Wat is een trigger?

Wat is een trigger?

Wat is een trigger?

Trigger is een Engels woord wat staat voor trekker. Een trekker is natuurlijk een onderdeel wat bij een wapen aanwezig is. Bij trigger marketing worden er voornamelijk berichten geplaatst die op strategische wijze naar klanten worden verstuurd om zodoende de conversie te doen optimaliseren. Hierbij zijn verschillende mogelijkheden aanwezig voor deze type marketing en het versturen van gerichte mails is dan ook een toegepaste methode die vaak voorkomt. Maar wat is een trigger nu precies en hoe maak je hier efficiënt gebruik van?

Definitie trigger

Als we kijken naar het leven, zien we dat dit vooral bestaat uit momenten. Dit geldt natuurlijk ook voor marketing. Je wilt natuurlijk op het juiste moment een aanbod sturen naar je potentiële klant want hierdoor vergroot je de kans op een sale. Het is namelijk een verschil tussen een conversie en een gemiste kans. Om een trigger in te stellen kun je aanbiedingen versturen. Dit kan een e-mail zijn, maar het kan ook on-page triggers zijn. Over het algemeen zijn er vier triggers mogelijk. Dit zijn:

  1. Een verwelkoming. Hierbij bevestig contact door een nieuwe bezoeker. De gebruiker krijgt dan een welkomstbericht waarbij de betrokkenheid wordt vergroot en er een band wordt gevormd tussen aanbieder en afnemer.
  2. Een conversie. Op het moment van een bezoeker kan de gewenste trigger worden uitgevoerd waardoor een proces in gang wordt gezet. Zo kan een pagina een bevestiging in actie zetten of een mail verzenden ter verificatie.
  3. Een loyaliteit. Hierbij worden klanten beloond voor het vertrouwen door periodiek bijvoorbeeld kortingscodes te mailen of tijdens de feestdagen een persoonlijk bericht te sturen.
  4. Een reactivatie. Als een communicatie of aanmelding stilvalt, kan het contact benaderd worden met als doel de conversie als not tot stand te brengen. Dit is een agressieve tigger, maar zeker niet te missen en zeker aan te raden om in te stellen.

Kortom, het is dus zeker aan te raden om diverse trigger is je website op te nemen. Als je namelijk besluit triggers in je website op te nemen weet je zeker dat je er alles aan doet om ervoor te zorgen dat je zo optimaal mogelijk kunt presteren en dat is natuurlijk wel zo prettig. Je wilt er immers alles aan doen om zoveel en zo goed mogelijk je conversie op[ je website toe te passen en triggers kunnen hierbij een perfecte invulling geven.