Tiered

Tiered linkbuilding

Linkbuilding is heel belangrijk voor meerdere bedrijven. Zo heeft bijna ieder bedrijf in de wereld tegenwoordig een website en worden deze ook altijd gebruikt. Deze staan natuurlijk ook allemaal in de zoekmachine van Google. Hierbij is het dan ook belangrijk dat je als bedrijf gevonden kan worden in deze zoekmachine. Daarom is het belangrijk dat je kijkt naar de SEO van je website. Zo is het belangrijk dat je alle regels van de SEO opvolgt en hierdoor hoger in de ranking van Google kan komen. Linkbuilding is daar dus een belangrijk onderdeel van en dient dan ook goed te worden gedaan. Zo heb je bijvoorbeeld backlinks die naar jouw website verwijzen vanaf een externe websites. Deze zijn heel erg belangrijk voor linkbuilding, maar ook heel belangrijk voor je website. Op deze manier krijg je gelijk meer bezoekers en kan dit heel nuttig zijn voor je bedrijf. Ook is het belangrijk dat je deze backlinks niet spammed.

Het gaat erom dat je er niet veel plaatst, maar juist kijkt naar de kwaliteit van deze links. Op deze manier kan je ook de waarde verhogen van je links en hierdoor beter op weg gaan. Door gebruik te maken van tiered linkbuilding kan je dit nog beter maken en je helpen met linkbuilding. Bij tier linkbuilding is het belangrijk om te weten dat je verschillende lagen backlinks maken. Ook is het belangrijk dat je weet dat iedere laag van tiers verwijst naar de laag die erboven zit. Op deze manier kunnen ze elkaar ondersteunen. Zo heb je tier 1 die de backlinks naar je website verzorgen. Zo heb je tier 2 die backlinks naar pagina’s met je tier 1 backlinks verbindt. En zo heb je tier 3 die backlinks naar pagina’s met je tier 2 backlinks. Zo is het belangrijk te weten dat de tier 1 het belangrijkste is van allemaal en de meest relatieve backlink is. Dit komt omdat hij je gelijk verwijst naar de hoofdwebsite. De andere tiers zorgen er juist voor dat deze ook wordt versterkt en op deze manier dan ook meer waarde heeft.

Voordelen gebruik van tiered linkbuilding

Het grootste voordeel is dat je door middel van de verschillende tiers te gebruiken je de waarde van de tier 1 vergroot. Op deze manier heeft de backlink meer waarde en vindt Google dit waardevolle informatie. Deze gebruiken ze dan ook om je hoger in de ranking te zetten. De volgende voordeel is dan ook meer website bezoekers. Doordat je de backlink zoveel waarde geeft is er een grote kans dat iemand ook op de link klikt. Doordat mensen dit doen kunnen ze ook op je website komen. Dit betekent dan ook dat je meer websiteverkeer hebt. Dit is altijd goed en kan je zelf laten meten met linkwaarde.

Door tiered linkbuilding te gebruiken kan je ook meerdere soorten links in je content plaatsen. Op deze manier wordt het ook niet gezien als spam links, maar wordt het meer gezien als ondersteuning. Op deze manier kan je op meerdere manieren verwijzen naar je website en dit kan heel erg goed zijn voor je website. Op deze manier haal je ook meer waarde uit je links. Bij tier 1 is de relevantie heel erg belangrijk en is het belangrijk dat deze ook altijd klopt. Bij tier 2 en 3 is dit minder belangrijk en hoeft dit ook minder te kloppen. Op deze manier heb je ook een groter bereik en kan het wat simpeler zijn om mee te werken. Ook is het een voordeel dat je deze tier 2 en 3 links sneller kunt plaatsen dit kan je dan wel weer veel tijd schelen.

Verschillende links

Ook heb je met linkbuilding verschillende links. Zo heb je bijvoorbeeld interne links. Deze links linken dan naar een ander gedeelte van je website. Dit moet echter wel relevant zijn en goede content bevatten anders heb je kans dat dit dan ook niet werkt. Ook is het belangrijk dat de link niet te vaak geplaatst wordt in een stuk content. Anders heb je kans dat dit verwarring wekt bij Google. Daarnaast heb je externe links. Dit zijn links die vanuit jouw website verwijzen naar een andere website dus een externe website. Dit gaat vaak om websites met veel informatie over de content die jij hebt. Zo is het wel belangrijk om te weten dat je niet verwijst naar concurrenten. Dit is natuurlijk niet goed omdat je hierdoor veel mensen kan verliezen en hierdoor ook natuurlijk omzet kan verliezen wat je niet wilt. Daarnaast heb je de belangrijkste en dat zijn dan de backlinks. Deze verwijzen vanaf een externe website naar jouw website. Deze zijn heel belangrijk en moeten dan ook goed worden gebruikt door je bedrijf. Zo kan je een relevante stuk content schrijven zoals een blog. En kan je hierbij backlinks gebruiken die de mensen verwijzen richting jouw website.

Anchortext

Ook is het heel belangrijk om een anchortext te gebruiken bij content met een link. Deze anchortext is heel erg belangrijk voor Google. Op deze manier kan Google bepalen of er relevantie is tussen een stuk content en de link die verwijst naar je eigen website. Een anchor is dan ook een stuk tekst die bij een link staat. Deze moet de lezer of Google laten zien waar de link over gaat en welke content er op de verwezen website staat. Hierbij is het natuurlijk heel erg belangrijk dat alle content aan elkaar relevant is en in verband met elkaar staat. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat Google je een goede positie geeft in de ranking. Hierdoor kan je dan meer bezoekers krijgen en meer klanten. Dit betekent dan natuurlijk ook meer omzet voor je bedrijf.