What is everyday low pricing?
Every day low pricing is ideaal wanneer jij op zoek gaat naar producten voor een lage prijs. Mocht jij hier naar op zoek zijn, dan zal je bij bepaalde specifieke aanbieders moeten zijn. Wat is every day low pricing? Dat gaat deze pagina precies voor jou uitleggen. Veel mensen denken namelijk dat het hierbij gewoon gaat om lage prijzen, dit is niet het geval. Every day low pricing houdt namelijk in dat jij altijd lage prijzen hebt ten opzichte van de concurrentie. We hebben het dan niet over tijdelijke aanbiedingen. Onderstaand gaan we een mooi voorbeeld omschrijven zodat jij straks precies weet wat dit inhoudt. Veel leesplezier toegewenst
Standaard een lage prijs
Every day low pricing betekent dus dat jij standaard een lage prijs voor je producten vraagt. Wanneer andere aanbieders vergelijkbare producten aanbieden en tijdelijk een aanbieding hebben, dan kan het zo zijn dat je product even duurder is. Echter is dit op het moment dat ieder product zijn normale prijs hanteert niet het geval. Een mooi voorbeeld is de Aldi. Deze supermarkt biedt dezelfde producten aan als bijvoorbeeld een Jumbo. Echter biedt Jumbo bijvoorbeeld ook A merken aan, deze A merken zijn normaliter een stuk goedkoper dan de producten die de Aldi aanbiedt. De prijsbepaling van de Aldi is dus volledig afgestemd op Every Day Low Pricing en men beweerd dat de producten alsnog van hoge kwaliteit zijn. Wanneer je minder budget hebt of simpelweg minder uit wilt geven aan boodschappen, dan is het ideaal om gebruik te maken van een aanbieder die deze prijsstrategie hanteert. Juist daarom is het maar goed ook dat deze aanbieders er zijn, want zo is er voor ieder wat wils.
Het gaat niet om aanbiedingen
Bovenstaand vertelden we het al, echter willen wij hiermee benadrukken hoe belangrijk het is. Wanneer je als bedrijf zijnde deze strategie hanteert, dan hebben we het niet over aanbiedingen of het constant verlagen van de prijs. We hebben het namelijk over een strategie waarbij je je altijd op de prijs focust en je producten van een bepaald segment aanbiedt. Het voorbeeld dat we hierboven noemde laat eigenlijk perfect zien hoe dit werkt.