Wat is een reclameblok?

Wat is een reclameblok?

Wat is een reclameblok?

Een reclameblok is een belangrijk onderdeel in de reclame wereld. Je zal vast denken dat dit alleen gebeurt op de televisie, maar dit is niet waar. Een reclameblok is een blok van 6 minuten waarbij je meestal alleen maar reclames en commercials voorbij ziet komen. Vaak is dit tussen een show of een film door. Bij een film van 3 uur zitten dan meestal ongeveer 5 reclame blokken van 6 minuten. Deze tijd wordt goed benut door grote bedrijven. Hierbij kunnen ze veel mensen bereiken met een promotie. Het nadeel van deze vorm van marketing is natuurlijk wel dat het veel geld kost. Een commercial duurt ook vaak ongeveer 30 seconden in een reclameblok. En hier betaal je als ondernemer veel geld voor. Daarom zie je vaak alleen maar grote bedrijven in deze reclameblokken die hier ook het geld voor hebben. Vaak is het ook zo dat het niet maar 1 keer een reclame is, maar meerdere keren over een heel jaar. Je ziet bijvoorbeeld iedere dag paar keer een Albert Heijn reclame voorbij komen. Hierbij hebben deze grote bedrijven ook vaak een contract met een tv-zender. Bij echte grote bedrijven gaat dit zelfs gepaard met een aandeel in een bedrijf op deze manier is er een samenwerking waarbij er regelmatig promotie wordt gedaan. Voor kleinere bedrijven is het bijna nooit de moeite waard om in een reclameblok te komen. Dit kost gewoon teveel geld en de commercial moet van een hoge kwaliteit zijn om ├╝berhaupt op de televisie te komen. Dit kost natuurlijk ook veel geld en veel tijd om dit goed te kunnen maken.

Online reclameblokken

Online zijn er natuurlijk ook wat reclameblokken te vinden. Zo zie je bij Youtube al vaak dat er reclameblokken zijn van een aantal reclames. Zo kan je 4 commercials achter elkaar te zien krijgen. Dit zijn kan een grote kans zijn voor kleinere bedrijven. Dit komt omdat dit vaak goedkoper is. Het voordeel van deze reclameblokken online is ook dat ze vaker meer doelgericht zijn op je doelgroep. Zo kan Google bepalen wie welke reclame te zien krijgt. Dit komt omdat ze veel informatie hebben over de gebruikers op het internet.