Wat is rich markup?
Rich markup betekent dat een zoekresultaat meer informatie bevat en uniek is. Als je normaal in de Google Zoekmachine een zoekwoord intypt krijg je veel resultaten van websites. Hier staat een website titel bij maar ook een beetje informatie over de website. Door een rich markup kan hier een rich snippets bij komen. Deze rich snippets geven je meer plek om dingen neer te zetten. Dit is belangrijk om te hebben voor je website. De bezoekers die kijken naar de lijst van websites in Google kunnen iedere vorm van informatie waarderen. Als jij dus een rich markup hebt kan dat eventueel de bezoeker overtuigen om juist naar jouw website te gaan. Op deze manier haal je meer bezoekers binnen om te kijken naar je website. Deze rich snippets worden ook toegepast om de SEO van een website te verbeteren. Dit betekent dat jouw bedrijf door een rich markup hoger kan worden geplaatst in de ranking van Google. Op deze manier sta je in een hogere positie in de lijst met zoekresultaten. Op deze manier zien bezoekers sneller je website en heb je een grote kans dat deze bezoekers ook een klant worden. Dit is natuurlijk goed voor de omzet, maar zo krijg je ook een grotere klantenkring. Er zijn veel verschillende soorten data die een rich markup kunnen bevatten.
Verschillende soort data
Er zijn veel verschillende soorten data die kunnen toegevoegd worden om een zoekresultaat meer interessant te maken. Een van die soorten is een recensie, hierbij zie je wat klanten van je aanbieding vond en wat ze eventueel minder vinden. Dit is een belangrijk onderdeel dat veel klanten naar je website kan brengen. Ook is het belangrijk dat je een bedrijfslogo hebt die je kan neerzetten. Op deze manier zien klanten en bezoekers dat je professioneel bent en dat je zakelijk bent. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je logo er goed uitziet en past bij je bedrijf. Daarnaast kan je ook je content verbeteren door middel van een video. Hier kan je product informatie geven, maar ook informatie geven over je bedrijf. Op deze manier neem je de klanten mee in een presentatie om ze uiteindelijk over te halen.