SEO Links
Voor veel mensen en bedrijven en de mensen die een website hebben is linkbuilding een belangrijke vorm van marketing die jou goed op weg kan helpen. Het is belangrijk om te weten dat jouw website altijd een plek heeft in de Google zoekmachine. Je kunt dus een lage plek in de zoekmachine krijgen, maar ook een hoge plek. Wanneer de plek van jouw website hoog is, zorgt dat ervoor dat bezoekers jouw website sneller kunnen vinden. Deze vorm van marketing zorgt dus voor meer klanten en meer omzet. Daarom is het belangrijk dat je genoeg aandacht besteedt aan de SEO factoren. Wanneer jij je goed aan deze regels houdt en jouw website er op en top uit ziet, wordt je website hoger gerankt. Omdat jouw website aan alle SEO factoren voldoet, zorg je ervoor dat Google gemakkelijk de juiste informatie uit jouw website kan halen. Door deze informatie op te halen uit jouw website, kan Google jouw website hoger of lager ranken.
Het gebruik van linkbuilding is in de SEO de meest belangrijke factor. Omdat het dus de belangrijkste factor is, is het handig om genoeg informatie op te doen over de linkbuilding. Het is namelijk zo dat je ,door middel van linkbuilding, ook direct meer bezoekers op je website kunt krijgen. Zo kun je door middel van links mensen doorsturen naar jouw website of die van iemand anders. Op deze manier kun jij je beter focussen op een doelgroep die jij graag op jouw website wil hebben. Links zijn dingen waar mensen graag op willen klikken, mensen zijn nieuwsgierig en willen weten wat zij gaan zien zodra zij de link openen. Zodra je de linkbuilding goed wordt uitgevoerd op jouw website, kun je ook direct meer mensen bereiken. Omdat vrijwel elk bedrijf tegenwoordig een website heeft, heb je als bedrijf dus veel concurrentie waaronder ook internationaal. Op zo’n moment ligt het er vaak aan wie er hoger in de zoekresultaten weergegeven wordt, dit is vaak de link waar de bezoeker het eerste op klikt. Door middel van de ranking, kun je bedrijven dus van elkaar onderscheiden, zij kunnen alles op een andere manier uitvoeren waardoor elke website anders is. Het onderscheid kunnen maken tussen bedrijven is erg belangrijk.
Verschillende soorten van linkbuilding
Je hebt verschillende soorten linkbuilding die je in acht moet nemen zodra je aan de slag gaat met linkbuilding. Je hebt rondom linkbuilding een klein aantal verschillende soorten links. Die links worden gebruikt om mensen op verschillende manieren door te sturen naar een website. Het is essentieel om te weten welke links er zijn en wanneer je deze het beste kunt toepassen.
Zo heb je interne SEO links. Interne links zorgen ervoor dat mensen binnen jouw website op een link kunnen klikken die hen dan doorstuurt naar een andere pagina op jouw website. Dit kan handig zijn wanneer jij consument verdere informatie wilt geven over een onderwerp, product of dienst. Deze link kan ook heel handig zijn wanneer jij de consument wilt overtuigen om iets vanaf jouw site aan te schaffen. Zo wordt de bezoeker ook direct klant en als dit vaak genoeg gebeurd bouw je een groter klantenbestand op. Het gebruiken van deze links is zeker aan te raden. Zodra je ze gaat gebruiken, gebruik er niet te veel in één stuk content. De consument moet de link voor een reden kunnen gebruiken.
Als volgt heb je ook externe links. De externe links zorgen ervoor dat jij vanuit jouw website een link plaatst die verwijst naar een andere website. Hierbij is het belangrijk dat je verwijst naar een website voor informatie en geen directe concurrent. Je kunt voor deze link bijvoorbeeld een Wikipedia pagina gebruiken, deze geeft de consument meer informatie zonder een directe concurrente te laten zien. De website die je voor deze links gebruikt moet overigens wel feitelijke informatie bevatten. Zo kan Google zien dat het een oprechte link is met een echte betekenis. Zodra je gaat verwijzen naar een directe concurrent, kun je jouw potentiële klanten verliezen aan een ander bedrijf. Het is daarom van belang dat je goed nadenkt over welke website je in de content wilt plaatsen.
Als laatst heb je ook de backlinks. Backlinks zijn links die vanuit een externe website worden geplaatst, maar terug gekoppeld staan aan jouw eigen site. Deze link is dan ook meteen de belangrijkste link, op deze manier kun je namelijk de meeste bezoekers trekken. De backlinks kunnen geplaatst worden in verschillende soorten content. Zo kun je ze plaatsen in bijvoorbeeld een blog die relevant is aan jouw website. Zo kunnen mensen die geïnteresseerd zijn in dat onderwerp, direct een kijkje nemen op jouw website. Het is dan ook belangrijk dat deze backlink goed gebruikt wordt en wederom niet te vaak wordt ingezet.
SEO Backlinks
Backlinks zijn het belangrijkste onderdeel van de linkbuilding op een website. Zo kun je bezoekers direct op jouw website ontvangen vanuit een andere website. Wanneer je gebruikt maakt van deze link, moet je er wel voor zorgen dat de context waarin deze gebruikt wordt goed is. Wanneer de backlink en bijvoorbeeld een blog wordt gezet, moet de blog wel relevant zijn aan jouw website. Zodra dit niet zo is, zul je weinig baat hebben bij de blog waarin de link staat. Je kunt de link ook gebruiken op een informatieve post op een social media platform. Hier kijken mensen die echt geïnteresseerd zijn ook naar, en zo vang jij weer nieuwe klanten. Zodra je de backlinks in een stuk content gaat gebruiken, moeten de kwaliteit en kwantiteit wel in balans zijn.
Wanneer je te veel backlinks gebruikt in een stuk content, wordt jouw website lager gezet in de Google ranking. Het is belangrijk dat je maar een klein aantal links die naar jouw website verwijzen in een stuk content zet. Op die manier hebben de links meer waarde voor Google en kun je weer hoger geplaatst worden in de ranking. Wanneer je wil dat de link van goede kwaliteit is, moet de content eromheen ook van goede kwaliteit zijn. Zo is de link direct van goede kwaliteit, omdat deze relevant is aan de content en omdat de content interessant is.
Je kunt ook gaan werken met anchors. Anchors zorgen ervoor dat er een context is bij de link die jij gebruikt. Zo kun jij de informatie over jouw link goed doorgeven aan Google. Dit moet gedaan worden omdat Google de informatie gaat gebruiken om jouw Google ranking te bepalen. De content waarin de links verwerkt zijn, wordt nog beter bekeken wanneer de doelgroep van jouw bedrijf hiermee wordt aangesproken. Zo kun je meer mensen bereiken die eerder iets van jou zouden aanschaffen en dit kan wellicht leiden tot een hogere omzet.
Linkbuilding uitbesteden of zelf doen
Als jij linkbuilding wil gaan verwerken in jouw website heb je twee opties. Je kunt ervoor kiezen om het zelf te doen, hiervoor moet je uiteraard wel weten hoe je het moet toepassen en wanneer. Je kunt ook jouw linkbuilding uitbesteden aan een ander bedrijf. Mocht je ervoor kiezen om het zelf te doen, is het dus essentieel dat jij weet hoe linkbuilding in elkaar zit. Je moet jezelf dus goed verdiepen in het onderwerp en kijken of het iets is wat jij zelf zou kunnen doen. Het zelf doen vergt veel tijd, en wanneer het niet juist uitgevoerd wordt, loop je het risico dat je weer lager in de Google ranking terecht komt. Daarom is het wellicht verstandig om linkbuilding uit te besteden aan een bedrijf wat hierin gespecialiseerd is en dus ook genoeg ervaring hierin heeft. Zo heb jij zelf meer tijd voor andere belangrijke dingen in het bedrijf en weet je zeker dat er niets fout gaat. De linkbuilding uitbesteden is natuurlijk wel iets wat geld kost. Wil je voor deze optie gaan moet je dus eerst kijken of je hier het budget voor hebt.
Wanneer je een samenwerking aan wilt gaan met een bureau, is het goed om te oriënteren. Kijk naar alle verschillende bedrijven die deze taak voor jou uit kunnen voeren. Kijk naar de prijzen die zij handhaven en kijk wat voor service je hiervoor terug krijgt. Er zijn vele marketing bureaus waarbij je terecht kan, dus je kunt genoeg bedrijven met elkaar vergelijken. Denk je dat je het bedrijf waarmee je in zee wil gaan gevonden hebt, ga je vragen naar een proefperiode. Als je een proefperiode aan kunt gaan kun je kijken of het bedrijf echt een bedrijf is waarmee jij samen kunt werken. Je kunt ook direct kijken naar hun werkstijl en de manier waarop zij met jou communiceren. Dat is allemaal erg belangrijk als het gaat om een goede samenwerking. Vooral als je een langdurige samenwerking aan gaat.
SEO is belangrijk
SEO is in het algemeen heel belangrijk voor je website. Door gebruik te maken van de SEO regels, kun je ervoor zorgen dat Google makkelijk informatie uit jouw website kan halen. Wanneer Google goede informatie uit jouw website haalt kunnen zij jouw plek in de ranking bekijken en deze eventueel aanpassen Op deze manier kunnen mensen jouw website sneller vinden en ook gebruiken voor goede informatie. Wanneer je gaat kijken naar de SEO factoren, zie je dat de regels erg simpel zijn maar wel belangrijk. Zo is het belangrijk dat jouw website een duidelijke en simpele indeling heeft. Zo blijft jouw website aantrekkelijk voor de bezoekers. Het hebben van actuele en foutloze content is ook erg belangrijk, wanneer dit het geval is kunnen mensen op jouw website terecht voor juiste informatie, en dat is wat je wil. Een andere factor is bijvoorbeeld ook de laadsnelheid van jouw website, als deze te lang is kun je lager terecht komen in de Google ranking. Wanneer alle bovenstaande regels juist worden toegepast, kan Google een scan uitvoeren op jouw website, om zo dus jouw website de juiste ranking te geven. Zodra je hoger in de ranking terecht komt, met dank aan de SEO, kun je meer omzet draaien en dat is waar het natuurlijk om draait.