Wat is rss 2?

Wat is rss 2?

Wat is rss 2?

RSS 2 is een term die staat voor rich site summary. Dit is een methode waarbij je mensen toegang geeft tot online content. Dit moet wel door de computer gelezen worden en hiervoor gebruik je de RSS 2. Zo kan je veel informatie verzamelen uit verschillende bronnen om die te gebruiken om mensen toegang te geven tot bepaalde online content. Mensen gebruiken RSS2 om informatie te halen van dit programma. Dit is vooral online content die wordt verstuurd van een website naar bijvoorbeeld een andere website. Het kan ook online content zijn die wordt gestuurd naar een gebruiker. Meestal bestaan deze content uit nieuws of blog artikelen. RSS is een XML-tekstbestand die door een computer kan worden gelezen maar ook door mensen. Dit is handig voor kleine bedrijven zo kunnen zij hier een werknemer neerzetten die dit allemaal uitleest. Voor een groter bedrijf is het natuurlijk veel handiger dat dit door de computer wordt uitgelezen. Dit scheelt voor de grote bedrijven veel tijd, maar ook vooral geld. Zo kunnen de grote bedrijven de werknemers ergens anders neerzetten. Vaak is het ook zo dat bij grote bedrijven er veel meer online content binnen komt dan bij kleinere bedrijven. Een RSS 2 wordt ook wel een web feed genoemd. Dit komt omdat er veel online content op staat vermeld. Voor bedrijven is dit echter wel een achterhaalde methode omdat niet veel bedrijven dit meer gebruiken.

Ondergang van RSS

Doordat RSS een beetje oud is wordt het niet meer gebruikt door veel bedrijven. Dit komt doordat RSS niet meer ondersteunt wordt door de nieuwe browsers. RSS wordt alleen maar ondersteunt door internet Explorer. Het probleem is dat bijna geen bedrijf dit nog gebruikt tegenwoordig worden alleen maar Google Chrome en Firefox wordt gebruikt. Dit komt doordat deze browsers veel beter werken en ook een stuk sneller werken dan de Explorer. Zelf Facebook en Twitter hebben deze functie verwijderd omdat het geen toegevoegde waarde meer had voor deze bedrijven. Daarom is RSS niet meer zo belangrijk voor internet marketing. Dit komt omdat het door heel veel platformen niet meer gesupport wordt.