Wat zijn conversiedoelen?

Wat zijn conversiedoelen?

Wat zijn conversiedoelen?

Conversiedoelen zijn de doelen die je stelt om van nieuwe consumenten klanten te maken. Deze doelen heb je natuurlijk nodig om een goed plan te kunnen opzetten om nieuwe klanten te werven. Als je de doelen niet haalt is dit ook nog niet erg. Het gaat er juist om dat je kan meten wat je aan het doen ben met vergelijking op je doel. Zo kan je ook zien waar het eventueel mis gaat en wat je hieraan kunt veranderen. Deze verbeterpunten kun je dan aanbrengen op plekken waar het mis gaat, op deze manier kan je dan je doel ook behalen. Zo heb je bijvoorbeeld een stukje content wat je online gooit met een link naar je website. Het conversiedoel hiervan is om een klant te informeren over je bedrijf en wat je aanbiedt. Het conversiedoel van je link is om de nieuwe klanten naar je website te leiden en tot actie laten komen. Die actie is dan om iets te kopen en een klant te worden. Dan is ook de conversie goed gelukt.

 

Welke doelen zijn er te kiezen?

Volgens Google Analytics zijn er 4 doelen die heel belangrijk zijn. Zo is de bestemming heel erg belangrijk. Zo moet je als bezoeker een specifieke pagina bezoeken en dit wordt ook gemeten. Dit kan bijvoorbeeld de pagina zijn die je krijgt te zien als je iets hebt gekocht of bijvoorbeeld een account hebt gemaakt. Daarnaast heb je als doel de tijdsduur bij de tijdsduur is het van belang dat de bezoeker een langdurige tijd op een pagina blijft. Dit kan bijvoorbeeld een webshop pagina zijn waarbij de bezoeker goed kijkt naar de producten en de beschrijvingen van een product. Op deze manier kan je meten of de bezoekers op de website ook geïnteresseerd zijn naar wat ze kijken. Een ander doel is events, hierbij is het belangrijk dat een bezoeker bijvoorbeeld een actie uitvoert. Dit kan bijvoorbeeld een video zijn waar een bezoeker een aantal minuten naar kijkt. Het laatste doel is het aantal pagina’s die de bezoeker bezoekt in een sessie. Dit betekent dat een bezoeker op meerdere pagina’s aan het klikken is terwijl hij op de website kijkt. Op deze manier kan je kijken waarin ze geïnteresseerd zijn.