Wat doet een linkbuilding specialist en wat maakt hem een specialist?

Om even terug te gaan naar de basis, weet jij wat je nodig hebt voor jou website?

  • Heb je meer refererende domeinen nodig?
  • Heb je meer authoriteit op het web nodig?
  • Heb je meer kwalitatief goede links nodig?

Of wil je simpelweg een goedkope linkbuilder welke voor jou duizenden links plaatst?

Waar het vroeger een kwestie was van zo veel mogelijk links vergaren is het hedendaags meer gegaan naar “kwaliteit” links. Het liefst in-content links waarbij een linkje in een stuk tekst staat en er verwezen wordt naar een andere website waardoor de zoek machines zien dat de tekst over onderwerp X gaat en er van uit wordt gegaan dat de uitgaande link een referentie/ onderbouwing is van tekst X.

Tegenwoordig zijn er diverse programma’s waarmee je “kwaliteit” van een website kunt meten, we hebben het hier over Majestic (Trust flow), MOZ (Domain authoriteit), Ahrefs (Domain rating).

Heel in het kort staan ze alle 3 voor totaal iets anders maar zijn ze allemaal goed te gebruiken:
Trustflow – Hoe betrouwbaar is een website.
Domain authoriteit – Hoe groot is de kans dat deze site goed vindbaar is.
Domain rating – Hoe belangrijk is een link van deze website.

Wat maakt of breekt een linkbuilding specialist?

Hier boven hebben we kort wat vragen gesteld en een korte introductie gegeven over hoe jij “kwaliteit” van een website kunt meten.

Heel simpel gezegd is het niet goed om alleen maar links te hebben op zogenoemde linkpartner pagina’s, je krijgt wel wat authoriteit mee en ja, je verbeterd de vindbaarheid van jou websites maar is dit ook voldoende?

Ten eerste dien jij zelf goede content op je website te hebben, heb je dit niet dan kun je linkbuilden wat je wilt maar dan gaat het nooit wat worden.

Als je eenmaal de juiste teksten op jou site hebt staan dien je bij deze onderwerpen ook de juiste links te zoeken. Door middel van diverse statistieken bij elkaar te gebruiken kun je de perfecte links voor jou website vinden.

Wat dien je te hebben?

  • Startpagina links
  • Partner pagina links
  • Blogs specifiek over jou onderwerp
  • Homepage links
  • Bedrijfsgidsen
  • Relevante forum berichten

Links kopen, wel of niet doen?

Zeer veel marketeers roepen, niet doen! Maar als we eerlijk zijn, alles kost tegenwoordig geld. Met extreem goede content kom je er tegenwoordig haast niet meer, je dient bijna iets te maken wat viral kan gaan anders is het gewoon super moeilijk om links naar jou tekst te vergaren. Altijd het kip-ei verhaal, wat was er eerst?

Als jij een standaard product verkoopt, bijvoorbeeld klokken, dan dien je wel zo’n fantastisch goede site te hebben of geweldig leuke designs, of extreem interessante berichten te schrijven over klokken wil jij gevonden worden.

Het is gewoon extreem moeilijk, het inkopen van advertorials (tekst met hierin links) is ook niet meer dan normaal als jij jou product wenst te promoten op een beetje een kwaliteit website.

Dus ja, iedere link kost geld, of er nu wordt geruild of ze worden gekocht, het kost simpelweg geld.