Wat is een frequency cap?
Wat is een frequency cap? Dit is een vraag die veel mensen zouden houden als je dit zou vragen. Dit komt omdat het niet een bekende betekenis is bij mensen. Bij mensen die zich bezighouden met marketing is dit wel vaak bekend. Een frequency cap is een limiet dat er gesteld wordt aan het aantal keer dat een advertentie aan iemand wordt vertoond. Het heeft namelijk geen zin om een advertentie te vertonen aan iemand als die geen interesse heeft. Dit is natuurlijk super zonde van je advertentiebudget. Het is dan ook heel erg makkelijk om dit in te stellen. Met behulp met cookies kun je werken met een limiet op alle websites met dezelfde advertentie distributeur. Dit is natuurlijk heel erg handig om te gebruiken.
Veel bedrijven adverteren
Dagelijks zien mensen heel erg veel advertenties voorbij komen. Door het grote gebruik van social media is dit in de afgelopen jaren heel erg gegroeid. Doordat er veel mensen op social media zitten is dit dus ook de plek waar bedrijven gaan adverteren. Ze kunnen dan zonder hoge kosten veel mensen hun product of dienst laten zien. Dit is dus heel erg slim. Door een frequency cap krijgen mensen die na een paar keer geen interesse getoond hebben. De advertentie niet meer te zien. Dit is natuurlijk super fijn als je adverteert. Dit scheelt je namelijk veel kosten als je flink adverteert. Ook is er veel gratis content beschikbaar. Hier maken veel bedrijven ook gebruik van.
Meer omzet
Ze kunnen door advertenties in een vorm van een banner of video reclames inkomsten generen. Dit is natuurlijk heel erg veranderd ten opzichte van vroeger. Vroeger moest je of een artikel in de krant of een dagblad kopen om je product te promoten. Dit is natuurlijk heel erg fijn dat dit nu wel makkelijker kan. Alleen hierdoor kan sommige bedrijven wel failliet. Het is dan ook belangrijk om mee te gaan met de ontwikkelingen. Veel bedrijven spelen in op deze ontwikkelingen. Hierdoor lopen ze vaak geen omzet mis. En dat wil je natuurlijk nooit als bedrijf. Omzet is heel erg belangrijk voor een bedrijf. En zeker niet te vergeten de winst.