Wat is forrester research
Forrester research is eigenlijk een bedrijf dat in Amerika is begonnen voor het verrichten van marktonderzoeken. Adviseren omtrent de impact van zowel de huidige als die toekomstige technologie dat in de loop van de jaren steeds, maar blijft veranderen en zich steeds beter ontwikkelt en innoveert. Het bedrijf zit in verschillende steden zoals in Amsterdam, Parijs, Beijing en Sydney en Harvard. Maar wat is Forrester Research en wie is nou eigenlijk de oprichter van de organisatie.
De definitie van Forrester Research
Misschien komt het je ook niet zo bekend voor en dat is niks geks. En hoe is het eigenlijk allemaal begonnen? Nou dat gebeurde allemaal in 1983, George Forrester Colony heeft het bedrijf opgericht. In 1996 introduceerde het bedrijf voor de eerste maal publieke aandelen op de markt. Het hoofdkwartier is nog steeds in Amerika waar de organisatie het heeft gestart door de jaren heen is het wel steeds groter geworden en zijn het de laatste jaren meer gebouwen erbij gekomen. Een belangrijk speerpunt van Forrester Research is een van de meest uitgaan van de consument en daar de marketing op te richten. Het lijkt allemaal wel een vanzelfsprekende strategie, vooral deze methode is nog vrij jong in de marketing. Eerder werden producten vooral aangeboden vanuit het perspectief van de leverancier. Want voor een product of dienst kunnen hierbij worden aangeboden aan de klant?
Het kan even duren
Het zou tot wel een paar jaar duren voordat alle marktonderzoek bedrijven een product op de markt zouden kunnen brengen en naast de normale dienstverlening. Dit was toen die tijd een app voor de mobiele telefoons waar veel gebruikers een rood, geel of juist een groen oordeel konden vellen over een bepaald bedrijf of misschien wel voor jouw bedrijf. Ook met deze strategie komt in de basisfilosofie van Forrester Research weer naar voren want de consument neem namelijk veel initiatief om zo een bedrijf te kunnen beoordelen en later mag de aanbieder reageren op de eindstand. Mocht dit wat zijn voor jouw organisatie of bedrijf lees dan gerust nog een keertje door of zoek nog verdere informatie op.