Er zijn veel verschillende redenen waarom iemand zou kunnen overwegen om linkbuilding-projecten uit te besteden. Laten we snel de meest gangbare doornemen.

Je hebt niet genoeg tijd om het zelf te doen

Linkbuilding is een tijdrovend proces en je tools zijn meestal ontoereikend. Daarom menen we dat het inhuren van een marketingbureau een betere aanpak is, omdat ze over de nodige knowhow en middelen beschikken.

Je hebt niet genoeg ervaring en kennis over digitale marketing

Het is geen schande om toe te geven dat je niet iets kunt doen dat zo anders is dan je corebusiness. Digitale marketing is een ingewikkeld proces en linkbuilding is er het belangrijkste deel van. De juiste methode voor hetkiezen van links, relevante sites vinden die geïnteresseerd zijn in het delen of linken naar je inhoud, de juiste persoon selecteren om contact mee op te nemen, een boeiende pitch schrijven, waardevolle bronnen creëren… Wanneer je het proces op deze manier ontleedt, is het duidelijk hoeveel kennis en inspanning er in een linkbuilding-campagne moet gestoken worden.

Je hebt geen toegang tot de beste tools

Los van de expertise en ervaring die we hebben, is de belangrijkste reden waarom een digitaal marketingbureau zoals wij in staat is om efficiënt aan linkbuilding te doen het feit dat we toegang hebben tot de beste tools die op de markt zijn. Door toegang te hebben tot dergelijke tools, wordt het proces meer gestroomlijnd, wat betekent dat outsourcing van linkbuilding-projecten een hogere ROI kan bieden dan wanneer je het alleen probeert te doen.

Wat je nu doet, lijkt niet te werken

Het lijkt erop dat je alles goed doet, maar je responspercentages zijn verschrikkelijk en je ranking verbetert in een slakkentempo. Hoe moeilijk het ook is om het toe te geven, de kans is groot dat je iets verkeerd doet. Een geweldige manier om erachter te komen wat je groei in de weg zit, is door professionals te raadplegen en enkele van je inspanningen voor linkbuilding uit te besteden.