Linkbuilding uitbesteden

Linkbuilding uitbesteden

Wil jij linkbuilding uitbesteden en ook waar krijgen voor je geld?

Er zijn veel verschillende redenen waarom iemand zou kunnen overwegen om linkbuilding-projecten uit te besteden. Laten we snel de meest gangbare doornemen.

Je hebt niet genoeg tijd om het zelf te doen

Linkbuilding is een tijdrovend proces en je tools zijn meestal ontoereikend. Daarom menen we dat het inhuren van een marketingbureau een betere aanpak is, omdat ze over de nodige knowhow en middelen beschikken.

Je hebt niet genoeg ervaring en kennis over digitale marketing

Het is geen schande om toe te geven dat je niet iets kunt doen dat zo anders is dan je corebusiness. Digitale marketing is een ingewikkeld proces en linkbuilding is er het belangrijkste deel van. De juiste methode voor hetkiezen van links, relevante sites vinden die geïnteresseerd zijn in het delen of linken naar je inhoud, de juiste persoon selecteren om contact mee op te nemen, een boeiende pitch schrijven, waardevolle bronnen creëren… Wanneer je het proces op deze manier ontleedt, is het duidelijk hoeveel kennis en inspanning er in een linkbuilding-campagne moet gestoken worden.

Je hebt geen toegang tot de beste tools

Los van de expertise en ervaring die we hebben, is de belangrijkste reden waarom een digitaal marketingbureau zoals wij in staat is om efficiënt aan linkbuilding te doen het feit dat we toegang hebben tot de beste tools die op de markt zijn. Door toegang te hebben tot dergelijke tools, wordt het proces meer gestroomlijnd, wat betekent dat outsourcing van linkbuilding-projecten een hogere ROI kan bieden dan wanneer je het alleen probeert te doen.

Wat je nu doet, lijkt niet te werken

Het lijkt erop dat je alles goed doet, maar je responspercentages zijn verschrikkelijk en je ranking verbetert in een slakkentempo. Hoe moeilijk het ook is om het toe te geven, de kans is groot dat je iets verkeerd doet. Een geweldige manier om erachter te komen wat je groei in de weg zit, is door professionals te raadplegen en enkele van je inspanningen voor linkbuilding uit te besteden.

Inhoudsopgave van deze pagina

  • Linkbuilding factoren website
  • Statistieken waar wij op focussen
  • Prijzen

We hebben een aantal factoren waar wij van vinden dat rekening mee gehouden moet worden bij het uitbesteden van linkbuilding.

  • Eisen van de klant
  • Strategie van de site waarvoor gelinkbuild wordt
  • Is het een beginnende site of al gevorderde

Linkbuilding factoren website

Eisen van de klant met betrekking tot de geplaatste links.

Doordat er verschillende vormen van linkbuilden zijn is het super belangrijk dat de wensen en verwachtingen goed in kaart gebracht worden, we kunnen super goede linkpartner links opleveren maar als jij op zoek bent naar alleen in-content links dan hebben wij uiteraard ons werk niet goed verricht en ben jij ontevreden.

Wij houden dan ook van open communicatie en werken graag samen met jou de strategie uit waar wij ons aan dienen te houden.

Bijvoorbeeld, 10% startpagina links, 30% linkpartner pagina links, 50% in-content links en 10% overige.

Behalve dit komt ook budget hier om de hoek, hoe hoger de kwaliteit van de links hoe meer tijd er in gaat zitten om ze te verkrijgen, ze zijn nu eenmaal zeldzamer

Strategie van de site waarvoor gelinkbuild wordt

Wat is jou strategie? Wil je quick wins op longterm keywords of wil je een algemene goed werkende strategie opzetten om ook te gaan scoren op de algemene keywords? Focus jij met jou SEO activiteiten op de middel of lange termijn doelen?

Deze strategie bepaald hoe en welke link wij plaatsen, hoe specifiek de anker teksten zijn, bijvoorbeeld 90% van de links met een specifiek keyword erin of juist maar 20% van de anker teksten met een specifiek keyword erin om op de lange termijn veilig te spelen met jou site.

Is het een beginnende site of gevorderde?

Voor beginnende sites is het vaak belangrijk om een basis te leggen met verschillende C-blokken, verschillende IP adressen welke naar jou website verwijzen waar het bij gevorderde sites belangrijker wordt om hoge kwaliteit links te vergraren (uiteraard moet je nooit slechte kwaliteit links verzamelen). Maar met hoge kwaliteit bedoelen wij websites welke zelf al online authoriteit hebben verkregen  en goed passen bij jou onderwerp.

Statistieken waar wij op focussen

In principe maken wij gebruik van MOZ, Ahrefs en Majestic met betrekking tot statistieken om te bepalen of een website goed voor jou is om iets op te plaatsen of niet.

Hier komen wel weer de wensen van de klant om de hoek.

Gaat de klant akkoord met plaatsingen op DA10+, Spam onder de 25% dan hebben we deze redelijk snel gevonden.

Wil de klant een DR van 10+ dan wordt het al lastiger, wil de klant vervolgens ook nog eens een TF van 10+ dan wordt het helemaal lastig om deze links te vinden.

Uiteraard hebben wij welk wat ervaring maar het verkrijgen van “kwalitatief goede links” op basis van statistieken is al lastiger, als we vervolgens meer stappen moeten maken om de website zelf ook te beoordelen op kwaliteit, content op de site en site SEO activiteiten komt er nog wat meer bij kijken.

Echter, alles is mogelijk in samenspraak met wat de wensen zijn van de klant, hoe hoger de eisen hoe meer werk erin zit.

Prijzen van linkbuilding uitbesteden

Een van de belangrijkste dingen blijft toch altijd de vraag “wat kost een link?”.

Mocht je bovenstaande niet hebben doorgelezen dan is het antwoord simpel, dit is afhankelijk van de kwaliteit links welke gevraagd worden.

Vraag jij DA10+ links en stel je verder niet te veel eisen dan lukt het ons redelijk eenvoudig om deze links te realiseren.

TF10+ dan is het lastiger om te realiseren.

Een DA10+ partner pagina link kun je bij ons al krijgen voor 10 euro per link, wil je iets meer, andere statistieken of in-content links dan kijken we graag samen met jou wat jou eisen zijn zodat we een passende aanbieding kunnen maken aangezien hier ook vaak blog berichten schrijven bij komt kijken etc.

Neem contact op dan kijken we hoe we zo goedkoop mogelijk zo goed mogelijk aan jou eisen kunnen voldoen!