Wat is foot in the door techniek?

Wat is foot in the door techniek?

Wat is foot in the door techniek?

Wat is Foot in the door techniek eigenlijk precies? Veel mensen weten wel de vertaling ervan. Alleen waar wordt het voor gebruikt. Dit is een grote vraag die mensen hebben. Het is namelijk een methode waarbij een eerst een klein verzoek wordt aangevraagd en daarna een groter verzoek. Met deze methode proberen ze dus eerst ergens binnen te komen. Dit is door middel van een klein verzoek. En daarna een groter verzoek. Dit wordt erg veel gebruikt bij bedrijven. Het is dan voor veel verkopers ook een bekend begrip. Waar het vaak mee in de war wordt gebracht. Is het agressieve deur aan deur verkoop. Je stopt dan je voet tussen de deur als verkoper.

 

Klein en groot verzoek

De deur kan nu dus niet dicht. En zo probeer je ervoor te zorgen dat je alsnog een order binnenhaalt. Als je het hebt over het foot-in-the-door. Dan werkt deze techniek een stuk subtieler. Je probeert hier niet de agressieve verkoper uit te hangen. Je probeert hier door een klein verzoek uiteindelijke een groter verzoek te krijgen. Dit werkt in de praktijk veel beter dan dat je gelijk voor het grote verzoek gaat. Je moet namelijk altijd eerst iemand vertrouwen winnen. Dit doe je door middel van het kleine verzoek. Hier moet je dan wel voor zorgen dat alles doorgaat. Dan maak je het meeste kans op het grotere verzoek. Uit onderzoek blijkt dat beslissingen vaker worden gemaakt op interne beslissingname.

 

Upselling

Veel mensen denken dat dit door externe prikkels komt. Alleen dit is zeker niet het geval. Zorg er dus altijd voor dat je de goede techniek gebruikt. Dus eerst een klein verzoek en daarna het grotere verzoek. Wat tegenwoordig erg vaak wordt gebruikt is upselling. Dit is de moderne variant van de foot-in-the-door techniek. Je zorgt er dus weer eerst voor dat je een kleinere aanschaf laat maken. Dan kun je daarna de duurdere variant verkopen. Dit zie je vooral bij wat duurdere producten. Ook is het door online verkopen erg populair geworden. Ze proberen hier een duurdere variant te verkopen. Dit levert natuurlijk meer winst op uiteindelijk.