Wat is een cutdown?
Cutdown staat letterlijk voor het reduceren van iets. Dit kan natuurlijk voor alles zijn het kan het reduceren zijn van tijd maar ook een budget. Dit kan voor alles belangrijk zijn, zo kan het ook zo zijn dat je kosten binnen het bedrijf wilt reduceren omdat het wat minder loopt. Een cutdown hoeft niet altijd in een negatieve zin opgevat te worden, maar het kan zelfs ook een positief iets zijn. Zo kan het zijn dat het reduceren van een reistijd alleen maar goed kan zijn. Dit is omdat je dan bijvoorbeeld sneller op werk bent of ergens anders sneller kan zijn.
Deze term wordt ook veel gebruikt in het zakenleven en in de online marketingwereld. Zo kan het zijn dat je een hele lange video hebt voor een marketingcampagne en dit niet goed aansluit bij de doelgroep. Dan kan je cutdown erin zetten en de video korter maken, zodat het wel aansluit op je doelgroep. Dit is belangrijk omdat mensen niet graag een lange video willen kijken vooral als ze online op het internet zitten. Daarom kan dan een cutdown heel erg handig zijn om de bezoekers op je website te houden en informatie te geven. Dit komt omdat mensen online alles snel willen zien en weinig tijd hebben. Door cutdown toe te passen hoeven mensen minder lang op een website te zijn en kunnen ze misschien wel sneller een aankoop doen op een van je producten.
Kort maar krachtig
Het is natuurlijk dan ook belangrijk als je een reclame maakt of advertentie dat deze kort maar ook krachtig is. Op deze manier zorg je ervoor dat een kijker niet lang hoef te kijken, maar in een korte tijd een krachtige boodschap binnen krijgt. Dit zie je ook veel op youtube, waar een reclame meestal niet langer is dan een paar seconden. Dit doen ze zodat mensen niet snel afhaken, maar wel snel alle informatie binnen krijgen die ze nodig hebben. Als je een advertentie maakt is het dan ook belangrijk dat je mensen content laat schrijven die kort en krachtig is.