Wat is radio en televisie?
De betekenis van radio en televisie zijn natuurlijk van welsprekend en ik hoef niemand uit te leggen wat het is. Echter is het wel belangrijk wat de radio en de televisie betekenen voor bijvoorbeeld bezoekers of potentiële klanten. Daarbij is het ook belangrijk om te kijken wat deze 2 verschillende soorten media te maken hebben met de marketing wereld. Vroeger werd bijna alle ‘online’ advertenties en promoties gedaan via de televisie en de radio. Dit komt doordat er natuurlijk nog geen internet was. Bedrijven zagen al snel dat promotie via offline middelen niet meer zo super goed werkte. Daarom gingen ze kijken naar andere kanalen waarbij ze hun promotie aan meer mensen konden laten zien. Hierbij gingen ze advertenties en commercials plaatsen via de televisie. Hierbij waren er korte stukken reclame tussen bijvoorbeeld een televisie shows. Zo konden aan verschillende soorten mensen hun promotie laten zien. Dit werkte vroeger goed omdat iedereen keek naar de televisie. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de radio, vroeger had je natuurlijk ook nog niet veel verschillende radio zenders waarop je je promotie kon uitzenden. Daarom was het handig dat er weinig zenders waren. Omdat iedereen naar die radio zenders deed luisteren. Op die manier kon je veel mensen in een keer bereiken met je promotie doeleinden. Op deze manier was vroeger het gebruik van marketing vele malen makkelijker en konden bedrijven hierdoor ook sneller groeien.
Radio en televisie actueel
Tegenwoordig ligt het natuurlijk allemaal anders omdat er nu ook veel mensen online op het internet kijken. Tegenwoordig is het zelfs zo dat er veel meer mensen online bezig zijn dan dat ze televisie of naar de radio luisteren. Daarom zijn de radio en televisie ook gedeelte verplaatst naar de online wereld. Zo kan je nu bijvoorbeeld films kijken op netflix, hierbij kom je ook in aanraking met commercials die bedrijven promoten. Daarnaast heb je nu ook bijvoorbeeld de online radio, hierna luisteren bijvoorbeeld mensen veel naar op het kantoor. Het probleem is echter wel dat het allemaal een beetje achterhaald is en dat de meeste promotie tegenwoordig gewoon op websites zijn en op video’s. Je kan gewoon duidelijk zien dat de radio en televisie promotie langzaam is verbeterd en veranderd op veel fronten.