Wat is een editorial?
Wanneer we het hebben over wat een editorial, dan hebben we het over een artikel van zeer hoge kwaliteit. Het hebben van kwalitatief goede content is erg belangrijk. Steeds meer bedrijven zorgen er dan ook voor dat de content die zij op hun site hebben staan, er goed uit ziet voor de consument. Echter is de online content niet wat we bedoelen met het begrip editorial. Een editorial is namelijk een stuk content dat je terug kunt vinden in tijdschriften, kranten en andere publicaties (zoals op een website). Wanneer er een stuk content wordt gepubliceerd in een blad, moet de content natuurlijk wel relevant zijn aan het desbetreffende blad. Ook moet de content volledig foutloos zijn wat betreft de Nederlandse – of een andere – taal. Dit wordt dan ook door veel mensen gecontroleerd voordat het blad uitgegeven wordt. Zo nu en dan zijn er externe schrijvers, zij schrijven dan stukken content voor het blad terwijl zij niet definitief werkzaam zijn bij dat bedrijf. Vaak gaat het om schrijvers die wel werkzaam zijn bij het bedrijf omdat zij de manier van schrijven onder de knie hebben. Een tijdschrift of krant wordt op een unieke manier geschreven door de schrijvers en die manier van schrijven zul je onder de knie moeten hebben om te voldoen aan de eisen die het bedrijf heeft.
Voor een website
Wanneer jij kiest voor een goede editorial op jouw website, zorg je ervoor dat de teksten op jouw website op een goede en aansprekende manier zijn geschreven, vaak zit in de tekst een call-to-action of is het voor het lees vermaak. Het helpt jou om de juiste doelgroep voor jouw bedrijf te bereiken. Wederom moeten de teksten foutloos zijn, dit zorgt voor een professionele uitstraling naar de bezoeker toe. De teksten die geschreven worden moeten ook feitelijk zijn, incorrecte informatie is dus niet gewenst. Er kan uiteraard wel een mening vertegenwoordigt worden in het stuk content.