Linkbuilding Pakketten

Linkbuilding Pakketten

Linkbuilding Pakketten

Linkbuilding is heel erg belangrijk voor de SEO van je website. Hierdoor kun je ervoor zorgen dat je meer verkeer richting jouw website, hier profiteert jouw bedrijf van. Zo heeft ieder bedrijf tegenwoordig wel een website en is hierdoor ook te vinden op Google, maar Google werkt met een ranking systeem waardoor je hoger of lager wordt weergegeven tussen de zoekresultaten. Dit wordt bepaald door Google op basis van het SEO gebruik op jouw website.

Doordat Google een ranking heeft voor de vele websites, is het zo dat sommige websites hoger in de zoekresultaten weergegeven worden. Daarom is het dus belangrijk dat jij jouw website op orde hebt zodat je sneller gezien wordt door zoekmachines als Google. Linkbuilding is hier dan ook een groot voorbeeld van en moet ook in acht worden genomen wanneer jij aan het werk gaat met jouw website. Vervolgens is het belangrijk om te kijken of linkbuilding iets is waarvan jij denkt dat je het zelf kunt doen. Het zelf doen is een hele klus en vergt veel tijd en aandacht, bovenal kan het ook verkeerd uitpakken. Als jij zelf de linkbuilding doet voor jouw website en het gaat fout, is de kans groot dat jouw website lager gaat staan in de Google ranking. Wanneer je lager in de ranking terecht komt verlies je bezoekers en dus ook eventuele nieuwe klanten, dit wil je als bedrijf natuurlijk niet. Je kunt ervoor kiezen deze taak uit te besteden aan een marketing bureau die hier gespecialiseerd in is, en dus ook genoeg ervaring heeft. Door dit te doen loop je minder risico dat het fout gaat en kun je, wanneer je een goed bureau inhuurt, zelfs een hogere Google ranking krijgen. Als je een marketing bureau hebt die veel linkbuilding doet kun je ook kijken naar eventuele linkbuilding pakketten. Deze pakketten zijn heel handig wanneer je een ietwat langdurige samenwerking aan wilt gaan, waar het bedrijf constant jouw website in de gaten houdt.

Mocht jouw bedrijf geen groot budget hiervoor hebben, kun je ook opzoek gaan naar pakketten die in een iets lagere prijsklasse liggen. Wat jij als bedrijf moet weten is dat deze pakketten diensten bevatte die het marketingbureau voor jou uit gaat voeren. Om er zeker van te zijn dat je de juiste keuze maakt, ga je goed op zoek naar informatie die je nodig hebt om de keuze te maken. Kijk of het marketingbureau waar je geïnteresseerd in bent alles doet wat jij gedaan zou willen hebben. Vaak bevatten de pakketten het onderhouden van jouw site en het maken van links. Soms heb je ook de keuze om het marketing bureau in te huren om voor jou de beste content te maken en hier links in te zetten. Zo zorgen zij op meerdere manieren voor een goed uitziende en makkelijk bereikbare site, waar jij als bedrijf van kunt profiteren.

 

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is belangrijk voor je bedrijf en bepaald onder andere de Google ranking die jouw website krijgt. Om linkbuilding te kunnen toepassen is het belangrijk dat jij zelf ook begrijpt waar linkbuilding om draait en wat het inhoudt. Je hebt bijvoorbeeld drie verschillende soorten links die je in een stuk content kunt plaatsen. Deze drie links doen allemaal iets anders voor jouw site.

De eerste link waarover je iets moet weten zijn interne links. Interne links zorgen ervoor dat de bezoeker op jouw website doorgestuurd wordt naar een ander onderdeel van jouw website. Deze link is dus erg handig wanneer jij bezoekers wilt doorsturen naar een andere pagina binnen jouw website die wellicht verdere informatie bevat. De informatie die zowel rondom als op de gekoppelde pagina staat, moet wel relevant zijn aan de website en moet ook op elkaar aansluiten.

Ook heb je externe links. Externe links zijn belangrijk als jij de bezoeker door wilt verwijzen naar een andere website vanuit jouw site. Dit kan gebruikt worden om de bezoeker meer informatie te geven over het onderwerp van de content. Vaak worden bijvoorbeeld wikipedia links gebruikt als een externe link. Het is belangrijk dat de externe link niet verwijst naar een directe concurrent, hierdoor kun je namelijk een goede hoeveelheid klanten verliezen. Wederom is het van belang dat de informatie waar de link naar leidt, relevant is aan de informatie rondom te link en wederzijds. Door middel van een anchor kun je de link meer context geven, dit helpt weer in het Google ranking proces. Wanneer de anchor duidelijk wordt geschreven en goed gebruikt wordt, kan Google makkelijk informatie uit de link halen en jouw website een hogere positie geven in de Google ranking.

En als laatste heb je de backlinks. Backlinks zorgen ervoor dat een bezoeker van een externe website, op jouw website terecht komt. Deze methode is de belangrijkste methode in de linkbuilding en wordt dan ook vaak gebruikt. Omdat het zo’n belangrijk onderdeel is, moet het ook goed uitgevoerd worden door de persoon die deze opdracht uitvoert. Deze links kunnen bijvoorbeeld verwerkt worden in een blog waarin informatie verteld wordt over hetgeen waar de link vervolgens naar leidt. De content waar de links in gebruikt worden, worden vaak geschreven door een marketing bureau. De content moet van hoge kwaliteit zijn en ook relevant zijn aan jouw website, dit kan een marketing bureau dan goed voor jou toepassen. Zodra alles relevant en van goede kwaliteit is, kan de bezoeker makkelijk doorgestuurd worden naar jouw site en krijg jij dus meer verkeer op jouw site. Relevantie is hier wederom een pre, zodra de blog relevant is, is de backlink ook van hogere kwaliteit omdat deze dan meer bereikt.

 

Linkbuilding uitbesteden

Als bedrijf zijnde, heb je de mogelijkheid de linkbuilding zelf uit te voeren. Dit kan echter voor sommige bedrijven heel lastig gaan vanwege te weinig tijd of omdat bedrijven deze expertise niet hebben. Omdat het zo’n belangrijk onderdeel is van de SEO is het belangrijk dat er niets mis gaat. Gaat er wel iets mis, is er een kans dat je lager wordt geplaatst in de Google ranking. Dit kan voor een bedrijf een reden zijn om hun linkbuilding uit te besteden aan een bedrijf die hier meer ervaring mee heeft. Op die manier weet je dat het goed gebeurt en hoef jij je hier ook geen zorgen over te maken. Ook kan je met de extra vrije tijd andere dingen doen die weer belangrijk zijn van je bedrijf.

Wanneer je een samenwerking aangaat met een marketing bureau, is het verstandig om duidelijke afspraken te maken met het bureau voordat je een contract tekent. Het kan een idee zijn om een soort proefperiode in te lassen met het bedrijf, om te kijken of de samenwerking zou werken en of alles gaat zoals jij dat voor ogen hebt. Als je een proefperiode aan gaat dan weet je ook direct of het inhuren van een marketing bureau iets is wat jij zou willen doen. Als toevoeging is een duidelijke en goede communicatie ook heel belangrijk, en zorg ervoor dat je een nette professionele relatie hebt met het bedrijf. Als dat allemaal op orde is, kun je een makkelijke en duidelijke samenwerking aan gaan, hopelijk één zonder problemen. Jij als bedrijf moet natuurlijk de informatie aanleveren, dit kan de soort content zijn die jij wilt gebruiken, maar ook bepaalde zoekwoorden die terug moeten komen in de tekst.

 

SEO is belangrijk

SEO is heel belangrijk voor een bedrijf, de SEO bestaat namelijk uit allemaal regels die jij moet handhaven om een goed werkende site te hebben. Door gebruik te maken van de regels van de SEO wordt jouw website kwalitatief goed en zijn mensen dus ook graag op jouw website. Doordat je aan de regels voldoet, kan Google gemakkelijk informatie uit jouw website halen om hier jouw ranking op te baseren. Het is voor jouw bedrijf wel belangrijk dat je bekend bent met alle SEO regels en dat je weet hoe je deze regels kunt toepassen. Één van de regels is dat de website niet te lang mag doen over het laden van een pagina. Een andere regel van de SEO is dat alles duidelijk en overzichtelijk moet zijn. Wanneer dat het geval is, kunnen jouw klanten makkelijker de website bezichtigen en gewilde informatie uit de content en website zelf halen. De actualiteit en relevantie van jouw content speelt ook een grote rol, het is dus belangrijk dat je dit geregeld bij houdt. Wanneer jij relevante en actuele informatie op jouw website hebt staan, vinden mensen jouw website vaak handiger dan wanneer het allemaal oude informatie is die niets met elkaar te maken heeft. Door in te spelen op de wensen van jouw klanten kun jij dus meer klanten trekken, en dit zorgt zowel voor naam bekendheid als voor een hogere omzet. Aangezien de nieuwe bezoekers die je erbij hebt gekregen nu misschien wel klant worden.