Het gebruik van linkbuilding websites

Het gebruik van linkbuilding websites

Linkbuilding Websites Verwijzingen VerzamelenBen jij op zoek naar linkbuilding websites? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij hebben 1500+ websites in beheer welke wij voor jou kunnen inzetten. Als jij kwalitatieve bcklinks zoekt, nofollow links of een natuurlijk linkprofiel wenst op te zetten, wij helpen je er graag bij, neem contact op!

Let op, we krijgen regelmatig de vraag: werkt linkbuilding?

Het antwoord is simpel, linkbuiling werkt heel goed mits de website teksten en website techniek goed op orde is van de site waar de links naartoe verwijzen.

Top prio altijd, heb jou site goed op orde, zet daarna linkbuilding in.

Wil jij linkbuilden uitbesteden of zelf link inkopen? Neem contact op dan kijken wij of we je van dienst kunnen zijn.

Waarom zijn wij de juiste partner voor jou?

  • 1500+ websites in eigen beheer
  • 15.000+ websites waarvan wij contact hebben met de website eigenaren
  • Kwalitatieve backlinks
  • Open en persoonlijke communicatie (we hebben geen verkopers in dienst)
  • Flexibel, geen opzeg termijn en geen uitgebreide contracten
  • Goedkoop 🙂
  • Mooie resultaten
  • Jarenlange ervaring

Denk je dat wij bij jou passen of twijfel je? Neem even contact op dan bespreken we het telefonisch met je en kijken we of we kunnen bieden wat jij zoekt.

Linkbuilding strategie

1 van de belangrijkste dingen, jouw linkbuilding strategie. Focus op de lange termijn maar vergeet de korte termijn niet. Zorg voor een goede domein autoriteit maar verlies een natuurlijk linkprofiel niet uit het ogen voor de quick wins. Ga voor kwalitatieve backlinks in combinatie met kwantitatieve links (ligt eraan waar je website staat). Bepaal de aantal links op basis van je huidige link profiel, bekijk of je no follow links nodig hebt of niet, plaats je waardevolle content op sites van 3de (blogs) of niet. Al met al, zet een effectieve linkbuilding strategie op (of laat ons hem opzetten) en zorg ervoor dat jouw organische zoekresultaten aanzienlijk verbeteren.

Hoe zorg je dat je online succesvol bent?

Het is allereerst belangrijk dat je goed onder de aandacht komt. Hoe je dat doet daar zijn diverse manieren voor en die gaan wij met je bespreken. Het is belangrijk om aantrekkelijk te zijn. Als je makkelijk vindbaar bent moet het ook zo zijn dat je een aantrekkelijke website bijvoorbeeld hebt zodat mensen erop willen blijven komen.

Zorg dus dat je allereerst wat aandacht besteed aan de basis hiervan. Zorg ervoor dat je kwalitatieve content op je site hebt staan welke allemaal toegevoegde waarde brengt voor de lezer. Zorg ervoor dat je website snel is en dat de interne links bijvoorbeeld correct zijn geplaatst. Zorg er uiteraard ook voor dat je website er leuk uitziet, richt hem ook handig in zodat mensen niet eerst drie uur bezig zijn erachter te komen waar ze moeten zijn.

Men heeft het vaak over backlinks verdienen, leuk en aardig maar hoe doe je dit met je lokale schilder bedrijfje? Heel beperkt is het mogelijk of je dient hele rare acties uit te voeren wil men naar je linken. Dan is het maar de vraag of je op deze manier kwalitatieve backlinks ontvangt of dat het forum verwijzingen worden bijvoorbeeld. Veel komt niet vanzelf maar dien je te halen, hier zijn wij goed in.

Als jouw site eerst goed op orde is kun je gaan kijken naar de off-page marketing zoals de inkomende links. Zorg voor een natuurlijk linkprofiel (startpagina links, linkpartner links, SEO blogs en autoritaire blogs).

The key: het gebruik van linkbuilding

Linkbuilding is een cruciaal onderwerp in het verkrijgen van naamsbekendheid en de mate van succes bij een bedrijf. Het is eigenlijk een soort marketingplan die veel mensen gebruiken. Als je niet weet wat het is lees dan zeker verder.

Linkbuilding is het verwijzen naar iets. Om het wat specifieker te omschrijven is het een verwijzing ergens naar jouw website of pagina. Dit doe je door ergens op een andere website of in ieder geval plaats de link te plaatsen. Dit wordt over het algemeen gedaan door een artikel te schrijven en daarin de links te verwerken. Maar dit kan ook zonder artikel.

Het is de bedoeling dan dat je een artikel schrijft. Aan dat artikel zitten niet echt regels. Het is vormvrij en je kunt er dus alles van maken wat je maar wilt. Waar je wel op moet letten is dat je het een interessant artikel maakt. Het is namelijk wel de bedoeling dat mensen dit graag willen lezen.

Door die interesse te wekken gaan ze geïnteresseerd zijn in de link die jij verwerkt hebt in het artikel. Je kiest gewoon een woord uit het artikel waarvan jij denkt dat het past bij waar je mee linkt. Daar koppel je die link aan en mensen kunnen daar dan op klikken en komen op die website terecht.

Hoe werkt dat met naamsbekendheid?

Het is uiteindelijk de bedoeling dat je bij diverse zoekmachines als hogere optie komt te staan. Iedereen gebruikt wel eens een van de zoekmachines die we hebben. Je ziet dan ook als je iets zoekt dat er zoveel keus is qua website die datgeen aanbieden wat jij opgezocht hebt.

Wat doe jij dan meestal? Je kiest een van de bovenste. Niemand die gelooft dat mensen echt gaan bladeren in pagina’s om te zoeken. Het is altijd de eerste pagina. Wat als jij niet op die pagina staat of helemaal onderaan die pagina? Dan word je dus door middel van zoekmachines niet vaak bezocht.

Dat is heel zonde want het is natuurlijk een van de beste manieren om bezoekers te krijgen. Hier omhoogkomen helpt je dus ook door het gebruik van linkbuilding. Het is belangrijk om na te denken over een linkbuilding strategie. Doe er je research naar of je kunt linkbuilding uitbesteden aan een linkbuilding bureau.

Wat zijn dan backlinks?

De term backlinks zal je zeker weten ook vaker tegenkomen als je gebruik maakt van de linkbuilding tactieken. Eerder beschreven we al dat je linkbuilding kan doen door middel van het schrijven van een artikel en daarin de links verwerken. Het gebruiken van backlinks is dus eigenlijk ook dat.

Je hebt de normale linkbuilding waar je van de ene website naar de andere verwijst. Dit kan heel simpel door de link daar te plaatsen. En je hebt dus het gebruik van backlinks waarbij je door middel van een artikel met zoekwoorden verwijst naar de ander.

Welke effectiever is hangt echt aan je eigen invulling af. De een denkt ik lees liever een heel artikel met allerlei informatie en de ander die denkt lekker makkelijk een link alleen. Ook het doel hierbij is belangrijk om te weten van tevoren. Ook hoe nieuw je bedrijf is en de naamsbekendheid daarvan.

Het mooie van backlinks is dat je er zoveel kan gebruiken als je zelf wilt. Dit is ook een linkbuilding strategie. Zoveel mogelijk backlinks verwijzen naar de website. Hierdoor ontstonden eerder speciale websites. Deze websites werden linkdirectories genoemd.

Deze link directories hadden als enige doel om externe links te produceren.

Er kwam later nog een andere trend waarbij gast bloggen steeds vaker gedaan werd. Je zag de populariteit hiervan echt toenemen. Je liet iemand die je als gast omschrijft dan je blog schrijven. De mensen die die gast kennen gaan het dan natuurlijk lezen. Dit was dan ook weer een linkbuilding strategie.

Je hebt ook nog een andere manier om de ranking factors hoger te krijgen. Je hebt dus de backlinks maar je hebt ook de ankerteksten. De ankertekst staat eigenlijk op de link. Je omschrijft het dan gewoon en plakt ergens de link tussen bij een woordje. Google gebruikt dit om te bepalen wat het ontwerp van een bepaalde pagina is. Doordat google dit doet kun je beter scoren op bepaalde zoektermen die ingevuld worden.

Factoren van linkbuilding op websites

Het klinkt misschien alsof er niet per se verschillende varianten zijn van deze manier van marketing. Je hebt zeker meer regie in handen dan je denkt. De uitleg gaat puur over wat het is en dan de meest simpele voorbeeld die je kunt bedenken.

Zo heb je inspraak over waar op de website je iets laat plaatsen. Soms staat het ook op verschillende plekken en heb je dus ook verschillende teksten. Dit wordt vaak gedaan door middel van percentages. Je bepaalt dan welk percentage je waar wilt. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld dat je 40 procent op de startpagina wilt en dan 20 op de middenpagina en dan ergens onderin nog 40. Dit is maar een voorbeeld maar dit zou dan besproken met je worden indien je iemand inschakelt die dit voor je gaat doen.

Je hebt ook verschillende strategieën die bedrijven gebruiken om linkbuilding te doen. Je hebt de zogenoemde quick wins op longterm en een algemene goed werkende strategie. Dit hangt af van hoe nieuw je onderneming is of juist niet. Heeft de website alleen even een zogenoemde boost nodig? Dan is de quick wins voldoende. Loopt het na langere tijd niet heel lekker dan is long term de beste strategie.

Bij long term wordt er namelijk ook naar meer dingen gekeken. Gezien dit meestal gedaan wordt door bedrijven die het succes niet echt meer hebben wordt er gekeken wat er fout gaat en wat daar dan aan gedaan kan worden. Dat wordt eerst uitgezocht voordat er daadwerkelijk aan linkbuilding wordt begonnen.

Zo weten ze zeker dat hetgeen dat ze willen doen effect gaat hebben en anders is het bedenken van een nieuw plan dan in dit geval beter. Daarom wordt er zo zorgvuldig omgegaan en worden er veel vragen gesteld om de onderneming en de plannen goed in kaart te brengen.

Wat is een linkprofiel?

Een linkprofiel is eigenlijk de kwaliteit van de backlinks. Vroeger werd er meer gekeken naar de hoeveelheid die aanwezig was dan dat er gekeken werd naar de kwaliteit. Inmiddels is dit niet meer zo en wordt er ook zeker gekeken naar de kwaliteit. Die kwaliteit waarnaar gekeken wordt noemen ze dus het linkprofiel.

Ik heb zelf geen kennis van linkbuilding

Als mens zijnde kun je niet overal kennis van hebben. Gelukkig zijn er genoeg mensen en bedrijven die zich specialiseren in dingen waar je niet per se de basiskennis voor moet hebben. Je kunt er daarom ook voor kiezen om linkbuilding uitbesteden aan een ander bedrijf.

Er zijn bedrijven die zich specialiseren in het succesvol linkbuilding uitwerken voor jouw bedrijf. Zij hebben de kennis en weten wat ze moeten doen. Dit doen ze vaker omdat het natuurlijk ook hun werk is.

Indien je hierin geïnteresseerd bent is het verstandig om contact op te nemen met een bedrijf dat dit doet. Je bespreekt dan met diegene wat je wensen zijn en wat jij hoopt dat zij voor jou kunnen doen. Zij zullen je meteen vertellen wat haalbaar is en wat niet en uiteraard wat zij voor jou kunnen doen.

De relevante informatie die zij moeten weten zullen zij je op dat moment dan ook stellen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld wat is je doel? Of ben je een nieuw bedrijf en wil je snel naamsbekendheid of besta je al langer en heeft het geen effect gehad wat jij hebt gedaan? Aan de hand van deze informatie gaan ze je helpen om je doelen te behalen.

Je bespreekt wat je wensen zijn op basis van linkbuilding en zij zullen daar op letten. De kwaliteit van het werk dat zij voor jou gaan doen hangt ook af aan jouw wensen. Uiteraard ligt de prijs vaak dan ook hoger, maar dit is allemaal te bespreken wanneer de opdracht besproken wordt met het bedrijf. Je zult dus ook zeker niet voor verrassingen komen te staan opeens.

Waarom is uitbesteden vaak beter dan zelf doen?

Uitbesteden is natuurlijk niet altijd beter. Afhankelijk van wat je doel is en wat je zelf kan. Linkbuilding is handig om te doen als je enige expertise erin hebt. Je bent namelijk bezig met het effectief populairder maken van jouw bedrijf. Dit aan de hand van zoekmachines en andere online technische snufjes. Linkbuilden zelf doen kan maar kost vaak veel tijd, kan frustrerend en saai zijn.

Om invloed te hebben op een zoekmachine moet je wel van goeden huize komen. Wat wij uitleggen klinkt namelijk makkelijk om zelf te doen alleen het behalen van het effect is vaak wat lastiger. Dat is niet lastiger voor een bedrijf dat hier goed in is.

Zij weten wat ze moeten doen. Ze doen dit natuurlijk veel vaker. Ze kunnen dit ook doen echt op basis van jouw wensen. Inschatten wat het effect gaat zijn kunnen zij ook makkelijk in tegenstelling tot waarschijnlijk jijzelf. De middelen die ze nodig hebben hiervoor hebben zij ook beschikbaar. Die heb jij dan weer niet.

Uiteraard kun je het ook gewoon eerst zelf proberen en als het geen succes is dan schakel je vooralsnog iemand in die je hiermee kan helpen. Het enige hierbij is dat je misschien tijd verspilt omdat het wel tijd vergt om dit te doen.

Je moet op zoek gaan naar een website die bereid is jou te helpen met linkbuilding en andersom ook. Dit wordt door hen dan geregeld. Het schrijven van een artikel kun je dan ook overlaten aan de professionals en dan weet je ook wel dat het echt interessant gaat zijn voor de lezer.

Welke gevaren zijn er nog?

We hebben natuurlijk uitgebreid gesproken over alle voordelen die linkbuilding heeft, maar uiteraard net als alles zitten er ook een aantal gevaren aan. Linkbuilding gaat over het hoger staan bij zoekmachines. Deze zoekmachines hebben alleen zelf ook regels en koppelen daar ook serieuze maatregelen aan.

Sinds een korte periode heeft google bijvoorbeeld iets nieuws naar buiten gebracht wat invloed heeft op de online marketing. Het algoritme van google is een onderscheid aan het maken tussen verschillende links. De links die gemaakt zijn alleen voor marketingdoeleinden en links die bedoeld zijn als aanbeveling.

Jouw doel is natuurlijk de marketingdoelen. Je wilt meer mensen jouw website op sturen. Dit heeft ervoor gezorgd dat google hier geen waarde meer aan koppelt. Dat is dan nog niet eens het ergste maar het kan ook zo zijn dat google dit gaat aanmerken als spam. Is dit het geval dan kan je een zogenoemde google penalty krijgen en ben je onvindbaar op google.

Ook hierom is de reden om een bedrijf in te schakelen heel handig. Zij weten wat ze doen, zorgen voor een natuurlijk linkprofiel en voorkomen zeker dat jouw stukje als spam wordt gezien. Het zou namelijk vreselijk zijn als je voor een van de grootste zoekmachines onvindbaar zou zijn toch? Ook bescherming hiervan behoort tot de linkbuilding strategie.

Hoe kies je de juiste website?

Als je linkbuilding gaat doen doe je dat met een andere website natuurlijk. Kies deze websites wel nauwkeurig. Eerder gaven we aan dat het niet uitmaakt waar de website over gaat. Nog steeds is dit zo, maar het is wel belangrijk goed te kijken naar de waardes van de website.

Als je kijkt naar de waardes van een website dan eindig je bij de DA en PA van een website. Da staat voor domein autoriteit en PA staat voor pagina autoriteit. Misschien zegt dit je iets, maar misschien ook helemaal niks. Met deze cijfers kun je de waarde van de website bekijken en de kwaliteit beoordelen. Des te hoger deze is des te hoger de kwaliteit is van je link waardoor je minder gezeik krijgt met google bijvoorbeeld.

Om dit zo goed mogelijk te kunnen beoordelen moet je voor jezelf een strategie bedenken om dit te doen. Het vergt namelijk wat tijd en moeite vooral als je dit niet vaak doet of gedaan hebt. Ook de juiste tools hebben is belangrijk.

Een tip die wij je daarom mee willen geven is het installeren van MOZ. Er is een gratis variant en die volstaat prima om dit te doen. Met dit programma kun je dus alle DA en PA-waardes van een website bekijken. En dat heb jij hier dus precies voor nodig.

Als je meer wilt weten over de website behalve deze dan moet je wel gaan kijken naar de betaalde variant hiervan. Majestic is bijvoorbeeld een betaalde variant. Je kunt dan meer weten op het gebied van de website. Zoals bijvoorbeeld de linkjuice of de pagina categorie waar hij op gekwalificeerd is.

Een professioneel bedrijf dat heeft deze tools dus allemaal en weet ook wat ze moeten doen om deze informatie goed in kaart te krijgen. Op deze manier verminder je het risico’s om dit fout te laten gaan. Deze fout kan je namelijk ook zeker niet terugdraaien.

Veel gestelde vragen

Wat is het effect van linkbuilding?

Linkbuilding heeft het effect dat je door middel van het opwekken van interesses iemand kan motiveren naar je website te gaan. Het is allemaal zo voor de hand liggen dat ze automatisch erop gaan drukken.

Daarom zeggen we ook zorg dat je het interessant maakt. Het onderbewustzijn wil dan zeker weten gewoon gaan kijken wat daar is. Ook al was er geen planning om dat te kopen of iets. Het is de nieuwsgierigheid die gaat kijken.

Wat zijn andere effecten?

Zoals hierboven aangegeven het is niet altijd zo dat mensen kijken omdat ze iets willen kopen. Het is de interesse. Voor jou is dat gunstig want steeds meer mensen bezoeken de website. Je komt dan ook hoger bij zoekmachines. Dat is uiteindelijk wat je wilt.

Je komt de naam van jouw bedrijf hierdoor ook echt vaker tegen. Het maakt ook niet uit of waar jij geplaatst wordt te maken heeft met dat bedrijf. Alleen als je een naam vaker langs ziet komen denk je ook op een gegeven moment wat is dit allemaal? Dan ga je even kijken omdat je toch denkt nou ik wil het nu wel weten.

Je moet gewoon denken hoe jij zou reageren als jij dat zou zien. Het werkt namelijk exact hetzelfde bij jou als bij andere. Doordat die bedrijven die reacties al weten kunnen zij daar goed op inspelen daarom is een bedrijf inschakelen vaak erg slim.

Hoe gebruik in backlinks effectief?

Het gebruik van relevante backlinks is belangrijk. Zomaar iets neerzetten gaat je zeker niet helpen en je doelen niet behalen. Backlinks zijn belangrijk en dienen goed toegepast te worden.

Zoals eerder gesproken over de risico’s van linkbuilding met google. Backlinks kunnen ook gezien worden als spam. Als google je artikel met backlinks tegenkomt moet je ervoor zorgen dat het overkomt als aanbeveling en niet als spam. Dit is heel belangrijk.

Welke criteria zitten er aan de kwaliteitsbepaling van een linkprofiel?

–         Je kan zien dat een link betrouwbaar is als hij vanuit verschillende websites komt en verschillende doelgroepen hierin heeft;

–         Als je veel verschillende links hebt dan zorg je er ook voor dat je verschillende doelgroepen aanspreekt;

–         Je krijgt meer bekendheid met je website in verschillende sectoren als je zorgt dat er veel variatie in de links zitten;

Waar focus een linkbuilding bureau zich voornamelijk op?

Een linkbuilding bureau kijkt voornamelijk naar wat zij voor jou kunnen doen. Er wordt gekeken naar de staat van je bedrijf op dit moment en wat er al gedaan is. Waarom heeft het niet gelukt wat je zelf gedaan hebt? Waar komt dat door en hoe kunnen zij dat beter doen voor jou.

Er wordt nauwkeurig onderzoek gedaan. Bijvoorbeeld naar je doelgroep. Je wilt natuurlijk niet bij kinderen eindigen als volwassenen je doelgroep is. Of bij hele jonge mensen eindigen als je doelgroep ouderen is. Uiteindelijk heb je er dan vooralsnog niks aan natuurlijk. Dat is een van de dingen.

Zij gaan voor je zoeken naar websites en doen daarbij uiteraard het onderzoek naar de kwaliteit daarvan. Zij hebben altijd de beste programma’s en andere middelen hiervoor. Ook weten zij waar ze naar moeten kijken en hebben zij zeker weten ook hun eigen tactieken hiervoor wat het makkelijker voor ze maakt.

De eisen die jij als klant stelt nemen zij ook zeker mee. Eerder gaven we al aan dat je wensen besproken worden en dat aan de hand daarvan gekeken wordt wat zij voor jou kunnen betekenen. Indien het lastig wordt om die eisen te volbrengen dan wordt dat van tevoren ook besproken. Wellicht dat ze aangeven dat ze het gaan proberen en indien het niet lukt ze dat met je gaan bespreken.

Uiteindelijk wat we hiermee bedoelen is dat alles gedaan wordt in overleg. Het is jouw bedrijf en jij hebt daar je eisen aan. Wij willen daar alleen maar bij helpen en proberen alles uit te voeren. Als dat dan een enkele keer niet lukt zoeken wij naar een alternatief en bespreken we dat met jou. Uiteindelijk moet jij degene zijn die tevreden is ermee en daarom ook hebben we jouw toestemming nodig.

Afhankelijk van hoe lastig het is om de werkzaamheden uit te voeren wordt de prijs bepaald. Des te meer werk des te meer je betaalt. Dit wordt van tevoren met je besproken wanneer je jouw wensen uitgesproken hebt en wij weten wat er gedaan moet worden.

Zijn betaalde links slecht?

Backlinks kopen kan geen kwaad, veel mensen zeggen van wel maar dit is echt niet zo. Denk je nu echt dat iedereen gratis een blog bericht op bijvoorbeeld nu.nl kan laten verschijnen met een linkje daarin naar hun website? Dit kost veel geld en men betaald simpel gezegd voor het blogbericht en de link. Als je in contact bent met een agency welke zegt dat je geen links mag kopen, zoek svp verder naar een ander bureau of neem contact op met ons.

Zijn wij het online marketing bureau wat jij zoekt? We horen graag van je.