Wat is direct marketing?
Direct marketing is een voorbeeld van gelijk van de productie te verkopen aan de klant. Op deze manier valt er een kanaal weg en kan er meer winst worden gemaakt door de ondernemer. Maar dit betekent ook dat het goedkoper is voor de klant om een product te kopen op deze manier. Op deze manier zijn de winstmarges hoger voor de fabrikant en kan die meer geld hier uit halen voor andere dingen. De marketing hiervan ligt wel wat ingewikkelder. Hierbij communiceert de winkel met de producent en de eindklant die het product wilt kopen van beide. Hierbij berekenen ze dan een marge op de inkoopprijs van het product.
Manieren van adverteren
Er zijn natuurlijk oneindig manieren waarop je de boodschap kan brengen aan bezoekers of eventuele klanten. Zo kan je kijken naar Adidas die een eigen winkel heeft geopend om zijn eigen gemaakte producten gelijk te kunnen verkopen aan de klant. Op deze manier maken ze meer winst op een product. En is het natuurlijk ook stukken goedkoper voor de klant om hier hun producten te halen. Er zijn meerdere methodes natuurlijk om dit te adverteren. Een hiervan zijn advertenties via de offline en de online wereld. Zo kunnen ze advertenties plaatsen op blogs, maar ook op youtube filmpjes door middel van een banner bijvoorbeeld. Daarnaast kan een producent ook mails sturen naar zijn klanten of bezoekers. Dit doet hij door middel van een spreadsheet waar hij al zijn e-mails heeft staan van de klanten.
Deze mails kan hij dan een keer verzenden naar alle klanten met leuke aanbiedingen of interessante informatie over de producten of het merk. Je kan ook gebruik maken van social media-accounts. Dit kan bijvoorbeeld een instagramaccount zijn waar je meerdere foto’s plaats van je producten of zelfs een fysieke winkel. Hierbij moet je er wel voor zorgen dat de content goed is en je hier een goede caption voor bedenkt die een leuke toevoeging heeft op je content. Op deze manieren kan je als producent makkelijker je klanten bereiken en meer geld gaan verdienen op je producten.