. Hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk om meer clicks te genereren en dat is natuurlijk erg prettig als je dit toch gaat inzetten. Er zijn over het algemeen diverse extensies binnen de platformen beschikbaar waarbij elke functionaliteit haar eigen toepassing heeft. Maar wat zijn het nu precies en wat is de werking ervan?
Er zijn verschillende extensies waaronder knoppen om direct contact op te nemen, informatie over een locatie of een link waardoor je direct op een pagina terecht komt. Door het toepassen van deze informatie wordt de zichtbaarheid voor Google ook hoger waardoor je de respons op je advertenties zult verhogen.
Hoe werken extensies nu precies?
Als je op het punt staat om een advertentie via Google te gaan draaien, zal Google Ads direct aangeven welke extensie het beste aansluit op een specifieke zoekopdracht. Het is namelijk zo dat niet alle advertentie-extensies geschikt zijn voor een advertentie. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat de locatie niet relevant is voor een webshop die alleen online opereert. Daarnaast zal het toevoegen van deze extensies zorgen voor een hogere Ad Rank en daarom is het zeker goed om hier aandacht aan te besteden.
Een viertal voorbeelden
Als je op zoek bent naar een aantal voorbeelden voor advertentie extensies, dan ben je hier aan het juiste adres. Over Het algemeen kun je onderscheid maken tussen vier diverse categorieën, namelijk:
- Locatie. Hierbij is het goed om voor een winkel of een fysieke onderneming de locatie van de onderneming te publiceren zodat ze direct weten waar de vestiging is.
- Bellen. Hierdoor kun je direct via de advertentie contact opnemen met een bedrijf of is het mogelijk om bijvoorbeeld een afspraak te maken met een specialist of bedrijf.
- Links. Hierdoor is het handig om diverse landingspagina’s op te nemen op de advertentie waardoor het mogelijk is om op meerdere websites te klikken in plaats van een website.
- Service. Tot slot is het mogelijk om een service op te noemen in je advertentie extensie. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken dat je gratis bezorgt of dat je 24/7 geopend bent.