Partner

Linkbuilding partner

Linkbuilding is een belangrijk begrip in de marketing wereld en wordt door veel bedrijven gebruikt. Dit komt doordat linkbuilding een belangrijk onderdeel is van de SEO van een website. Door middel van een goede SEO van je website kan je ervoor zorgen dat je website hoger in de zoekmachine staat van Google. Op deze manier kan je dan ook meer bezoekers op je website krijgen en hierdoor dan ook meer klanten vergaren dan dat je dat eerst deed. Op deze manier is linkbuilding dan ook een van de belangrijkste factoren en is het dan ook belangrijk dat je dit goed doet. Daarom kan het slim zijn om dit uit te besteden aan een ander bedrijf dan dat je dit zelf doet.

Als je het zelf doet bestaat er de kans dat je dingen verkeerd doet. Als je dit dan verkeerd doet kan het juist slechter zijn voor je website en kan je zelfs nog lager scoren. Op deze manier verlies je dan bezoekers en klanten. Zo kan je ervoor zorgen dat je meer tijd hebt als je dit ook uitbesteedt aan een ander bedrijf. Ook kan je dan andere dingen doen voor je bedrijf de belangrijk zijn. Als je een goede linkbuilding partner hebt gevonden kan je ook in samenwerking gaan en bepaalde afspraken maken over het linkbuilding van je website. Zo kan je praten over je budget en hoelang je in samenwerking wilt gaan. Zo kan je bijvoorbeeld een proefperiode krijgen en kan je kijken of het je allemaal wel bevalt. Op deze manier weet je zeker of je dit wel fijn vindt. Ook is het belangrijk dat de communicatie tussen de twee partijen goed is. Op deze manier weet je zeker dat de samenwerking tussen jouw en de linkbuilding partner ook goed verloopt.

Mogen wij jou partner worden?

Linkbuilding

Je hebt veel verschillende soorten links die je kunt toepassen en hierdoor je website bekender te laten worden bij je bezoekers. Zo kan je bijvoorbeeld kijken naar interne links. Interne links zorgen ervoor dat je bezoekers op een link laat klikken op je website en deze verwijst dan naar een ander onderdeel van je website. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn voor extra informatie of voor een bezoeker om een aankoop te kunnen doen. Ook heb je externe links. Deze zorgen ervoor dat een klant vanuit jouw website op een andere website kan komen.

Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als je meer informatie aan de bezoeker wilt geven. Zo kan je ze bijvoorbeeld linken en verwijzen naar een website zoals Wikipedia. Ook is het belangrijk dat je niet verwijst naar een directe concurrent van je bedrijf. Op deze manier kan je ook klanten verliezen. Dan heb je nog de belangrijkste en dat is backlinks. Deze backlinks zorgen ervoor dat mensen vanuit een externe website op jouw website verwezen kunnen worden door middel van een link. Deze staan vaak in blogs die relevant moeten zijn aan jouw website. Het is hierbij belangrijk dat de content van jouw website ook in verband staat met de content van de blog. Ook mogen er niet teveel van de links in de blog staan en moet het kwalitatief hoog zijn.

Anchor

Een anchor is een belangrijk begrip als je doet aan linkbuilding. Een anchor zorgt ervoor dat je informatie kan geven over een link. Dit noem je ook wel een Google context. Deze is heel belangrijk voor Google omdat ze op deze manier informatie uit de link en je website kunnen halen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld zien of de link waardevol is en of de informatie waardevol is. Op deze manier kunnen ze de informatie gebruiken om je hoger te laten ranken in Google. Dit is dan ook natuurlijk heel erg belangrijk voor je bedrijf en moet je ervoor zorgen dat dit dan ook goed gebeurt. Omdat je op deze manier meer bezoekers op je website kan krijgen en dus ook meer omzet kan draaien als ze daadwerkelijk ook een klant kunnen worden.