Op zoek naar een leuk online marketing bureau?

Wie zijn wij dan? Wij zijn een clubje van zelfstandigen met ieder hun eigen specialiteit. Wij zijn nu enkele jaren bezig met on-line marketing en vinden het allemaal super leuk, ieder heeft uiteraard zijn eigen favoriete dingen en zo proberen we het ook te houden. Als de ene linkbuilden leuk vind en de ander vind er daadwerkelijk helemaal niks aan dan is de keuze voor ons makkelijk, laat degene die het leuk vind om te doen dan ook uitvoeren.

Het is vaak zo, zoals je zelf waarschijnlijk weet dat als je iets leuk vind om te doen je er ook gemakkelijk beter in wordt. Juist door de jaren ervaring welke wij hebben zijn de mensen ook allemaal uitstekend in hun eigen werk terrein.

Voordat we een heel verhaal gaan afsteken over hoe goed we zijn en wat we doen willen we je graag meenemen in onze werkwijze zodat je zelf een mening kunt vormen zonder wij proberen om een mening voor jou te vormen.

Wij hebben onze volledige strategie en structuur opgebouwd op basis van 5 pilaren.

Boven in de menu balken kun je het al zien:
1) Webdesign
2) SEO (zoekmachine optimalisatie)
3) SEA (zoekmachine adverteren)
4) Conversie optimalisatie
5) E-mail marketing

Wij kunnen onze klanten (en niet klanten) in deze 5 segmenten assisteren en geven tips zonder dat wij hier geld voor vragen. Als jij iets zelf wilt doen leggen wij je graag uit hoe je het beste aan de slag kunt gaan met de verschillende onderdelen. Wil je het niet zelf doen en uitbesteden, uiteraard staan wij als online marketing bureau voor je klaar.

Ons doel is niet om bakken met geld te verdienen, wij willen een zo efficiënt mogelijke service bieden en zoals we hier boven hebben aangegeven willen we dat iedereen doet wat hij of zij leuk vind. Als jij zelf mee wilt werken in het design proces, wil jij zelf SEO of SEA uitvoeren, uiteraard helemaal prima, wij helpen je hier graag bij of als je het volledig zelfstandig uit wilt voeren, prima!

Behalve een service aanbieden willen wij ook transparantie bieden en jou (als je het interessant vind) ook onze werkwijzes in detail uitleggen, we hebben geen geheimen.

 

Laten we hieronder verder gaan over de 5 pilaren waar wij mee werken, in het kort leggen wij uit wat het in houd en kun je door klikken naar de diverse onderwerpen om er meer van te weten te komen.

1) Webdesign

Afhankelijk van wat je wilt kun je een gratis website opzetten, een paar honderd euro besteden aan een website of duizenden euro’s. Afhankelijk van jou wensen dient een keus gemaakt te worden over wat als basis wordt gebruikt.

In principe zijn er 3 belangrijke delen welke voor jou webdesign dient te gebeuren

  • Website ontwerp

Designers dienen te bepalen welke onderdelen waar komen te staan, zij maken een soort van “tekening” over het idee wat jij hebt en geven advies met betrekking tot wat goed werkt voor jou bezoekers. Zij hebben kennis van de markt en veel ervaring waardoor ze goed kunnen assisteren hierin. Kies jij voor een gratis website zoal een Wix dan staat veel al vast en kun je door te slepen met bepaalde delen om je eigen layout te maken echter is dit wel een beetje beperkt.

  • Achterliggend systeem

Wat voor CMS “Content management systeem” kies jij? Wil je WordPress, will je Magento en weet je de verschillen? Wat voor systeem past het beste bij wat jou wensen zijn. Als je zelf aan de slag wenst te gaan met jou website of webshop is WordPress waarschijnlijk een goede optie, wil je een stabiel systeem en heel veel producten aanbieden dan kan het zijn dat Magento een betere optie voor jou is.

Bij ieder systeem kun je heel wat vragen stellen om uit te vinden wat het beste bij jou past.

  • Server

Heb je al ergens je website gehost staan, is dit snel genoeg? Tegenwoordig wordt je door Google streng afgerekend op een langzame website en simpel gezegd wordt je lage in de zoekresultaten geplaatst als jou website langzaam is. Heb je wel eens gehad dat je moest wachten tot een website klaar was met laden? Best vervelend…

2) SEO (zoekmachine optimalisatie)

Dit deel is optioneel maar wel altijd aan te raden als je een moderne website op zet om een on-line autoriteit te creëren. Uiteraard aan jou de keuze of je er mee wilt aanvangen of niet.

Als je website is opgezet kun je beginnen met het zoekmachine optimalisatie deel. Als je een Wix of andere gratis website heb is deze optimalisatie altijd wat moeilijker dan bij een ander CMS systeem omdat je moeilijk zelf de structuur van je website kunt bepalen.

Het is belangrijk om vanaf jou homepage de bezoekers goed naar de andere pagina’s te leiden, ga eerst voor de hoofd onderwerpen (zoals onze 5 pilaren) en vervolgens ga je verder in op hele specifieke onderwerpen of jou product pagina’s.

Bij SEO komt best veel kijken, je hebt on-site optimalisatie en off-site optimalisatie. Zowel wat jij op jou website zet en de signalen welke vanaf andere websites naar jou website toe wijzen zijn ontzettend belangrijk.

Als je in detail meer wilt lezen over SEO optimalisatie raden we je aan om deze pagina te lezen, hier leggen we de basis uit van SEO optimalisatie zodat je weet wat je zelf wilt doen of wenst uit te besteden.

3) SEA (zoekmachine adverteren)

Het adverteren in de zoekmachines is volledig optioneel. Redelijk wat winkeliers maken nog gebruik van papieren advertenties als je kijkt naar meubels, decoratie, supermarketen etc maar als je richting echte webshops gaat valt er vaak niet te ontkomen aan het adverteren in de zoekmachines.

Het gaat hier om de advertenties welke je bijvoorbeeld in Google boven, onder en rechts langs de zoek resultaten ziet.

Het komt er op neer dat je betaald voor de combinatie, hoe goed past jou pagina bij de advertentie welke je plaatst.

Plaats je een advertentie over fietsen en verwijst deze pagina naar motoren dan betaal je meer dan wanneer de pagina ook echt over fietsen zou gaan. Iedere zoekmachine controleert de pagina waar je de bezoekers naar stuurt op bepaalde punten om vervolgens aan te geven wat jij betaald voor een advertentie.

Wil je meer informatie over SEA, bekijk deze pagina eens en leer het zelf te doen of hoe wij het voor je uit handen kunnen nemen.

4) Conversie optimalisatie

Stel je hebt alle voorliggende stappen al doorlopen, je hebt redelijk wat bezoekers maar je ben op zoek naar verbetering. Met conversie optimalisatie doelen wij erop om zo veel mogelijk uit jou bezoekers te halen. Voor de ene website is het belangrijk dat bezoekers langer blijven, voor de ander dat er offertes worden opgevraagd of contact wordt gezocht en voor webshops is het natuurlijk super belangrijk dat een zo hoog mogelijk percentage van de site bezoekers daadwerkelijk ook iets koopt.

In de basis (als je met ons in zee bent of gaat) kijken wij uiteraard bij het opzetten van jou website naar wat ons het beste lijkt op basis van onze ervaring. Echter werkt ieder online marketing bureau anders maar zelfs iedere kleur combinatie welke de klant bedenkt werkt weer anders, iedereen bedrijf zijn eigen voorkeur van wat voor imago ze op de markt willen zetten etc, op basis van deze vele combinaties is het altijd (voor iedereen) lastig om van te voren te zeggen hoe de bezoekers gaan reageren.

Doordat na het opleveren van de website, al redelijk wat bezoekers te hebben kun je investeren om dit te verbeteren, dit kan onder meer door simpel A/B testen. Dit houd in dat bezoeker 1 versie A van een bepaalde webpagina te zien krijgt en bezoeker 2 krijg versie B te zien, wij houden dan bij op welke pagina de bezoekers het beste reageren en implementeren deze als standaard.

Dit is een van de simpelste varianten, wil je meer lezen over hoe conversie optimalisatie in zijn werk gaat? Klik dan hier.

5) E-mail marketing

Je kent het wel, regelmatig krijg je e-mails in je mailbox waar je niet op zit te wachten, het valt snel onder de noemer spam. Iets wat voorkomen moet worden is dat een e-mail hier onder terecht komt. Ook al komt je mail bij iemand in de inbox terecht, het wil niet zeggen dat het door de ontvanger niet wordt gezien als spam en meteen zonder te openen wordt weggegooid.

Uitermate zonde, met E-mail marketing focussen wij op het verkrijgen en behouden van wederkerende klanten. Het is super belangrijk om de titel zo interessant mogelijk te maken voor jou doelgroep en vervolgens de tekst ook, je kunt beter 1x in het half jaar een e-mail versturen en mensen echt tot actie aanzetten dan iedere week waarbij niemand de e-mails leest en zich misschien ook nog eens uitschrijft voor jou nieuwsbrief.

Wil je meer weten over E-mail marketing, wat het in houd, hoe jij het kunt inzetten of wat wij voor jou kunnen betekenen? Klik dan hier.

Lees rustig nog meer pagina’s door over wat wij als online marketing bureau uitvoeren, of neem contact op als je al specifieke vragen hebt.