Wat is remarketing?

Wat is remarketing?

Wat is remarketing?

Iedereen weet het wel je hebt gekeken op een website naar een boormachine. En nu iedere andere website die je bezoekt op Google geeft je nu banners met aanbieders van boormachines. Dit is een vorm van remarketing die heel erg belangrijk is voor de marketeers en ook voor je bedrijf. Het kan zijn dat een bezoeker of een klant afhaakt op je website. Het maakt niet uit welke reden dit is, het kan zelfs zo zijn de bezoeker niet veel tijd heeft en eventjes moet afhaken. Door de remarketing zorgt Google ervoor dat de klant je website ziet terugkomen. Op die manier wordt de klant of bezoeker er aan herinnert dat ze op die website waren. Er is dan een kleine kans dat de bezoeker ook daadwerkelijk een actie uitvoert om alsnog op jouw website wellicht een aankoop te doen. Google doet dit vooral via cookies. Hierbij kijken ze wat jij als gebruiker naar kijkt. De websites met de meeste weergaves laat Google dan terug komen in jouw webbrowser. Het maakt ook niet uit op welke website je aan het kijken ben. Het kan zelfs zijn als je op een nieuwswebsite kijkt dat je alsnog de remarketing ziet van boormachines. Dit is vaak in een vorm van een banner, hier zie je ook gelijk het product en de prijs van een product. Op deze manier probeert Google je dus om jouw terug te lokken naar een bepaalde website die dingen aanbiedt.

Wat kan de eigenaar zien?

De eigenaar van het bedrijf en van de website kan deze informatie ook opvragen bij Google. De eigenaar kan ook gebruik maken van Google Analytics op deze manier kan je bedrijf de informatie inzien en ook gebruiken voor eigen doeleinden. Zo kan je kijken waar de bezoeker heeft gekeken op je website en kijken waarin de klant geïnteresseerd is. Op basis hiervan kan je als bedrijf ook remarketing toepassen om potentiële klanten eventueel terug te halen. Dit kan je dan bijvoorbeeld doen via een e-mail, maar ook via een nieuwe marketingcampagne die de klant eventueel kan bereiken. Het is wel belangrijk dat je kijkt naar de behoefte en wensen van de klant.