Wat zijn uitsluitingszoekwoorden?

Wat zijn uitsluitingszoekwoorden?

Wat zijn uitsluitingszoekwoorden?

Uitsluitingszoekwoorden zijn ook wel woorden en termen die niet meegenomen dienen te worden in een advertentiecampagne. Hierbij stelt de adverteerder de staat van relevante en potentiële klanten in die gericht benaderd dienen te worden. Bij het configureren van een Google campagne kun je deze termen ingeven. Maar wat zijn uitsluitingszoekwoorden precies, hoe werkt dit en wat zijn de voordelen als je deze woorden in je campagne zult verwerken? Op deze pagina vind je alle informatie omtrent uitsluitingszoekwoorden zodat je zeker weet dat je de juiste keuze zult maken.

Definitie uitsluitingszoekwoorden

Zoals je weet zijn er enorm veel mensen op het internet waarbij er enorm veel woorden in het woordenboek zitten. Hierbij kan het dus enorm lastig zijn om de exacte doelgroep aan te spreken met jouw advertenties. Door longtail keywords te gebruiken kun je al het kaf van het koren scheiden, maar daarbij is het ook goed om te benoemen dat je een groot gedeelte van je doelgroep zult verliezen. Met uitsluitingszoekwoorden kun je hetzelfde effect krijgen, maar dan met een tegenovergestelde aanpak. In plaats van de zoekterm nauwkeurig te maken, kun je met uitsluitingszoekwoorden de niet relevante zoekwoorden uitsluiten waardoor je hier goed je doelgroep kunt trechteren. Het Is zeker aan te raden om dit te doen om zodoende je budget zo optimaal mogelijk in te steken.

Target marketing

Als je een winkel hebt met schoenen voor junioren is het natuurlijk niet fijn als je klanten krijgt die op een betaalde advertentie klikken voor senioren. Het is hierbij aan te raden om het zoekwoord senioren schoenen uit te sluiten van de campagne. Hierbij wordt er onderscheid gemaakt tussen de zoekopdrachten en display- of videocampagnes. Daarnaast kun je ook uitsluitingszoekwoorden in categorieën uitsluiten. Het is dus zeker goed om dit te toe passen om je doelgroep zo optimaal mogelijk toe te passen. Wist je bijvoorbeeld dat je bij een display- of videocampagne in staat bent om maximaal 5000 zoekwoorden uit te sluiten? Kortom, genoeg werk aan de winkel! Heb jij hier geen ervaring mee? Dan is het zeker aan te raden om een specialist in te schakelen. Als je dit namelijk verkeerd in steekt zul je merken dat je veel bezoekers van je doelgroep kwijt zult raken en dat is natuurlijk erg zonde.