SEO website

SEO website

SEO Website

Heb jij een website, maar krijg jij de website niet hoog genoeg in Google? dan is het natuurlijk goed dat je op de hoogte bent van de SEO website ontwikkelingen en tips zodat je hier goed op in kunt spelen. Om je hier een goed beeld van te geven zullen we hieronder kort stilstaan bij de mogelijkheden zodat je zeker weet dat je een goede keuze zult maken en dat is natuurlijk erg prettig.

 

Het hebben van een verkeerde strategie kan er namelijk voor zorgen dat je een verkeerde keuze maakt en dat is natuurlijk niet prettig. Om deze reden zullen we hieronder kort stilstaan bij de belangrijkste tips. Heb jij naar aanleiding hiervan nog additionele vragen, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder zodat je zeker weet dat je een goede keuze zult maken en dat is natuurlijk erg prettig. Als je namelijk een verkeerde keuze maakt is dit enorm zonde en daarom is het goed om hierbij stil te staan.

Tip 1: Schrijf goede META titels

Als je een website hebt, is het goed om de HTML Title, ook wel title tag genoemd, goed te omschrijven omdat dit een van de belangrijkste onderdelen is van elke website die vervolgens geïndexeerd wordt op de zoekmachines. Elke pagina heeft namelijk een eigen titel en dit is de titel die helemaal bovenaan de balk staat. Daarbij is het tevens de titel van een webpagina die naar boven komt. Hierbij is het goed dat een titel:

  • Minimaal 1 relevant zoekwoord bevat;
  • Het zoekwoord bij voorkeur vooraan in de titel staat;
  • Maximaal 65 karakters bevat inclusief spaties;
  • Moet pakkend zijn;
  • Moet niet volgepropt zijn met zoekwoorden.

Tip 2: Schrijf goede META descriptions

Als je een pagina hebt moet je naast de titel ook goed META descriptions schrijven. In de META descriptions vertelt de website de bezoeker in enkele regels wat er allemaal op een webpagina moet komen te staan. De meta description heeft echter geen SEO waarde, maar het is wel een tekst dat naar voren komt waardoor je direct een tekst in de zoekmachines krijgt. Het beïnvloedt indirect wel de score omdat het klik gedrag van de surfer wordt aangetast. Bovendien geeft Google namelijk ook punten als je website vaak wordt doorgeklikt en om deze reden is het zeker aan te raden om hier aandacht aan te besteden.

 

Wil jij een goede META description schrijven? Dan is het zeker aan te raden om rekening te houden met volgende punten:

  • De omschrijving moet potentiële bezoekers aansporen om naar jouw website door te klikken in plaats van bijvoorbeeld de concurrent;
  • De tekst voor de omschrijving moet maximaal 155 karakters bevatten en hierbij moet je ook spaties meerekenen.

 

Wil jij in een oogopslag kijken hoe de titles en descriptions momenteel in Google staan zodat je op basis hiervan snel kunt constateren of er verbeteringen nodig zijn? Dan kun je site:www.website.nl in Google invoeren. Hierdoor krijg je direct in een oogopslag te zien hoe je pagina’s in Google worden weergegeven en dat is natuurlijk erg prettig.

Tip 3: De headings van de pagina

Als je een pagina hebt ontwikkeld is het vervolgens goed om de paginatitel op te noemen. Dit is namelijk de zichtbare titel op de pagina waarbij de belangrijkste trefwoorden verwerkt dienen te worden. Zorg hierbij dat er minimaal een heading 1 per pagina is en dat dit de titel is die bovenaan de pagina staat. Vervolgens is het aan te raden om tussenkoppen te gebruiken. Hierbij kun je onderscheid maken tussen heading 2 en in sommige situaties een heading 3. Deze worden namelijk door Google herkent waardoor de structuur van een pagina inzichtelijk wordt. Ook is het aan te raden om in de sterke tussenkoppen de zoekwoorden erin te verwerken. Hierbij is het belangrijk dat je in jouw eigen CMS aangeeft dat er een heading 2 moest plaatsvinden in plaats van een reguliere tussenkop.

 

Wil jij meer weten over het juist toepassen van headings op jouw website? Dan is het zeker aan te raden om hier aandachtig over te lezen. Het juist toepassen van headings zorgt namelijk voor een positief effect in de zoekresultaten en daarom is het goed om hier aandacht aan te besteden. Als je dit namelijk niet zult doen zul je merken dat je een nadelig effect hebt en dat wil je natuurlijk voorkomen.

Tip 4: Het schrijven van goede content

Zoals je weet worden zoekmachines steeds slimmer waardoor het zeker aan te raden is om je website te voorzien van waardevolle content. Hierdoor zul je merken dat je hoger zult gaan scoren in de organische zoekresultaten van Google. Maar hoe schrijf je nu goede content? Het schrijven van goede content gaat gepaard met enorm veel punten en om deze reden hebben we hieronder een paar punten opgesomd die je zeker dient mee te nemen in het schrijven van de content. Hierdoor weet je zeker dat je de belangrijkste zaken hebt meegenomen en dat is natuurlijk erg prettig.

 

Voor het schrijven van goede content dien je rekening te houden met:

  • Zorg dat de content op de website minimaal 250 a 300 woorden bevat. Hierbij geldt des te meer des te beter. Echter, kunnen we hier direct een nuance aanmaken, namelijk het moet wel relevant blijven.
  • Werk met alinea’s bij de tussenkoppen. Hierbij is het goed om minimaal heading 2 en indien mogelijk zelfs een heading 3 te gaan gebruiken. Probeer hier direct ook de belangrijkst trefwoorden erin te verwerken.
  • Probeer in de content ook diverse call to actions te werken.
  • Tot slot is het goed om de content te optimaliseren voor mobiel gebruik. Als je dit namelijk niet doet zul je punten misloopt[en in de algoritmes van Google en daarom is het goed om hierover na te denken zodat je zeker weet dat je een goede keuze zult gaan maken.

Tip 5: Probeer te scoren op longtail zoekwoorden

Als je op zoek bent naar zoekwoorden om op te scoren is het goed om te kijken naar longtail zoekwoorden. Longtail zoekwoorden zijn een stuk specifieker dan normale zoekwoorden en bestaan over het algemeen uit meer dan drie woorden. Hierdoor wordt je gevonden op een specifiek onderwerp en neem je direct deel in het populairste zoekwoord. Probeer daarom altijd beschrijvend te werken en een mix te maken met trefwoorden waarbij een longtail trefwoord van toepassing is.

 

Als we kijken naar een onderwerp over een broek is het goed om te kijken naar een mix van verschillende zoekwoorden. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan een zwarte broek, een bruine broek, een hippe broek en nog veel meer. Probeer daarom altijd meerdere woorden voor of na het zoekwoord te verwerken zodat je een specifiek zoekwoord raakt en dat is natuurlijk erg prettig.

 

Ben jij benieuwd welke mogelijkheden er allemaal zijn? Dan is het goed om hierover in contact te treden met een specialist zodat je zeker weet dat je een goede keuze zult maken en dat is natuurlijk erg prettig. Mocht je hier meer informatie over willen, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag bij het zoeken van de juiste longtail zoekwoorden zodat je zeker weet dat je een goede keuze zult maken.

Tip 6: Visueel in de pagina verwerken

Als je op het punt staat om teksten te schrijven voor je website is het ook altijd goed om je pagina te vullen met visuele content. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan afbeeldingen, video’s en infographics et cetera. Dat is natuurlijk erg prettig, want je wilt er zeker van zijn dat je jouw bezoekers zult bemoedigen om de tekst te laten lezen.

 

Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat het hebben van visuele content zorgt voor de verlaging van de bounce rate. Dat is natuurlijk erg prettig, want hierdoor weet je zeker dat je bezoekers zo optimaal mogelijk lang op de website zullen blijven en dat is natuurlijk erg prettig.

Tip 7: Inkomende links

Als we kijken wat eerst heel belangrijk was voor de ranking van je website in Google, dan is het goed om te kijken naar de relevante links van andere websites. Des meer links naar je website kwamen des te beter. Tegenwoordig zijn deze links minder van belang en kijkt Google voornamelijk naar de kwaliteit van inkomende links. De enige links naar je website die in positie van Google verstreken zijn links van websites die een goede reputatie hebben bij Google en daarom ook je positie versterken. Hierbij is het van belang dat de website naar jou linkt die echt relevant voor jou is. Daarbij is het ook goed dat een goede anchor tekst beschikbaar is. Probeer daarom altijd het trefwoord in de anchor te zetten en niet een tekst zoals klik hier.

 

Maar wat is nu een goed inkomende link? Om je hier een beeld van te geven hebben we hieronder een checklist gemaakt:

  • Een belangrijk en relevante website;
  • Een link van een leverancier;
  • Een link afkomstig van een pagina die echt toegespitst is voor jou.
  • Probeer geen links te kopen;
  • Wees voorzichtig met het ruilen van links.

 

Twijfel jij over een bepaalde inkomende link? Dan is het zeker aan te raden om hierover in gesprek te gaan met een specialist. Het verkrijgen van verkeerde links kan namelijk leiden tot een negatief resultaat en dat is natuurlijk niet prettig. Om deze reden is het goed om hierover in contact te treden met een specialist zodat je zeker weet dat je een goede keuze zult maken en dat is natuurlijk erg prettig.

Tip 8: Extern linken

Ben jij van plan om vanaf jouw website te gaan linken naar externe websites? Dat is zeker een goede strategie omdat het een toegevoegde waarde kan leveren voor je website. Hierbij is het altijd goed om te zorgen dat deze altijd geopend worden in een nieuw tabblad of venster. Als je dit namelijk niet doet, zul je merken dat je een bezoeker kwijt raakt en dat is natuurlijk niet prettig. Zorg daarom altijd dat je de hyperlink geen trefwoord bevat die belangrijk voor jou is omdat je hierdoor potentieel een bezoeker mis kan lopen en daarom is het goed om hier aandacht aan te besteden.

Tip 9: Het optimaliseren van de snelheid

Als je een website hebt en je wilt het optimale uit je SEO strategie halen is het altijd goed om te kijken naar de snelheid. Snelheid van een website is namelijk tegenwoordig erg belangrijk en je kunt dit zelf controleren. Zo is het mogelijk om naar de website van Google Page Speed te gaan. Hier kun je jouw website invoeren en vervolgens krijg je een analyse van je website die aangeeft hoe de snelheid van je website is. Dat is natuurlijk erg prettig.

 

Naast de score die je website krijgt krijg je direct een lijst met tips hoe je de websitesnelheid van je website kunt verbeteren. Over het algemeen zijn dit best complexe zaken en daarom is het goed om te melden dat de meeste punten door een websitebouwer aangepast dienen te worden. Om deze reden is het goed om hier aandacht aan te besteden zodat je zeker weet dat je een goede keuze zult maken.

Tip 10: Zorg voor recensies en interactie

Als je van plan bent om een nieuw product aan te schaffen is het altijd goed om te kijken hoe je bij een nieuw product uitkomt. Ben jij bijvoorbeeld op zoek naar een restaurant voor een speciale gelegenheid, hoe is het dan te bepalen waar je gaat eten. Dit doe je natuurlijk op basis van recensies en daarom is het ook goed om hier aandacht aan te besteden want klanten komen terecht op jouw website vanwege recensies. Om deze reden is het altijd goed om te kijken of je een recensie wilt achterhalen op Google Mijn Bedrijf, Facebook of een andere recensie programma.

 

Hierbij is het ook temeen belangrijk om te melden dat het goed is om altijd te reageren op recensies. Bedank bijvoorbeeld negatieve invoeringen vriendelijk voor hun feedback en geef hierbij aan wat het probleem is of probeer de klachten te verhelpen. Bij een positief resultaat vraag de klant altijd wat er is en zorg er altijd voor dat je een goede keuze zult maken. Een positief berichtje is altijd goed te verhelpen om te reageren met een bedankje

Tip 11: Installeer de juiste plugins

Als je op het punt staat om wat te gaan doen aan je website op het gebied van SEO is het goed om te kijken naar de mogelijkheden. Om deze reden is het goed dat je bij deze tip bent uitgekomen. Veel websites zijn namelijk gebouwd in WordPress. De Yoast plugin voor WordPress is in dit geval zeker een aanrader om te installeren. Yoast helpt je namelijk bij het controleren van de basis SEO punten waardoor je zeker weet dat je op elke website de juiste informatie hebt. Installeer daarom de plugin en je kunt direct zien of de HTML titles en descriptions niet te lang of te kort zijn en of de bijbehorende trefwoord dichtheid goed is.

 

Hierbij is het tevens goed om te benoemen dat de Yoast plugin gratis is om te installeren voor je website. Hierbij is het ook weer goed om te melden dat er ook een mogelijkheid is om te betalen voor de plugin. Als je besluit om te gaan betalen zul je merken dat je veel meer features tot je beschikking krijgt en dat is natuurlijk erg prettig. Hierbij is het wel goed om te benoemen wat de kosten op zullen lopen, maar dat is natuurlijk geen erg bijkomstigheid als je hoger wilt scoren in de zoekmachines van Google.

Tip 12: Pas je website aan op je doelgroep

Als je een website hebt is het goed om te kijken naar je doelgroep en om je website hierop aan te passen. Het hebben van een website is natuurlijk een ding, maar je website moet ook aansluiten omdat je zodoende omzet zult genereren. Probeer daarom altijd goed te kijken naar de mogelijkheden zodat je zeker weet dat je niet voor verrassingen komt te staan.

 

Mocht je dit niet zeker weten hoe je dit het beste kunt doen, dan is het zeker aan te raden om contact op te nemen met een specialist zodat je zeker weet dat je niet voor verrassingen komt te staan. Als je dit doet weet je zeker dat je een goede keuze zult maken en dat is natuurlijk erg prettig, want niets is zo vervelend als het maken van verkeerde beslissingen waar je niets mee kunt.

Hulp nodig bij SEO website?

Heb jij hulp nodig bij SEO website? Dan is het zeker goed om te kijken naar de mogelijkheden zodat je zeker weet dat je niet voor verrassingen komt te staan. Het goed uitvoeren van een SEO strategie is namelijk erg complex en daarom is het goed om hier aandacht aan te besteden. Als je dit namelijk niet doet zul je merken dat je tegen bepaalde zaken aan zult lopen en dat is natuurlijk erg zonde. Om deze reden is het altijd aan te raden om contact op te nemen met een specialist.