Wat is een zoekopdracht?
Dagelijks voeren miljoenen mensen zoekopdrachten uit en meestal gebeurt dit in Google. Google is namelijk veruit de meest populaire zoekmachine. Op deze pagina gaan we antwoord geven op de vraag: wat is een zoekopdracht? Een zoekopdracht is een opdracht die je uitvoert in de zoekmachine, in dit geval Google. Wanneer jij bijvoorbeeld voor je deur staat en je de sleutel vergeten bent, dan wil je natuurlijk wel naar binnen. De sleutel heb je niet, dus heb je hier wat hulp bij nodig. Je hebt snel hulp nodig want je wilt natuurlijk niet de hele avond buiten blijven staan. Vervolgens pak je je telefoon en voer je een zoekopdracht in. Je bent op zoek naar een slotenmaker en je woont in Amsterdam, dus besluit je om slotenmaker Amsterdam in te typen, je doet nu dus aan een zoekopdracht.
Juist omdat mensen dit dagelijks enorm vaak doen zijn zoekopdrachten belangrijk voor veel bedrijven, hier valt namelijk ontzettend veel geld mee te verdienen. Als bedrijf zijnde wil je namelijk op de zoekwoorden die relevant voor jou zijn gevonden worden zodat je nieuwe klanten krijgt. Om ervoor te zorgen dat je goed vindbaar wordt in de zoekresultaten van Google zijn er verschillende dingen die je kunt doen. Zo zou je er bijvoorbeeld kunnen kiezen om aan SEA te doen. Wanneer je kiest voor SEA, dan wil je er eigenlijk voor zorgen dat je met behulp van een advertentie hoog in Google komt te staan. Je betaalt dan per keer dat iemand op je advertentie klikt. Echter zijn er ook andere manieren en hier gaan we jou onderstaand meer over vertellen.
Hoger scoren in Google
Wanneer je wilt scoren op bepaalde zoekopdrachten is het aan te raden om aan SEO te doen. Hierbij zorg je ervoor dat je een bepaalde pagina aanmaakt over dit zoekwoord en dat je website volledig geoptimaliseerd is en aan de eisen van Google voldoet. Wanneer dit het geval is ga je vanzelf hoger scoren op de zoekwoorden. Aan te raden is om altijd een zoekwoord analyse uit te voeren. Zo weet je precies op welke zoekwoorden je het beste gevonden kunt worden. Kijk hierbij naar de concurrentie, maar ook naar het aantal mensen dat maandelijks op een bepaalde zoekterm zoekt!