Wat is een conversational AI?

Wat is een conversational AI?

Wat is een conversational AI?

Een conversational AI is een software die er voor zorgt dat je als bedrijf geen werknemers hoeft te hebben voor de klantenservice. Deze AI zorgt ervoor dat hij je klanten online helpt met de problemen die ze wellicht kunnen tegenkomen op de website. Deze AI kunnen ze dan vragen stellen via de chat en op die manier er misschien uit komen wat er mis is. De AI kent de meeste streektalen en kan ook bijna in iedere taal communiceren met de klant. Dit is belangrijk als je bijvoorbeeld een webshop hebt en wereldwijd beschikbaar moet zijn voor je klanten. Op deze manier kan je dan natuurlijk een goede service bieden aan je klanten en wellicht ook meer klanten werven. Op deze manier kan jij dan natuurlijk meer omzet draaien en is dit goed voor je onderneming. Deze conversational AI kan ook tijdens het praten met een klant nieuwe dingen leren zo heeft deze AI-algoritmes, waardoor hij leert van de klanten waarmee hij praat. Op deze manier kan die in de toekomst steeds slimmer worden en wellicht betere service geven. Dit is natuurlijk goed voor je bedrijf omdat je klanten service dan ook beter wordt. Het voordeel van de AI is ook dat hij niet wacht met antwoord geven. Vaak geeft de AI direct antwoord en hoeft de klant ook niet lang te wachten met het plaatsen van een bestelling.

 

Waarom kunstmatige intelligentie de toekomst is.

Kunstmatige intelligentie is iets waarmee websites goed vooruit kunnen komen. Vergeleken met een chatbot is een AI veel beter. Dit komt doordat de AI nieuwe dingen zelfstandig kan leren en deze ook kan toepassen in de praktijk. Zo lijkt het steeds meer dat een echt persoon achter de chat zit en communiceert dit beter. Met een chatbot ligt dit natuurlijk anders en moet alles in een chatbot zelf erin worden gezet. Dit kost natuurlijk meer tijd en geld. Daarnaast kan een chatbot ook langer duren met het geven van een antwoord. Dit is niet handig omdat de klant dan langer moet wachten. Dan is er een mogelijkheid dat de klant weg gaat en wellicht ergens anders wat koopt. En dit wil je dus zelf niet hebben.