Wat is trust flow?
Trust flow een term dat je steeds vaker in de marketing terug ziet komen. Trust Flow is namelijk een analysemethode die is ontwikkeld door een tool genaamd Majestic. Met deze methode is het mogelijk om de betrouwbaarheid van een website te meten. In tegenstelling tot de Citation Flow wordt er hierbij ook rekening gehouden met de kwaliteit van de website. Dat is natuurlijk van groot belang voor Google en daarom is het goed om hier aandacht aan te besteden. Maar wat is Trust Flow nu precies en waarom is het goed om de vertrouwen van website te hebben? Alles over de Trust Flow lees je op deze pagina.
Definitie Trust Flow
Zoals je wellicht weet zijn er verschillende criteria om de ranking van een website te bepalen. Een PageRank heeft niet alleen dezelfde impact als voorheen, maar het Google algoritme wordt steeds groter en legt steeds meer nadruk op kwaliteit van een pagina. Als er alleen rekening gehouden dient te worden met populariteit van koppelingen is dat niet meer voldoende, er dient namelijk naar de kwaliteit gekeken te worden en dit vertaalt zich weer door in vertrouwen. De Majestic Trust Flow is ontwikkeld om hier rekening mee te houden en het is een goed alternatief voor een Citation Flow dat door hetzelfde bedrijf is ontwikkeld. Het Is zeker aan te raden om jezelf goed te verdiepen in de termen van Majestic omdat je hier op online gebied veel voordelen van zult ervaren.
Voorbeelden van vertrouwen
Als we kijken naar een website is het goed om te weten dat deze kan linken naar een andere website en dat is natuurlijk een teken van populariteit. Des te meer website linken des te hogere positie heeft en daarmee ook een hogere relevantie voor zoekmachines. Echter, gaat Google steeds meer nadruk leggen op kwaliteit van zoekresultaten waardoor het ook bepalend is of websites de link kwalitatief in orde vinden. Het gaat dus niet meer alleen om kwantiteit, maar ook zeker om kwaliteit. Het is dus goed om te melden dat er ook kwalitatieve eigenschappen van de bronsite zijn. Citation en Trust Flow geven samen een goed beeld van de populariteit en de betrouwbaarheid van links wat zal resulteren in een goed beeld van je linkprofiel.