Wat is een webcareteam?

Wat is een webcareteam?

Wat is een webcareteam?

Wil jij weten wat een webcareteam is en ben je dus op zoek naar handige informatie over dit onderwerp? Dan gaat deze pagina jou verder helpen. Wij zorgen er namelijk voor dat jij straks alles weet over een webcareteam. Mocht je na het lezen van deze pagina nog vragen hebben, dan staan wij klaar om deze vragen voor jou te beantwoorden. Heb je nog interessante inbreng, dan kan je dit ook gewoon aan ons doorgeven

Wanneer we het hebben over een webcareteam, dan hebben we het over een team dat aan klantcontact doet via social media kanalen. Het lijkt dus op een normale klantenservice, maar dan net even anders. Ook is er soms overlap met de marketingafdeling. Echter is dit natuurlijk wel een team dat heel erg op de servicegericht is. Onderstaand leggen we je graag meer uit.

Wat doet het team nou precies?

Naast het leveren van producten en/of diensten is het natuurlijk ook belangrijk dat je als onderneming zijnde een goede klantenservice hebt. De klantenservice zal er namelijk voor moeten zorgen dat de klanten niet met vragen komen te zitten of zelfs ontevreden zijn. Anno 2021 zal je snel moeten schakelen en het schrijven van een brief naar de klantenservice is niet iets dat nog vaak gebeurd. Wat wel vaak gebeurt is dat mensen met de klantenservice van een bedrijf in contact willen komen met behulp van social media. Steeds meer mensen maken gebruik van social media en voor een onderneming kan dit dan dus ook een makkelijke manier zijn om te communiceren met de klant.

Klachten afhandelen

Je kunt dus gerust zeggen dat dit team onderdeel is van de klantenservice. Ook zien we vaak dat mensen klachten over een bedrijf uit op social media uiten. Vaak komt het voor dat bijvoorbeeld iemand een klacht heeft over de NS en hier een tweet over plaatst. Vervolgens komt er dan een leuke reactie terug vanuit de NS die een tweet terug sturen. Eigenlijk kan dit ook gezien worden als een stukje marketing. Echter behoort dit team vooral tot de klantenservice omdat zij de klachten afhandelen en de klant zo goed mogelijk willen helpen.