Wat is SEMrush?

Wat is SEMrush?

Wat is SEMrush?

SEMrush is een bedrijf dat zich voornamelijk bezighoudt met online analyse tools die wordt aangeboden aan SEO specialisten. Als je namelijk vindbaar wilt worden met een website is kwaliteit van een website enorm belangrijk en SEMrush heeft een groot aantal handige tools ter beschikking die dit in kaart brengen. Naast de betaalde versie is het ook mogelijk om een quickscan uit te laten voeren zodat je zeker weet dat je de juiste keuze zult maken. Maar wat is het nu precies, wat kun je ermee? Hieronder zullen we het kort hebben over SEMrush zodat je zeker weet dat je de juiste keuze zult maken.

Definitie van SEMrush

Zoals je wellicht weet heeft Google een opmerkelijk assortiment aan analyse tools beschikbaar die geheel gratis beschikbaar worden gesteld. Dit komt omdat ze zelf advertenties verkopen. Door het openstellen van Analytics en Keyword Planner heeft Google hier zelf ook profijt van. Semrush is een marktpartij die software als service aanbiedt met een analysetool die niet alleen door Google, maar ook andere websites kan analyseren.

Gratis website informatie

Als je via de website een URL ingeeft krijgt je direct informatie over een aantal kenmerken te zien op Semrush. Hierdoor is het bijvoorbeeld inzichtelijk waar de backlinks vandaag komen. Door het krijgen van deze backlinks vormt SEMrush een goede aanvulling op de populairste vormen van Pingdom en producten van Google. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een alles-in-een-pakket te nemen bij SEMrush waardoor je als online marketing professional veel meer informatie kunt analyseren dan dat je in eerste instantie zou kunnen. Hierbij is het onderzoek van keywords een waardevolle tool die je verder kan helpen in het traject.

Wat kun je er allemaal mee?

Als je SEMrush hebt, kun je hier veel mee. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om hiermee:

  • Uitgebreidere analyses uit te voeren;
  • Organische resultaten te bepalen van de concurrenten;
  • Advertentie research inclusief budgetten te maken;
  • Evaluatie en research inclusief bijbehorende budgetten;
  • Backlinks analyseren en domein autoriteit bepalen;
  • Zoekwoorden onderzoek uitvoeren waarbij longtail keywords gegenereerd kunnen worden.

Kortom, het is als Google specialist zeker aan te raden om hier aandacht aan te besteden zodat je zeker weet dat je de juiste keuze zult maken. Je wilt er immers zeker van zijn dat je er alles aan doet om ervoor te zorgen dat je zo hoog mogelijk in Google komt te staan.