Wat is een click through rate?
Een click through rate is een formule waarmee wordt, berekent hoeveel mensen op een bepaalde link wordt geklikt. Dit is vooral handig voor de mensen de een online-marketingcampagne hebben opgezet. Hierbij kunnen ze zien hoeveel mensen op de links hebben geklikt en zo kunnen ze zien of dit interesse bij de mensen heeft gewekt. Als je dit niet controleert. Heb je geen flauw idee of mensen de online-marketingcampagne goed vinden. En dit wil je niet hebben, je hebt zoveel informatie nodig als maar kan. Daarin tegen hoeft het niet te betekenen dat als veel mensen op de link geklikt hebben dat het een goed iets is. Het kan namelijk zo zijn dat er bots zijn of mensen die klikken en dan de website ook direct weer wegklikken. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als je een clickbait gebruikt bij het lokken van deze mensen.
Wat is het verschil tussen online clicks en reclame op tv?
Bij een reclame of advertentie op tv kan je niet met een klik naar een website. Hiervoor moet je moeite dan en letterlijk de site intypen op je browser. Dit is anders online, online hoef je alleen maar een link te klikken en je zit gelijk al op de website waar het over gaat. Daarom is een online campagne veel handiger omdat de klant minder moeite hoeft te doen om op de website te komen. Vaak is een advertentie online ook stukken goedkoper dan op de televisie.
Hoe weet je dat een click through rate goed is?
Het is natuurlijk wel handig dat je weet wanneer je click through rate goed is. Dit gaat om procenten onder de 1%, dit komt omdat er zoveel mensen zijn de op internet surfen. Dan mag je van geluk spreken als er iemand op je link klinkt. De gemiddelde CTR is dan ook 0,3 tot 0,4%. Maar zo’n lage CTR maakt niet altijd wat uit. Als jij je als bedrijf richt op een bepaalde doelgroep en die 0.5% die klikt ook echt tot de doelgroep behoort die jij wilt. Dan is het beter dan dat je een 0.7% CTR hebt met heel veel mensen die jij niet wilt bereiken.