Linkbuilding tips
Linkbuilding is zeer belangrijk voor veel bedrijven die een website hebben. Bijna alle bedrijven in de wereld hebben een website. Dat is belangrijk voor als je een bedrijf hebt. Via een website kun je snel communiceren met en naar de klant. Daarnaast geeft het de mogelijkheid om mensen te werven en eventueel nieuwe klanten te krijgen waaraan je geld aan kan verdienen. Daarom is het belangrijk dat je online goed gevonden kan worden. Google heeft daar natuurlijk een grote rol in en is hier ook heel belangrijk. Door middel van de Googlezoekmachine kunnen websites gevonden worden. En omdat jij met je bedrijf natuurlijk veel competitie hebt is het belangrijk dat jij je onderscheidt van de rest.
Dit kan je doen met je bedrijf, maar ook met je website. Zo is het belangrijk dat jij de SEO-score van je website in orde houdt. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat je website een hogere positie krijgt in de Google ranking. Dit is belangrijk als je beter gevonden wilt worden dan je concurrenten. Daarom is het belangrijk dat je weet hoe je moet werken met linkbuilding. Het is belangrijk om te weten dat je met linkbuilding mensen probeert te verwijzen naar je eigen website. Dit doe je dan ook door middel van een link. Deze kan met een hyperlink toegevoegd worden op een bepaald woord. Vaak is dit dan een zoekwoord die heel belangrijk is voor een stuk content. Vaak wordt hierna gekeken en worden er onderzoeken gemaakt om de zoekwoorden te vinden die passen bij een stuk content. Dit is natuurlijk heel belangrijk als je content wilt laten maken en hierbij ook links erbij in wilt laten zetten.
Linkbuilding tips
Tip 1: Het is verstandig om geen links te kopen met sites die je niet helemaal vertrouwt. Zo heb je veel websites die niet goed werken of mensen proberen op te lichten. Ook kan het zo zijn dat de website waarbij je het wilt kopen helemaal geen goede waardes heeft. Op deze manier zijn de backlinks slecht en krijg je hier geen waar voor je geld. Terwijl jij ze natuurlijk wel betaald. Daarom is het belangrijk om van tevoren goed onderzoek te doen naar deze dingen.
Tip 2: Een belangrijke tip is ook het schrijven van goede content. Het is belangrijk dat de content die je schrijft relevant is aan de website waarnaar je verwijst. Dit is heel belangrijk en moet op gelet worden. Daarnaast is het belangrijk dat je kijkt naar wat voor een content je gaat schrijven. Dit kan dan bijvoorbeeld een blog zijn waarbij je schrijft over verschillende dingen over je website. Ook kan het leuk zijn dat je content maakt waar de lezer ook echt wat aan heeft. Op deze manier kunnen ze het leuk vinden en kunnen ze het bijvoorbeeld delen op social media. Dit is natuurlijk wat je wilt hebben omdat dit je meer bereik kan opleveren. Goede content maakt jouw Google ranking dus hoger, maar het is ook een service naar jouw klanten.
Tip 3: Blijf reageren op de content die je gemaakt hebt. Stel je voor je hebt een blog gemaakt die je gebruikt voor je backlinks. Daarbij is het belangrijk als iemand een reactie schrijft op je blog dat je een antwoord hebt. Op deze manier blijf je in contact met je doelgroep en bijvoorbeeld je lezers.
Tip 4: Externe linking is ook belangrijk. Zo kan je in je content verwijzen naar websites voor informatie. Dit kan dan bijvoorbeeld Wikipedia zijn waar veel informatie over staat. Op deze manier is dit ook goed voor je eigen website. Het is belangrijk dat je niet naar een concurrent linked omdat je op deze manier natuurlijk klanten kan verliezen.
Tip 5: Ook kan je er voor kiezen om gastblogs te maken op een andere website. Hiermee kan je op andere websites content laten zien en hiermee ook gaan linkbuilden. Dit kan een goede manier zijn om op een goedkope manier te backlinken. Het is dan wel belangrijk dat je de juiste zoekwoorden gebruikt en dat je gastblog relevant is aan je website en de dingen die je daar doet. Op deze manier ziet Google ook dat het waardevolle informatie is. Ook is het belangrijk dat je niet te veel links in deze content aanmaakt.
Tip 6: Soms is het handig om te kijken naar je linkprofiel. Hieruit kan je veel opmaken en kan je kijken welke backlinks nu echt goed werk kunnen leveren. Hierbij kan je kijken naar de linkwaarde van de backlinks. Hieruit kan blijken welke van deze links heel goed werken en welke minder werken. Dit is natuurlijke waardevolle informatie voor je bedrijf. Ook is het belangrijk dat je kijkt of de website wel betrouwbaar genoeg is. Hierbij kan je dan ook kijken naar de domeinautoriteit van deze website die je niet vertrouwt. Je hebt verschillende tools die je kunt gebruiken die een website controleren op betrouwbaarheid.
Tip 7: Zo is teamwork alles en is het belangrijk dat je met andere bedrijven gaat praten. Zo kan je met andere bedrijven een samenwerking aan gaan en zo naar elkaar gaan verwijzen. Op deze manier heb je er allebei profijt van. Het is echter wel belangrijk dat je niet met een directe concurrent gaat samenwerken, omdat je hier veel aan kan verliezen. Wel kan je samenwerken met een concurrent die ver weg van jouw bedrijf zit. Bijvoorbeeld in een heel ander gebied zodat je er geen last van hebt. Op deze manier gaan de marketingkosten ook dalen omdat je samenwerkt met een ander dus ook de kosten kan delen met elkaar.
Tip 8: Ook kan je een info pagina of je website maken dit noem je dan infographic. Hier kan je ook naar linken omdat je op deze manier dingen kan vertellen over je branche en over je bedrijf. Dit kan heel erg belangrijk zijn voor bezoekers en klanten te lezen.
Tip 9: Linkbuilding altijd gebruiken. Het is belangrijk dat je niet alles in een maand doet en dan stopt met het linkbuilding. Het is belangrijk dat je een paar links over paar maanden post. Op deze manier zorg je voor geen verwarring bij Google en zorg je ervoor dat alles beter opgenomen kan worden door Google. Op deze manier kunnen ze je ook beter ranken in de Google ranking. Dit is natuurlijk heel erg belangrijk voor je bedrijf. En je zorgt voor geen verwarring bij Google.
Tip 10: Je kunt voor gratis content zorgen die je dan makkelijk kan delen. Zo kan je veel video’s, informatie en foto’s delen op het internet. Op deze manier link je niet naar bestaande concurrenten, maar link je naar gratis content die mensen kunnen gebruiken voor informatie. Op deze manier kan Google dat ook zien en is dit goed voor je. Zo kan je bijvoorbeeld informatie geven over een bepaald product en op deze manier ook meer dingen verkopen door dit.
Social media
Ook kan je social media kanalen gebruiken voor links naar je eigen website. Zo kan je bijvoorbeeld Instagram of Facebook gebruiken voor links richting je website. Dit kan heel erg goed zijn voor het verkeer van je website. Op deze manier kan je een doelgroep aanspreken die je ook wilt aanspreken. Op social media heb je een groot bereik en kan je ook via andere socialemediakanalen mensen bereiken. Zo kan je met een influencer in samenwerking gaan en zorgen voor links richting je eigen website. Op deze manier zorg je voor meer naamsbekendheid van je bedrijf.