De term zoekwoorden onderzoek heb je vast wel eens voorbij zien komen. Het is het verzamelen van bepaalde zoekwoorden. Hierdoor word beter inzichtelijk hoe mensen naar bepaalde producten op zoek zijn. Welke woord combinaties gebruiken ze?
Met de juiste zoekwoorden kom je erachter waar je klanten naar op zoek zijn en zeker ook niet onbelangrijk, hoe ze hiernaar zoeken. Door een SEO zoekwoorden onderzoek te doen weet je dus precies wat je klanten hopen te vinden en kan je hier eenvoudig op inspelen.
Klik hier om het “standaard” zoekwoorden onderzoek te starten.
Waarom zou je een SEO zoekwoorden onderzoek doen?
Natuurlijk weet je zelf prima wat je verkoopt. Het is daarom logisch dat je denkt dat het nergens voor nodig is om een SEO zoekwoorden onderzoek te doen. Het is een feit dat je kennis goed van pas zal komen bij het schrijven van de teksten op je website.
Toch zit er een groot verschil tussen wat jij denkt en weet en de manier waarop je potentiële klanten denken. Sluiten je teksten niet aan op de zoekwoorden die de klant gebruikt, dan kan dit tot gevolg hebben dat de klant juist op de website van een van je concurrenten terecht komt.
Het spreekwoord “Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden” is hier heel toepasbaar.
Laten we onze (deze exacte pagina) als voorbeeld nemen, wat heb jij ingetypt om hier terecht te komen? is dat:
1) SEO zoekwoorden onderzoek
2) Zoekwoorden onderzoek
3) SEO onderzoek
4) Zoektermen onderzoek
5) Onderzoek naar zoekwoorden
6) Gratis zoekwoorden onderzoek
7) SEO zoekwoorden onderzoek laten uitvoeren
8) Iets anders?
Deze pagina staat echt niet op de eerste positie voor alle bovenstaande woorden waardoor we dus bezoekers mis kunnen lopen als we op bepaalde woorden niet focussen waarmee we wel in te top willen staan.
Hetzelfde is geld voor jouw aanbod, wat het dan ook is, men kan er op verschillende manieren naar zoeken, deze manieren bedenk je niet zelf maar zijn speciale zoekwoorden tools voor ontwikkeld welke dit analyseren en mooi in kaart brengen (zoals Moz, Semrush, aHrefs, Answer the public, keywordtool.io en vele andere).
Door gebruik te maken van een SEO zoekwoorden onderzoek weet je precies welke zoekwoorden er door je klanten worden gebruikt. Je ziet op deze manier waar je klanten het meeste naar op zoek zijn en welke zoekwoorden ze daarvoor gebruiken.
De voordelen die een SEO zoekwoorden onderzoek voor jou als ondernemer opleveren zijn dat je doordat je de juiste zoekwoorden weet, je de teksten kunt optimaliseren op je website welke vervolgens nog beter aansluiten bij jou bezoekers. Omdat je teksten schrijft die goed presteren in zoekmachines zullen klanten je sneller weten te vinden.
Verschil tussen een gratis SEO zoekwoorden onderzoek en een betaald
Mocht je een gratis SEO zoekwoorden onderzoek aanvragen dan krijg je hier een uitdraai op basis van hoe jouw website scored of welke zoektermen relevant zijn aan de term welke jij doorgeeft. Deze is niet gefilterd en zul je zelf nog eens goed naar moeten kijken.
Hierbij komen wat long tail en short tail zoektermen naar voren maar wat weet je dan? Je weet hoe men op zoek is naar een bepaald product (top informatie!). Dit overzicht zegt echter niets over welke woorden je moet combineren op 1 pagina, hoe jouw site eruit dient te zien (structuur) en wat de concurrentie is op een bepaald woord, het is een vrij simpele lijst met woorden.
In ons geval als wij het voor jou mogen uitzoeken gaan we verder dan de standaard lijst uitdraaien, we geven je advies over wat te doen en hoe het in te zetten. Dit doen we in overleg en kan vrij diep gaan.
In dit diepere SEO zoekwoorden onderzoek komt dan ook naar voren wat de geschatte concurrentie is voor een bepaald zoekwoord. Om bovenstaand voorbeeld nog eens aan te halen, misschien is de concurrentie op “SEO zoekwoorden onderzoek” gigantisch en zal het ons nooit lukken om daar in de top 3 te komen terwijl de concurrentie op “zoektermen onderzoek” misschien vrij eenvoudig is om te behalen. Dan kunnen we of een eeuwig gevecht aangaan of focussen op een woord combinatie waar we slagingskans hebben.
Verder kun je als je de beste zoekwoorden uitzoekt door middel van een lang en korte termijn strategie een goede focus maken. We kunnen bijvoorbeeld in eerste instantie focussen op “zoektermen onderzoek” voor de eerste 3 maanden en de daar op volgende 9 maanden focussen op de moeilijkere term om niet zo maar op te geven.
Een SEO zoekwoorden onderzoek is een van de belangrijkere dingen om de fundering te maken van jouw online succes. Dit onderzoek kun je eigenlijk ten alle tijden uitvoeren, voor een totaal nieuwe site, voor een ver gevorderde site etc. Voor een ver gevorderde site krijg je misschien gerelateerde zoekopdrachten te zien waar je zelf niet aan gedacht had of hele mooie zijstappen naar andere long tail zoektermen.
Verschillende zoekwoorden
Voordat er wordt begonnen met een SEO zoekwoorden onderzoek is het heel goed om eerst te bedenken naar welke zoekwoorden je gaat zoeken. De reden hiervan is dat er achter ieder zoekwoord weer andere intenties zitten. om even van onze eigen site af te stappen, hieronder misschien een wat duidelijker voorbeeld.
Wanneer dit in beeld wordt gebracht gebeurt dit door een funnel, ook wel een trechter genoemd. Hieronder zitten de zoekwoorden die direct met jouw product of dienst te maken hebben. Wanneer je artikelen voor huisdieren verkoopt zouden dit bijvoorbeeld zoekwoorden kunnen zijn:
· Vlooiendruppels
· Brokken kleine hond kopen
· Kattenspeelgoed
· Terrarium 50 liter
Het voordeel van deze zoekwoorden is dat deze over het algemeen heel goed converteren. Een nadeel is dan weer dat deze zoekwoorden erg specifiek zijn. Dit zorgt ervoor dat het zoekvolume in de meeste gevallen laag is, bovenstaande voorbeelden zijn short tail zoektermen.
Op een hogere plek in de funnel vind je de zoekwoorden die wat meer algemeen zijn. Het betreft hier zoekwoorden van mensen die niet op zoek zijn naar de door jou aangeboden producten, maar toch wel tot je doelgroep behoren. Voor een dierenwinkel kunnen dat zijn:
· Huisdier appartement
· Welk voer voor Teckel
· Hoe groot moet een hondenmand zijn (long tail)
Klanten die met deze zoekwoorden binnenkomen zorgen ervoor dat de zoekvolumes hierdoor een stuk hoger worden. De volgende vraag die aan de orde komt is waar je je op moet richten bij het doen van een SEO zoekwoorden onderzoek.
De laatste is een voorbeeld van long tail zoektermen, het zijn meerdere woorden achter elkaar en wordt steeds specifieker.
Heb je nog weinig aan zoekmachine optimalisatie gedaan dan is het verstandig om eerst te kijken naar de zoekwoorden die zich onder in de funnel bevinden. Dit is de basis en het is belangrijk dat je hier voldoende aandacht aan schenkt.
Wanneer je voor deze zoekwoorden al de juiste content hebt, kan je vervolgens gaan kijken naar de andere zoekwoorden die zich hoog in de funnel bevinden. Deze zoekwoorden maken het mogelijk om klanten binnen te halen die niet direct naar de door jou aangeboden producten op zoek zijn.
Hoe worden zoekwoorden verzameld?
Je vraagt jezelf waarschijnlijk af hoe de zoekwoorden nou verzameld worden. Voordat we naar zoekvolumes gaan kijken is het belangrijk om zoekwoorden te vinden die voor jouw website interessant kunnen zijn.
Om te beginnen ga je bedenken welke zoektermen relevant kunnen zijn voor jouw bedrijf. Je kan hierbij aan productnamen denken maar ook aan bepaalde categorieën. Hou daarnaast rekening met eventuele vragen die door de bezoekers van jouw website gesteld kunnen worden. Als je al een website hebt met redelijk wat tekst hierop dan kunnen wij ook de zoekwoorden van jouw website voor je uitdraaien (indicatief) om je een idee te geven
Wil je weten op wat voor manier je kunt achterhalen door welke zoekwoorden jouw website het meest gevonden wordt dan kan je gebruik maken van Google Search Console. Je leest er verder in dit artikel meer over.
Answer the public kan je gebruiken wanneer je wilt achterhalen welke vragen over een bepaald onderwerp gaan. Wanneer je een zoekwoord invoert, zie je een aantal vragen en vergelijkingen waarin dit bepaalde zoekwoord voorkomt. Ook hier gaan we later in dit artikel verder op in. Vanuit dit programma krijg je long tail zoektermen daar je vaak vragen gaat beantwoorden welke uit meerdere woorden bestaan.
Concurrentie
Niet alleen jij doet aan SEO zoekwoorden onderzoek. Dit geldt natuurlijk ook voor je concurrentie. Wees slim en kijk eens bij hen eens hoe ze dit precies aanpakken. Je doet dit door gewoon een kijkje te gaan nemen op de website van je concurrentie.
Let er goed op welke soorten teksten er hier geplaatst worden en welke zoekwoorden hierin verwerkt zijn. Door zelf op de juiste manier gebruik te maken van SEO-techniek kan je dit net nog een stukje beter aanpakken.
Er zijn een aantal tools zoals bijvoorbeeld SearchMetrics waarmee je zelf redelijk eenvoudig kunt kijken met welke zoekwoorden jouw concurrentie scoren. Je kan hiermee ook nog een stap verder gaan. Er kan een lijst worden gemaakt van bepaalde zoekwoorden waarmee je concurrentie wel te vinden is maar jij niet.
Dit is natuurlijk ontzettend handig om mee te nemen tijdens het doen van een SEO zoekwoorden onderzoek. Je kan hiermee een veel betere website maken. Je krijgt zo niet alleen meer verkeer, je kan ook klanten van je concurrentie afpakken.
Tips voor het verzamelen van goede zoekwoorden
Om de juiste zoekwoorden te verzamelen zijn er heel wat verschillende manieren. In dit artikel is er geen plaats om deze stuk voor stuk aandacht te geven. Wel is het mogelijk om je een paar tips mee te geven.
Wanneer je op zoek gaat naar de juiste zoekwoorden is het slim als je eerst een kijkje neemt op een website uit het buitenland. Er is namelijk een grote kans dat de zoekwoorden die hier gebruikt worden, ook voor jou interessant zijn.
Wanneer je graag snel de juiste zoekwoorden wilt vinden kan je Ubersuggest gebruiken. Daarnaast kan je ook gaan zoeken naar relevante websites waar de bezoekers van jouw website vragen stellen. Ook Wikipedia kan je helpen bij je zoektocht naar de juiste zoekwoorden.
Om nogmaals het voorbeeld van de dierenwinkel te gebruiken: Als je op Wikipedia zoekt op huisdieren zal je zien dat je hier de meest gebruikelijke huisdieren vernoemd ziet worden. Hiertussen kunnen voor jouw website relevante zoekwoorden zitten.
Wat zijn zoekvolumes
Zodra je de eerste lijst zoekwoorden gemaakt hebt, wordt het tijd om het SEO zoekwoorden onderzoek te gaan uitbreiden. Dit doen we door middel van de huidige zoekwoorden te koppelen aan nieuwe zoekwoorden.
Je kan hier zowel betaalde als gratis tools voor gebruiken. Wanneer je graag gebruik maakt van een gratis tool is Google Keyword Planner een aanrader. Kies je voor betaalde tools dan heb je als voordeel dat je veel meer zoekwoorden kunt vinden.
Door het invoeren van een of meer zoekwoorden heb je aanzienlijk meer filtermogelijkheden. Na het invoeren van een zoekwoord verschijnt er een lijst met bijpassende zoekwoorden en de zoekvolumes die hierbij horen.
Wanneer je een keuze gaat maken uit de zoekwoorden is het aan te raden om hiervoor spreadsheets te gebruiken. Let er wel goed op dat je alleen zoekwoorden overhoudt die ook daadwerkelijk relevant zijn.
Vervolgens herhaal je dit proces met alle zoekwoorden die je gevonden hebt. Wil je nog meer suggesties krijgen, dan kan je deze zoekwoorden nogmaals checken. Pas wel op want je kan hier heel lang mee doorgaan.
Posities toevoegen
Op dit punt aangekomen heb je de basis van het SEO zoekwoorden onderzoek. Je hebt een hele lijst gemaakt met zoekwoorden die interessant kun zijn met de zoekvolumes die erbij horen. Voordat je deze sorteert is het slim om te kijken of en waar je op dit moment zichtbaar bent.
Een van de tools die je hier heel goed voor kunt gebruiken is zoals eerder gezegd Google Key Search Console. Je kan namelijk uit Google Key Search Console een aantal zoekwoorden met de bijbehorende positie en URL exporteren.
Je ziet nu een lijst met alle zoekwoorden waar klanten je website op kunnen vinden. Omdat in Google Key Search Console ook de bijbehorende URL en positie zichtbaar zijn, kan je deze gegevens in je spreadsheet met de zoekwoorden plakken.
Een SEO zoekwoorden onderzoek sorteren
Nu je een flinke lijst met zoekwoorden gevonden hebt is het de hoogste tijd om deze te gaan sorteren. Om dit op de juiste manier te doen zet je de zoekwoorden en de data die erbij hoort in aparte kolommen die je een naam geeft.
Tijdens het sorteren heb je ook de mogelijkheid om nog wat meer te filteren. Na het beter bekijken van de zoekwoorden zullen er vast een aantal zoekwoorden tussen zitten die minder relevant zijn dan je in eerste instantie dacht.
Wanneer je er zeker van bent dat je deze zoekwoorden niet gaat gebruiken kan je ze meteen uit je lijst verwijderen. Twijfel je nog een beetje of je een zoekwoord wel of niet gaat gebruiken, laat het dan gewoon in je lijst staan.
Wat is eigenlijk het verschil tussen long tail en short tail
Tijdens het gebruik van SEO technieken zjin er twee soorten zoekwoorden. Ze worden namelijk verdeeld in long tail en in short tail zoekwoorden. Je ziet het waarschijnlijk zelf al, het betreft hier zowel lange als korte zoekwoorden.
Wanneer we het over long tail zoekwoorden hebben, dan betreft het zoektermen van minimaal 3 woorden. Bij shorttail zoekwoorden betreft het maximaal 2 zoekwoorden. Wel is het zo dat zowel longtail als shorttail zoekwoorden over het algemeen dezelfde kenmerken hebben.
Wat wel een verschil is tussen longtail en shorttail zoekwoorden is dat de lengte van een zoekwoord behoorlijk wat invloed kan hebben op het zoekvolume. Daarnaast hebben longtail en shorttail ook voor een groot deel met concurrentie te maken.
Om het wat duidelijker te maken, enkele voorbeelden van shorttail zoekwoorden zijn in dit geval voor een dierenwinkel hondenvoer, kattenmand en vlooienband. Omdat deze woorden breed zijn hebben ze vaak een groot zoekvolume.
Het spreekt waarschijnlijk voor zich dat shorttail zoekwoorden om deze reden zorgen voor meer concurrentie. Door het gebruik van shorttail zoekwoorden is het moeilijk om hoger in de zoekmachines te komen.
Bij het gebruik van longtail zoekwoorden hebben we het over wat meer specifieke zoektermen. Je kan hierbij denken aan grote hamsterkooi van glas, zwarte leren halsband voor hond en vlooiendruppels voor katten minder dan 2 kg.
Daarnaast kunnen long tail zoekwoorden uit hele complete zinnen bestaan. Omdat er bij deze zoekwoorden veel minder sprake is van zoekvolume, is de kans groot dat je hierdoor een hogere positie in de zoekmachines bereikt.
Door longtail zoekwoorden te gebruiken komt er niet meer verkeer naar je website. Wel is het zo dat je wel de mensen kunt bereiken die naar speciale producten op zoek zijn. Omdat de kwaliteit van je klanten beter is heb je meer kans op meer omzet.
Het ligt een beetje aan je producten of het slim is om long tail zoekwoorden te gebruiken. Voor ieder soort bedrijf zijn er een aantal zoekwoorden die interessant zijn en om die reden dan ook door veel mensen worden gebruikt wanneer ze op zoek zijn naar een dienst of product.
Waarom SEO-optimalisatie onmisbaar is voor jouw bedrijf
SEO is een afkorting van Search Engine Optimization. In het Nederlands vertaald wil dit zeggen dat het hier om zoekmachineoptimalisatie gaat. SEO is een vorm van marketingtechniek waarmee het mogelijk is om je website een hogere positie in Google te laten bereiken.
Meer dan 90 % van alle online aankopen beginnen tegenwoordig door gebruik te maken van een zoekmachine zoals Google. Het is voor jou als ondernemer dus belangrijk dat je website goed vindbaar is in Google.
Wanneer we het over SEO hebben dan hebben we het eigenlijk over drie verschillende delen. Je positie in Google hangt af van de content op je website, het technisch optimaliseren en van de autoriteit van jouw website.
Content
Een van de belangrijkste punten op je website is de gebruikte content. Wanneer je op Google ergens naar op zoek gaat, zal het beste resultaat als eerste worden weergegeven. Deze relevantie wordt bepaald door de gebruikte afbeeldingen en teksten.
Heb je een of meer teksten geschreven die informatie bevatten die zowel relevant als interessant is voor je doelgroep? Dan bestaat er een hele grote kans dat je hiermee een betere positie in Google bereikt en dus hoger eindigt.
Technisch optimaliseren
Nadat je de website voorzien hebt van de juiste content wordt het tijd om eens naar de techniek op je website te gaan kijken. Is je website technisch niet helemaal in orde, dan bestaat er een grote kans dat Google je website niet kan bezoeken.
Dit heeft weer tot gevolg dat er niet bepaald kan worden of je relevante content op je website hebt geplaatst. Kortom, je kan de beste content op je website plaatsen, maar als de website niet bezocht kan worden in verband met technische problemen kom je niet hoger in Google.
Autoriteit
Behalve naar de content en de techniek is er nog een punt waar Google naar kijkt. Dit is de autoriteit van je website. Zodra Google doorheeft dat jouw website vaak bezocht wordt, heeft dit tot gevolg dat je website een hogere ranking bereikt.
Hoe populair jouw website is, meet Google aan de hand van een aantal kwalitatieve linkjes. Wanneer jouw website een aantal links heeft van relevante websites met een hoge positie in Google, dan is de kans groot dat jouw website hierdoor ook een stuk hoger in Google komt te staan.
De juiste keywords gebruiken
Je kan nog zulke goede teksten voor je website schrijven, dit zou compleet zinloos zijn wanneer deze niet online gevonden zouden kunnen worden. Wat de ranking in de zoekmachines betreft spelen keywords daarom een hele grote rol.
Keywords worden ook wel sleutelwoorden genoemd. Ten eerste zorgen keywords ervoor dat content veel beter te vinden is in zoekmachines zoals Google. Maar anderzijds zorgen keywords ook voor een duidelijke structuur, zoals je misschien al gemerkt hebt, hebben wij ook dat in de tekst welke je nu leest gedaan door het intern linken naar andere mogelijk relevante pagina’s op onze site.
Met keywords is het namelijk mogelijk om bepaalde delen van je tekst extra aandacht te geven. In het verleden was het genoeg om keywords als in teksten te stoppen om goed gevonden te kunnen worden op internet.
Tegenwoordig ligt dat net een beetje anders. Je hebt een wat verfijndere aanpak nodig omdat de algoritmes van zoekmachines veel slimmer geworden zijn. Toch spelen keywords ook vandaag de dag nog steeds een belangrijke rol.
Afwisseling
Wanneer je een tekst schrijft dan heb je altijd een hoofdkeyword nodig. Het is van belang dat deze keywords terugkomen in zowel de titel, tussenkopjes en bij voorkeur ook nog in de eerste alinea. Behalve dit belangrijke keyword dient er ook nog naar gerelateerde keywords gekeken te worden.
Hiervoor is het belangrijk om gerelateerde synoniemen te zoeken en keywords te gebruiken die gerelateerd zijn aan je hoofdkeyword. Zo kan je met een netwerk van keywords een compleet netwerk bouwen wat voor afwisseling in je content zorgt.
Tegenwoordig kan je gebruik maken van een aantal handige tools wanneer je op zoek gaat naar de juiste keywords. Je kan hier zien hoe de concurrentie op keywoorden zoekt en hoeveel je er nodig hebt om je concurrentie voor te zijn en zo een betere ranking te bereiken.
Er zijn ook tools die je helpen om keywords te vinden die precies aansluiten op de door jou gebruikte zoekterm. Dit is een handig hulpmiddel als je op zoek gaat naar keywords, maar toch kan je beter niet alle sleutelwoorden zonder na te denken gaan gebruiken.
Het is namelijk zo dat een algoritme nooit zal kunnen denken zoals wij mensen dat wel kunnen. Dit kan inhouden dat sommige keywords wel voor een hoge ranking zorgen, maar dat ze totaal niet bij de door jou geschreven content passen.
Tegenwoordig kijkt Google niet meer alleen naar content. Het doel van Google is om zijn gebruikers naar betrouwbare bronnen met inhoudelijk sterke content te sturen. Dit is dan ook precies de reden dat algoritmes naar de context van de content kijken.
Staat er bijvoorbeeld een tekst over huisdieren op een website die voornamelijk over meubels gaat, dan zal het gevolg hiervan zijn dat deze content aanzienlijk minder hoog zal ranken omdat het onderwerp niet past bij de rest van de content op deze website.
Wat wil je met je keywords bereiken?
In de meeste gevallen wordt het gebruik van keywords toegepast om een betere positie in Google te kunnen bereiken. Wanneer je content zichtbaar wilt maken in de zoekmachines, dan is het nodig om keywords in de teksten te gebruiken die een hoge ranking hebben.
Toch betekent een hoge ranking niet meteen dat dit ook meer clicks op zal leveren. Dit komt omdat klanten op zoek gaan naar bepaalde informatie. Wanneer lezers op zoek gaan naar de door jou gebruikte keywords, dan zullen ze veel eerder de moeite nemen om jouw content ook echt te lezen.
Je zou dus kunnen zeggen dat keywords gebruiken eigenlijk niet meer is dan een technische kwestie. Het doel wat je echt wilt bereiken blijft natuurlijk altijd dat lezers openstaan voor de boodschap die jij ze aanbiedt.
Klanten zullen je website niet alleen bezoeken om informatie te vinden over jouw product of dienst, ze proberen zo ook te achterhalen of jij wel of niet betrouwbaar bent. Wanneer je rommelige fouten in de teksten hebt staan en verkeerde keywords gebruikt zullen klanten je niet als betrouwbaar zien.
Een hogere positie in Google met Answer The Public
Ook Answer the public is een handige tool waarmee je simpelweg kunt onderzoeken welke zoekwoorden er door jouw klanten gebruikt worden. Voornamelijk gaat deze tool op zoek naar long tail zoekwoorden die voor jou relevant zijn.
Door Answer the public te gebruiken ontdek je niet alleen welke Nederlandse zoekwoorden er gebruikt worden. Je kan ook op zoek gaan naar zoekwoorden in andere talen. Dit kan handig zijn als je een internationale website hebt.
We raken steeds meer gewend aan de manier waarop zoekmachines werken en de zoekresultaten die ze ons opleveren. Wanneer je in de zoekbalk vlooienband hond intoetst, zal dit veel resultaten opleveren. Het is namelijk een brede vraag.
Wil je een beter zoekresultaat krijgen, dan kan je beter intypen welke vlooienband voor Rottweiler. Nu is je vraag dan wel wat langer, maar de kans is groot dat deze vraag hits oplevert die je precies het antwoord geven waar je naar op zoek was.
Het voordeel van Answer the public is dat deze tool suggesties aanbiedt van zoekopdrachten in zoekmachines zoals Bing en Google. Daarnaast zorgt Answer the public ervoor dat deze suggesties beter zichtbaar worden gemaakt.
Hoe werkt Answer the public?
Laten we het nog even bij het voorbeeld van de vlooienband houden. Je wilt gewoon graag weten wat klanten intypen als ze op zoek gaan naar een nieuwe vlooienband voor hun hond. Open Answer the public, kies je land, taal en vervolgens zoek je naar vlooienband.
Je ziet nu in Answer the public alle resultaten. Hierdoor kan je informatie halen die voor jou relevant is. Je ziet bijvoorbeeld wat er nog meer wordt gezocht in combinatie met het woord vlooienband. Om even een voorbeeld te noemen, wat de werkzame stoffen zijn en hoe lang de band werkzaam is.
Het grootste voordeel van Answer the public gebruiken is dat je goede informatie krijgt over belangrijke keywords. Wanneer je content gaat schrijven kan je enkele combinaties van keywords gebruiken.
Stel je voor dat je een blog gaat schrijven over de voordelen van vlooienbanden en vlooiendruppels. Wat zijn van beide producten de voordelen? Waar let je op als je een vlooienbestrijdingsmiddel voor je hond koopt?
Answer the public kan je ook behulpzaam zijn wanneer je je doelgroep wilt onderzoeken. Met Answer the public kom je erachter wat je doelgroep belangrijk vindt en waar ze vragen over hebben. De resultaten in Answer the public staan op alfabetische volgorde om nog makkelijker te zoeken.
Wat kan je allemaal met Google Trends?
Nog een handige tool waar je trends in zoekmachines mee kunt volgen is zoals de naam het eigenlijk al een beetje verklapt Google Trends. Dit is niet alleen de actuele informatie maar ook van de afgelopen tijd. Je kan dus ook op een heel jaar zoeken.
De actuele zoekwoorden die tegenwoordig gebruikt worden kan je in Google Trends eenvoudig aflezen dankzij handige grafieken. Daarnaast kan je er ook nog voor kiezen om een aantal zoekwoorden met elkaar te vergelijken.
Het belangrijkste van Google Trends is dat je de mogelijkheid hebt om woorden met elkaar te vergelijken. En dat is nog lang niet alles. Je kan ook zien hoe een zoekwoord tijdens een bepaalde periode heeft gepresteerd.
Dit kan je tot het jaar 2004 terugzien in Google Trends. Dit is een mooie manier om erachter te komen hoe populair bepaalde zoekwoorden in welke periode geweest zijn. Dit kan soms om een actuele reden zijn of met een bepaald seizoen te maken hebben.
Google Trends gebruiken
De reden waarom Google Trends zo populair is, het is heel makkelijk te gebruiken. In de zoekbalk hoef je alleen de zoekwoorden in te typen waar je graag meer informatie over wilt hebben. De resultaten die dit oplevert kan je vervolgens op verschillende manieren filteren.
Zodra je de website van Google Trends bezoekt zal je zien dat deze al meteen in het Nederlands is. Google Trends staat namelijk standaard ingesteld op het land waar de betreffende gebruiker zich op dat moment bevindt.
Google Trends Nederland helpt je om te ontdekken wat momenteel populaire zoekwoorden zijn. Je ziet precies in welke periode mensen naar een bepaald onderwerp op zoek zijn. Je kan ook precies zien waar die zoekopdracht is gegeven.
Google Search Console
Google Search Console stond in het verleden bekend onder de naam Webmaster Tools. Deze gratis tool van Google is een hulpmiddel om op een eenvoudige manier de positie van je website in de zoekresultaten van Google kunt bijhouden.
Daarnaast maakt Google Search Console het ook mogelijk om deze zoekresultaten up-to-date te houden. En mocht er toch een probleem ontstaan bij een bepaalde URL op je website, dan kan je dit met behulp van Google Search Console eenvoudig oplossen.
Door Google Search Console te gebruiken krijg je een prima inzicht hoe Google jouw website bekijkt. Dit maakt het voor jou mogelijk om de prestaties nog beter te maken zodat je website hoger rankt in de zoekmachines.
Wanneer je ervoor kiest om Google Search Console te gaan gebruiken, is het aan te raden om dat in combinatie met Google Analytics te doen. Hiermee krijg je een goed beeld van de bezoekers van je website en waar ze vandaan komen.
Wat kan je allemaal met Google Search Console?
Zet je net een nieuwe pagina op je website, dan is het natuurlijk wel de bedoeling dat deze pagina goed door Google te vinden is. Kan Google deze pagina niet vinden, dan geldt hetzelfde voor de bezoekers van je website.
Voordat je zichtbaar bent in de zoekmachines moet je website eerst door Google geïndexeerd worden. In Google Search Console kan je deze indexering aanvragen. Dit geldt niet alleen voor nieuwe pagina’s maar ook als je wijzigingen aanbreng.
Het voordeel van Google Search Console is dat je hiermee niet alleen Indexeringen kunt aanvragen, maar je kan er eventuele indexeringsproblemen ook eenvoudig mee oplossen. Eigenlijk is Google Search Console dus gewoon superhandig!
Je kan in Google Search Console niet alleen indexeringen aanvragen maar ook crawlen. Mocht je niet weten wat crawlen precies inhoudt, dit wil zeggen dat het hier om webcrawlers gaat die webpagina’s ontdekken.
Door deze crawlers wordt een pagina eerst bekeken. De links die op de pagina aanwezig zijn worden door de crawlers gevolgd. Uiteindelijk zorgen ze ervoor dat de informatie die ze hebben gevonden naar de servers van Google teruggestuurd wordt.
Crawlers kijken niet alleen naar nieuwe websites maar ook naar aangebrachte wijzigingen. Ze onderscheppen ook links die niet meer goed of helemaal niet meer werken. Door gebruik te maken van Google Search Console heb je dus eigenlijk invloed op de crawlers en hun werk.
Je hebt namelijk als eigenaar van een website de mogelijkheid om aan te geven hoe Google jouw website moet crawlen. Hierbij heb je de mogelijkheid om nieuwe pagina’s eerst te laten crawlen maar je kan er ook voor kiezen om een pagina te laten crawlen nadat je deze hebt gewijzigd.
Met Google Search Console kan je ook eenvoudig zien hoe vaak jouw website in Google wordt weergegeven. Je ziet wanneer je website verschijnt wanneer er bepaalde zoekopdrachten worden gebruikt en hoe vaak erop geklikt wordt.
Het spreekt voor zichzelf dat dit voor jouw SEO-strategie ontzettend belangrijke informatie is. Wil je weten of je door je doelgroep gevonden wordt op de door jouw gebruikte zoekwoorden, bekijk dan het prestatierapport.
Je kan met Google Search Console ook bekijken welke websites naar jouw website linken. Ook kan je nakijken of je website ook op mobiele schermen goed werkt. Met een eigen website is het verstandig om regelmatig Google Search Console te checken.
Zoekwoorden onderzoek uitbesteden
Zoekwoorden onderzoek is dus ontzettend belangrijk. Toch kan het gebeuren dat je dit liever niet zelf wilt gaan doen. Het kan namelijk een hele kunst zijn om de juiste zoekwoorden te vinden die door je doelgroep worden gebruikt.
Wij kunnen dit SEO zoekwoorden onderzoek snel en doeltreffend voor je uitvoeren. Voor een SEO zoekwoorden onderzoek gebruiken wij een aantal bronnen en zorgen er op die manier voor dat jij als ondernemer tijd bespaart door je SEO zoekwoorden onderzoek uit te besteden.
Als ervaren SEO-specialist weten wij als geen ander hoe een SEO zoekwoorden onderzoek dient te worden uitgevoerd. Wanneer wij dit SEO zoekwoorden onderzoek hebben gedaan dan krijg je een duidelijk zoekwoorden overzicht.
De kans is groot dat wanneer je zelf geen ervaring hebt met het doen van SEO zoekwoorden onderzoek je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Daarom willen wij dit je graag uit handen nemen.
Wij kunnen tegen een aantrekkelijk tarief zorgen dat de juiste zoekwoorden worden toegepast zodat je doelgroep je website beter en sneller kan vinden. Ook zal je website door ons SEO zoekwoorden onderzoek een hogere positie in Google bereiken.
Het is mogelijk om voor meer informatie contact met ons op te nemen. Wij vertellen je graag wat de mogelijkheden zijn en wat de kosten voor SEO zoekwoorden onderzoek zijn. Omdat dit per website maatwerk is geldt hier geen standaardbedrag voor.
Als SEO-specialisten kennen wij het belang van het gebruik van de juiste zoekwoorden en het SEO zoekwoorden onderzoek. Omdat wij hier al jarenlang ervaring mee hebben, zorgen wij voor een website die is aangepast aan de algoritmes van de zoekmachines, met name die van Google.