Wat is display advertising?
Display advertising is een begrip wat staat voor de meeste promotie die te zien zijn op een website maar ook op social media. Het maakt niet uit in welke manier het zichtbaar is het gaat er in het algemeen omdat het te zien is op de bron waarop de bezoeker kijkt. Daarnaast maakt het niet uit of het een advertentie is of een stukje content met een link. Het kan dus van alles zijn zolang er maar voor betaald wordt. De meeste bekende vorm van display advertising is een banner. Deze banners zie je vaak naast een website staan of een video. Als je bijvoorbeeld kijkt op YouTube en je ziet een video. Dan is er een grote kans dat er een banner tevoorschijn komt.
Op deze banner kan je dan ook klikken en wordt je meestal gestuurd naar een website. Er zijn meerdere redenen voor een onderneming om display advertising te gebruiken. De meeste bedrijven doen het alleen voor naamsbekendheid en andere bedrijven doen het weer om meer klanten te krijgen. Voor naamsbekendheid is het een goede mogelijkheid om te adverteren. Zo is een banner meestal niet al te groot en kan je merknaam en logo er goed op terecht. Meestal wordt dit dan ondersteund met een klein beetje content en opvallende kleuren om de bezoeker te lokken.
Wat zijn de kosten van display advertising
De kosten kunnen bepaald worden op veel verschillende manieren. Dit wordt bijvoorbeeld bepaald op het aantal views en ook het aantal kliks die de kijker uitvoert. Daarnaast wordt er ook gekeken hoeveel van de mensen die erop klikken ook daadwerkelijk een klant worden. Dit is heel belangrijk voor een bedrijf om te weten en hierover maak je ook duidelijke afspraken met de adverteerder. Het ligt er ook aan wat voor een budget je bedrijf heeft als deze gaat beginnen met een marketing campagne. Daarnaast is er ook nog sprake van hoelang een advertentie of een banner moet blijven staan. Je kan hierbij kiezen dat je op tijdbasis een deal sluit. Maar je kan ook kiezen dat de banner of advertentie pas weg gaat als jij je doel hebt gehaald.