Wat is een advertentiegroep?

Wat is een advertentiegroep?

Wat is een advertentiegroep?

Als we spreken van een advertentiegroep worden er meerdere zoekmachines gericht op een bepaald reeks van zoekwoorden. Hierbij kan een campagne bijvoorbeeld bestaan uit meerdere groepen advertenties. Zo is het mogelijk om via een campagne meerdere categorieën van je onderneming te doen promoten. Maar wat is een advertentiegroep en hoe gaat dit precies in zijn werking? Om hier nader bij stil te staan zullen we hieronder kort stilstaan bij dit onderwerp.

Het groepen van advertenties

Als je besluit om een advertentie in groepen op te delen kun je deze bijvoorbeeld indelen op thema of onderwerp. Zo is het voor webshops bijvoorbeeld mogelijk om groepen in te delen naar hand van verschillende productcategorieën en/of diensten waardoor je zeer gedetailleerd kunt adverteren. Het creëren van een advertentiegroep laat je direct de focus leggen op een reeks van keywords die relevant aan elkaar zijn. Hierdoor kun je op deze zoekwoorden meerdere advertenties koppelen. Het is echter wel goed om te benoemen dat je alleen advertentiegroepen kunt maken als je een campagne hebt opgezet.

Maar hoe werkt het nu precies?

Heb jij bijvoorbeeld een online schoenenwinkel met een groot assortiment aan producten? Dan is het mogelijk om via advertentiegroepen diverse groepen samen te stellen zoals sneakers, laarzen en sandalen. Als er vervolgens wordt gezocht op Nike sneakers zal de advertentie uit de groep sneakers worden getoond. Hierdoor weet je zeker dat je het meeste rendement zult behalen en dat je bepaalde groepen tegen elkaar kunt afwegen. Daarnaast is het ook goed om in een bepaalde groep divers advertenties te maken zodat je ook kunt monitoren welk product en/of dienst het beste scoort in een advertentiegroep om zodoende hier het maximale op in te zetten.

Beste rendement behalen? Schakel een specialist in

Wil jij het beste rendement behalen door het toepassen van diverse advertentiegroepen met daarbij advertenties? Dan is het goed om hiervoor een specialist in te schakelen zodat je zeker weet dat je niet voor verrassingen kom t tes taan. Het Is natuurlijk zonde als je voor verrassingen komt te steunen om deze reden is het altijd goed om hiervoor een specialist in te schakelen. Het is immers zonde als je geld weggegooid omdat je niet de goede instellingen instelt.