Wat is reply?

Wat is reply?

Wat is reply?

Een reply is de Engelse vertaling van een antwoord. Iedereen weet natuurlijk wat een antwoord is, maar het gaat er hier om wat het in het zakenleven betekent. In het zakenleven gaat het vooral op de reply van je klanten hierbij gaat het meestal om e-mails van klanten met vragen over eventuele orders of productinformatie. Heel veel websites en bedrijven maken gebruik van bots die bijvoorbeeld een automatisch bericht terug sturen die niet handmatig is gestuurd. Dit kan voor de klant best vervelend zijn en de meeste klanten verwachten dan ook een handmatig antwoord terug van je bedrijf. Voor vele bedrijven is dit helemaal niet voordelig en kost het alleen maar loonkosten van werknemers. Daarom kiezen toch veel bedrijven voor de automatische mails die soms wel te maken hebben met de vraag. De reply e-mails van bedrijven worden aangeduid met een RE: tag. Dit betekent dat het gaat om een mail met een antwoord erin voor de klant. Niet iedere mail wordt beantwoord, dit komt omdat veel bedrijven zoveel e-mails krijgen dat het niet allemaal even belangrijk is. Daarom worden veel e-mails gefilterd op bepaalde dingen. Er zit hier wel natuurlijk een nadeel aan. Veel klanten vinden het natuurlijk helemaal niet fijn als er niet gereageerd wordt op de e-mail die ze sturen. Klanten vinden een goede klantenservice fijn en verwachten dan namelijk een goede reply terug. Het is ook belangrijk dat het snel gebeurt. Je wilt een klant bijvoorbeeld niet 2 weken laten wachten op een antwoord. Dan is er natuurlijk een kans dat je een klant verliest.

Wat is een autoresponder?

Een autoresponder zorgt ervoor dat een e-mail automatisch wordt beantwoord. Dit is meestal een e-mail die door het bedrijf is ontworpen. Hier staat meestal geen accurate oplossing in, maar meestal wel in grote lijnen. Zo kunnen hier instructies instaan of een reden waarom je het automatische bericht krijgt. Deze autoresponder zie je vaak in chatbots. Zo kan het zijn dat je een vraag stelt aan een chatbot. En de chatbot reageert dan gelijk gelijk zonder enige seconde van vertraging. Dit is natuurlijk handig als het gaat om makkelijke vragen. Het probleem is dat er ook moeilijker vragen zijn die zo’n chatbot niet goed kan beantwoorden.